Alvorens mijn “probleem” te melden bij de garage graag eerst jullie mening over het volgende.
Mijn bestuurdersstoel blijft bij het neerklappen van de rugleuning en het naar voren schuiven van de stoel, keurig in die houding staan, zodat ik makkelijk bij de achterbank kom.
Mijn bijrijdersstoel echter schuift/rijdt direct weer naar achteren na het naar voren schuiven en moet ik dus handmatig vasthouden. Daarnaast hoor je na deze handeling pas na een paar straten de “KLIK” dat de stoel wordt vergrendeld.
Weten jullie of hier iets aan te doen is? Het is een lease-auto en neem ik aan garantie, maar ik zou het zonde vinden als ik hiermee veel tijd verspil
Ik heb ‘t zelfde probleem, er moet een nieuw frame onder. is garantie, dus geen probleem.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Toevoeging: mijn dealer heeft eerst het verstelmechanisme vervangen (zeg maar de hendel aan zijkant + mechaniek daarachter), dat leverde geen verandering op. Vandaar dat volgende stap nu de vervanging van het railssysteem is.
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 11
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
ik heb ook hetzelfde probleem met de bijrijderstoel…
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Mijn vader heeft dit volgens mij ook. Heb je ook al eens geprobeerd met de andere hendel??
Andere hendel?
- DS 3 E-HDI Airdream
je kan de bijrijders stoel zowel met de hendel bovenaan de rechterzijde, als met de hendel die je gebruikt om de rugleuning te verstellen, naar voren schuiven.
Ik krijg de stoel alleen niet in originele stand terug zoals hij stond ingesteld.
Aha. Punt is dat het de bedoeling is dat je de stoel naar voren laat schuiven om mensen uit te kunnen laten stappen zonder dat de stoel terugschuift. En dat doe je met de hendel boven aan de stoel.
Die hendel + mechaniek is bij mij dus al vervangen zonder resultaat, nu het onderstel nog….
Dank voor jullie input, Thierry; ik zal jouw ervaring meenemen en verzoeken het onderstel te vervangen. Is dit veel werk, ben je er hem langer dan een dag voor kwijt?
- DS 3 E-HDI Airdream
Dat lijkt me niet, simpelweg de stoel verwijderen en de bedrading voor de airbag, rails zal waarschijnlijk ook met een viertal bouten vastzitten in de bodem
- DS 3 E-HDI Airdream
.
Langer dan een dag niet, maar hangt wel even af van waar bij jou het probleem zit want het kan dus op twee punten verkeerd zitten. Eerste reparatie hadden ze wel driekwart dag voor nodig, rails is in principe minder arbeidsintensief. Maar denk niet dat je er op moet gaan willen wachten.
Na lange tijd van radiostilte - waarvoor mijn excuses - bericht ik jullie als volgt.
Ik heb ter gelegenheid van de 20k beurt gevraagd of de dealer (De Jong’s Autobedrijven Zoetermeer) zich over het probleem wil buigen.
Inderdaad, zoals Thierry reeds meldde, dient het frame te worden vervangen om het euvel te verhelpen. Volgende week woensdag (levertijd) zal dit gebeuren.
Het naar achteren rijden van de stoel schijnt normaal te zijn… ik vind het echter uitermate irritant, dus ga de truc met het elastiek (las ik eleders op het forum?) eens proberen!
Totaal aantal Berichten: 151
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Die elastiek werkt bij mij nog steeds perfect.
Top! Is het een gekke vraag of je er een fotootje van zou kunnen maken? Zie niet helemaal voor me hoe je het elastiek hebt bevestigd…
Ik heb ook zelfde probleem ik dacht dat het zo hoorde is wel irritand ik moet de bijrijders stoel steeds vast houden bij in en uit stappen dus er moet een nieuwe frame ingezet wordem