Als ik me sleutel uit het contact haal, blijft ie wel eens doorlopen. zonder sleutel. alleen vandaag stond ik dus stil, trapte op de rem en begon het acculampje te branden…
Er gaat iets fout. Alleen weet ik niet wat. Heb het vermoeden contactslot stuk is, of met de brandstof pomp, maar dat lijkt me stug.
Wie weet raad, gisteren alleen een rit van 550 kilometer gereden…
maar dit…. toch maar even de achterban raadplegen…
watje
michael.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Op de inspuitpomp zit een magneetventieltje.
Om te lopen wordt het spoeltje bekrachtigd en kan diesel doorstromen.
Om te stoppen, dus contact uit, spanning eraf en moet een veertje de boel weer sluiten.
Dat kan wel eens haperen, veertje lam of deels gebroken, dan blijft de motor dus gewoon lopen en gaat inderdaad het dynamolampje branden, omdat de dynamo niet meer wordt bekrachtigd, maar wel blijft draaien.
Heb het met een BX gehad, bleef vrolijk lopen.
Uitzetten met de hendel op de pomp of gewoon smoren, dus rem erop, in de versnelling en koppeling op.
Gewoon even het ventieltje losschroeven en de boel bekijken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
heb even van die dieselreiniger ingedaan, en moet zeggen. Is mischien uitstel van excecutie maar loopt wel naar behoren nu.
Ga ik zeker meenemen de volgende keer. losschroeven en de boelbekijken.
watje.`
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.