Hoi,
Een maandjes geleden hebben ze mijn contactslot gemold omdat ze de eend mee wilde nemen zonder mijn toestemming.
Een ander gebruikt contactslot gemonteerd en al die tijd geen problemen.
Tot nu ineens de sleutel er niet meer ingaat!
Hij gaat niet verder dan ongeveer 1 cm.
En deze keer geen diestal poging want hij stond netjes binnen.
Iemand enig idee wat er hier aan de hand zou kunnen zijn?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ja ,helaas betekend dat dat je contactslot is overleden. er breken soms kleine onderdelen af in het slot.
vervangen is de enige remedie. Wil je toch rijden (en heb je geen stuurslot) dan kun je het onderste plastic deel van het startslot loshalen (veerringetje)en met een schroevedraaier starten. Heb je wel een stuurslot moet je geluk hebben dat je het kunt demonteren zonder dat ie in het slot springt.
de beste anti diefstal beveiliging is nog altijd een schakelaar bouwen tussen de + naar je bobine en die op een alleen aan jou bekende plek monteren. Starten lukt maar aanslaan niet en een potentiele dief loopt gehied weg na een poosje starten. We weten allemaal hoe lullig je je voelt als je lang staat te starten en je hebt het idee dat de hele wereld naar je zit te kijken. Iets wat dieven nou net niet zo prettig vinden.
succes!
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Het kan ook zijn dat je slot heel erg droog staat en even moet worden gesmeerd met wat grafiet poeder. Spuit een klein beetje in het slot en probeer de sleutel er met beleid weer in te doen.
Bedankt voor jullie antwoord. Ik had er al wat olie in gegoten maar dat hielp ook niet.
Het schiet niet op om nu weer op zoek te gaan naar een ander contactslot. Die krengen zijn nog heel duur ook.
Ik mep er wel een schroevendraaier in ofzo of maak een drukknop om te starten. Ik blijf geen contactsloten kopen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Net even een schakelaar en start drukknop aangesloten. Dit werkt prima.
Schakelaar op aan, knop indrukken en de 2CV start.
Nu alleen nog even een plekje vinden om het netjes in te bouwen.
Maar eerst even een vraag.
Komt er niet te veel spanning op de schakelaar te staan nu?
Iemand zei dat ik er beter een ralais tussen kan zetten. Klopt dit?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”