Na jarenlang ‘vreemd’ te zijn gegaan ben ik weer terug op de Citroën-basis.
Morgen kan ik mijn witte C3 e-HDI ophalen.
Het wordt mijn ‘kilometerbak’ die ik naast mijn klassieke Volvo ga rijden, omdat ik met die laatste anders over de door de verzekering toegestane max van 15.000 per jaar kom.
Ik ben benieuwd hoe de hernieuwde kennismaking met de double chevron mij gaat bevallen. Mijn laatste was een BX TZD turbo, waar ik erg goede herinneringen aan heb.
De C3 is een redelijk compleet exemplaar met Zenith, City pack en navigatie.
Wordt vervolgd…
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
En ???
eerste ervaringen ......
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
De eerste ervaringen zijn erg positief.
Ik heb inmiddels de eerste 2000 km er op zitten en ik kan niet anders zeggen dat de C3 mijn verwachting overtreft.
Lange ritten zijn comfortabel. De stoelen zitten voor mij prima (geen pijn in de onderrug, wat ik bij andere auto’s nog wel eens heb). Het verbruik valt mij niet tegen. Ik heb erg veel snelweg gereden (waaronder stukken in Duitsland) en aan de pomp is het gemiddelde nu 1: 21,9. De verbruiksmeter is iets optimistischer, overigens.
Ik denk dat het verbruik nog verder omlaag gaat wanneer de motor lekker ‘los’ is en wanneer ik een betere mix van snelweg/provinciale weg rijd.
De MyWay nav valt mij niet tegen. Het verschil met TomTom is groot, maar ik kan er wel aan wennen. Tot nu toe geen gekke dingen tegengekomen in de 2011-2012 kaarten, behoudens de nieuwe N322 (Beneden-Leeuwen-Nijmegen) die er nog niet op staat (en wel op de TomTom)
Ik heb wel dagrijverlichting besteld bij de dealer (komt a.s. donderdag) omdat het continu instellen van de display en lichtsterkte bij licht aan/licht uit en dag/nacht mij nu al de keel uit hangt.
Er komen ‘gewone’ Philips LED strepen in de grill, omdat ik de Musketier lampen erg grof vind. Ik was toevallig in de buurt van Oberhausen vorige week en ben even langs geweest om te kijken, maar ze vielen mij erg tegen. Bovendien was er op de zwarte exemplaren die ik eventueel wilde hebben meer dan een maand levertijd.
Bottom line: een zeer tevreden C3 rijder hier.
Totaal aantal Berichten: 32
- C3 e-HDi Selection 2
Is het continue instellen niet anders op te lossen dan daadwerkelijk de auto verbouwen? bijvoorbeeld alleen de schakelaar?
Ik zie geen andere oplossing. Jij wel?
Ik wil natuurlijk alleen maar dat ‘s-avonds en ‘s-nachts het scherm en de dashboardverlichting dimt wanneer ik de lichten aan doe. En overdag niet.
Bovendien is LED dagrijverlichting wel zo vriendelijk voor het stroomverbruik in combinatie met een start-stop systeem.
Totaal aantal Berichten: 32
- C3 e-HDi Selection 2
Nee helaas, ik verbaas me erover dat ik ook elke keer de helderheid moet aanpassen.. Hier ben ik pas achtergekomen sinds de auto geleverd is. Daarom vroeg ik me ook af of het mogelijk is alleen de schakelaar (of een lichtsensor?) aan te sluiten zodat daarmee de helderheid aangepast wordt van het scherm
Een lichtsensor zou natuurlijk ideaal zijn, maar dat is helaas weggelegd voor het duurdere segment…
De dagrijlichten zitten er op en ik moet zeggen dat ik het niet lelijk vind.
In ieder geval mooier dan de ‘puisten’ van Musketier
En zo ziet het er branden uit:
Het zijn de Philips LED Daylight 4 lampen die er nu in zitten.
De montage voldoet aan alle eisen en ze schakelen automatisch in wanneer het contact aan gaat en weer uit wanneer de (dim)lichten aan gaan.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Netjes en niet mega-opvallend (tenminste, als ze niet branden….). Lijkt me wel wat voor onze C1.