oudelut schreef:
Kan het je nog zouter vertellen: auto van € 19500, 6 maanden en nog geen 5000 km later biedt de dealer € 11000!
je had met dat ding ook nooit de showroom stoep moeten afrijden… dat weeeet je toch.. de eerste kilometers zijn de allerduurste…
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
oudelut schreef:Blijft natuurlijk een Citroën, hoe het merk zelf het marketingtechnisch ook in de markt wil zetten. Bovendien is het ontwerp erg smaak-afhankelijk. Persoonlijk vind ik de DS3 niet mooi, en bovendien maakt hij nú alweer een gedateerde indruk. De Mini vind ik overigens ook niet mooi, maar lijkt de tand des tijds wel beter te kunnen weerstaan.
Daarnaast is het al eerder gezegd: de eerste 2 jaar belachelijke afschrijvingen, zeker nu je collega-landgenoten de hand op de knip houden.Kan het je nog zouter vertellen: auto van € 19500, 6 maanden en nog geen 5000 km later biedt de dealer € 11000!
Het blijft een Citroen… wat een kul! Alsof Citroen minder is. Is wel één van de oudste automerken. DS3 gedateerd? Nog grotere kul! Dat je ‘m niet mooi vind is een kwestie van smaak waarover niet te twisten valt.
En dan die mega-afschrijving: duidelijk een garage die die auto niet wil. Komt bij andere merken ook voor hoor.
Een DS3 is meer een hippe emo-auto die heel veel positieve reacties oproept, maar nog wel in de niche van de markt opereert. Velen vinden hem mooi, maar er in rijden willen rijden is nog een brug te ver. Dat heeft mogelijk negatieve gevolgen voor de inruilprijzen. Ik heb dat in elk geval ingecalculeerd toen ik hem kocht. Ook in het verleden heb ik bij de VAG dealer een meer dan beledigend bod gehad op een in te ruilen jonge VAG auto. Een beetje afhankelijk van de marktsituatie op dat moment in het algemeen en de positie van de specifieke dealer in het bijzonder. En die marktsituatie is momenteel moeilijk. Intussen rijd ik wel met heel veel plezier in mijn onderscheidende DS3-tje.
DS3 e-HDI 90 So Chic. Thorium Gris-Carmen Rouge.
Willibrord schreef:
Het blijft een Citroen… wat een kul! Alsof Citroen minder is.
En dan die mega-afschrijving: duidelijk een garage die die auto niet wil. Komt bij andere merken ook voor hoor.
Ik denk dat je zelf wel weet wat de algemene consensus is over franse auto’s bij de meeste mensen. Dat is dé reden waarom de afschrijving bij onze auto’s een stuk harder gaat, of ze nu minder zijn of niet, dat maakt niets uit. Zoals ik al eerder zei, de markt bepaalt en niet wij als Citroën liefhebbers.
Komt inderdaad ook voor bij andere merken, dan wel andere franse merken. VAG/BMW en gerenommeerde japanse auto’s hebben hier veel minder last van, feit.
Zo heb ik wel eens lopen filosoferen, wat nu als alle Cit-dealers (of wat voor merk ook) goed geld gaan geven en ook de auto’s wat duurder aanbieden…..de handelaren gaan dan (lijkt mij) op een gegeven moment ook hun prijzen aanpassen. Ik ga er even vanuit dat iedereen iedereen in de gaten houdt. Zo zou je het algeheel op een hoger plan kunnen tillen denk ik.
Omgekeerd zal het zeker werken, op het moment dat BMW de prijzen omlaag gooit zal de handel gelijk moeten volgen met nog lagere prijzen anders verkopen ze niets meer.
Leuk idee Leon, maar de prijs van een auto wordt bepaald door wat de markt er voor wil geven en niet andersom. Als dealers massaal de prijs van gebruikte Citroens omhoog zouden gooien blijven ze er mee zitten en dan gaat de boel uiteindelijk met verlies de handel in of gaat de dealer uiteindelijk failliet aan een enorme voorraad (te) dure auto’s. Het imago van “ons” merk is helaas geen kwaliteitsimago en de identiteit van de organisatie is er ook niet naar - het gaat bij Citroen om comfort, om anders-zijn en dat gaat niet zo goed samen met duurzaamheid en houdbaarheid van design. Dat onderscheidt het ook van andere merken en uiteindelijk is Citroen het meest gebaat bij de verkoop van nieuwe auto’s, niet van gebruikte.
I rest my case, ik denk dat er voor beide gevallen iets te zeggen is (wie bepaalt..markt of koper).
Leon75 schreef:I rest my case, ik denk dat er voor beide gevallen iets te zeggen is (wie bepaalt..markt of koper).
Opzich heb je wel een punt hoor, kijk bijvoorbeeld maar naar Apple. Zij ondersteunen hun hoge prijzen met kwalitatief hoogwaardige producten waardoor ze met die prijzen nog wel weg kunnen komen. Citroën heeft helaas niet de middelen om een hogere prijs te kunnen hanteren gezien de kwaliteit in vergelijking met andere high end merken, maar jouw idee/manier van denken is in de marketing wereld niet ongebruikelijk.
Leuk boek over dit onderwerp: Brandwashed
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Om nog even terug te komen op de waardevastheid van Mini’s. Een Mini One D kost als ik hem de asseccoires geef die mijn DS3 heeft afgeleverd bijna 31.500 euro. Scheelt toch zo’n slordige 5 mille. Dat hoef ik dus al niet meer af te schrijven…
waar gaat dit nu over??
dat de inruil binnen 2 jaar slecht is??
dat Citroen geen goede auto’s bouwt???
dat de mini waarde vaster is????
stel de vraag eens andersom
je gaat naar de dealer en er staat een 2de hands Ds3 van 6 maanden.. die kost bijv 19000 euro..
inruil omdat de eigenaar toch liever een andere uitveoring had..
in de showroom staat een nieuwe, zelfde uitvoering 0 km voor 20000 euro..
welke koop je????
Als de dealer niet genoeg er voor geeft ga je naar een ander toe. Je weet de prijs wat de ANWB ongeveer berekend heeft. Dan ga je onderhandelen.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
ronama schreef:waar gaat dit nu over??
dat de inruil binnen 2 jaar slecht is??
dat Citroen geen goede auto’s bouwt???
dat de mini waarde vaster is????
Dat het elke keer weer schrikken is als je een auto inruilt… We zijn gek op auto’s, maar het is de slechtste investering die een mens kan doen.
Willibrord schreef:ronama schreef:waar gaat dit nu over??
dat de inruil binnen 2 jaar slecht is??
dat Citroen geen goede auto’s bouwt???
dat de mini waarde vaster is????Dat het elke keer weer schrikken is als je een auto inruilt… We zijn gek op auto’s, maar het is de slechtste investering die een mens kan doen.
Mwoah ‘t is maar hoe je het bekijkt, denk dat een investering in een Mercedes Gullwing zo slecht nog niet is
Tja, als je het zo bekijkt dan ben ik tegen die tijd al bezig om m’n derde rollator in te ruilen. Het ziet er naar uit dat ook daar voor tegen die tijd de inruilprijzen dramatisch zullen zijn.
DS3 e-HDI 90 So Chic. Thorium Gris-Carmen Rouge.
@Willibrord: niet teveel tunnelvisie en daarop anderen be/veroordelen svp
@Ghompy: ik weet het, maar mijn vader kocht tóch nog een nieuwe (tegen al mijn adviezen in) en overleed helaas voordat hij de 5000 km aangetikt had…
Overigens heb ik zelfs pas 2 keer minder voor een auto teruggekregen dan ik er zelf (vaak jaren) eerder voor betaald had… Het onderhoud en de toevoegingen/verbeteringen reken ik dan natuurlijk even niet mee.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )