Goeiendag.
mijn Type 2 loopt sinds gisteren niet meer op 4 cilinders lijkt het.
een poosje terug merkte ik een korte stotter bij constante snelheid, bij gas geven was het weg tot er weer constant gereden werd.
gisteren werd het plots erger, en leek het of hij op 3 cilinders verder ging.
in eerste instantie lijkt het wel of er 1 bougie uit ligt.
het gaat om een 18! 16V uit 2000.
de auto loopt op G3 en benzine normaal , temperatuur en olie blijven goed.
starten doet ie ook nog goed.
tips over mogelijk mankement zijn welkom .
M.V.G
Louis & Roeleen
Kan een kapotte injector zijn, of een kabelbreukje naar je injectors toe.
Op benzine normaal? anders kan je bobinerail problemen geven.
Groetjes Harry
hij doet het op benzine als op gas hetzelfde.
hij start en rijd naar mijn gevoel op 3 cilinders.
en hij klinkt alsof er 1 bougie helemaal uit ligt.
dus dat ploffend geluid.
M.V.G
Louis & Roeleen
ik heb trouwerns dezefde xantia als jij lijkt het wel.
M.V.G
Louis & Roeleen
Bij mij was de bobinerail kapot, leek de zelfde kwaal als wat jij nu hebt
Auto’s lijken veel op elkaar
Groetjes Harry
ik heb er regelmatige plofgeluiden bij.
en die van mij is iets jonger als die van jou.
11-ft-fv.
296.000 km op de klok.
M.V.G
Louis & Roeleen
morgen een beetje sleutelen, laat wel weten wat ik allemaal tegenkom.
M.V.G
Louis & Roeleen
Compressie meten, bij mijn xantia was de koppakking stuk tussen twee cilinders.
Koppakking kan natuurlijk ook, compressie meten is altijd een goed ding natuurlijk.
Die van mij heeft 321000 gelopen nu en bij ongeveer 310.000 heb ik er een nieuwe bobinerail op gezet omdat die niet goed meer was. Gaf dezelfde symptomen als die van jou.
Groetjes Harry
kopppakking lijkt me niet, ik zeg ,,lijkt,, omdat water en olie goed blijven , ik heb geen lekkage.
olie blijft ook mooi schoon.geen temperatuurverhoging.
uit alles wat ik lees (ook oude topics in deze richting) moet ik het zoeken in de bobinerail of de bougies.
en dat is ook waar ik zometeen aan begin.
M.V.G
Louis & Roeleen
bobinerail kapot, 1 bougie kapot en eruit, dus ook geen bougiedraad meer in de kop.
oplossing voor die draad heb ik al , nu nog een rail….wie heeft zo,n ding???
nieuw betaal ik 200€......en dat was ik eigelijk niet van plan.
M.V.G
Louis & Roeleen
inmiddels van de sloop een rail (30€)
een bedrijf in Oss zet morgen een bus in het bougiegat en draait er draad in (50€)
M.V.G
Louis & Roeleen
hij loopt weer met bovengenoemde reparatie en kosten.
M.V.G
Louis & Roeleen
Mooi en veel plezier verder met de dame.
Groetjes Harry
dankje…..wil de luxe van een Xantia voorlopig nog niet missen.
M.V.G
Louis & Roeleen