There he is (Là, il est)
en nog een….
Succes ermee….
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
aha, merci beaucoup JP, dus die derde kabel zit duidelijk niet in de uitsparing. Dat klemmetje voor die kabels samen te houden, zelf gemaakt? (zit er bij mij niet op) enne, nog één vraagje dan, zit jouw console onderaan vastgeschroefd? (ik vermoed van wel aangezien ze zo mooi aansluit op jouw bekleding)
demuywo schreef:aha, merci beaucoup JP, dus die derde kabel zit duidelijk niet in de uitsparing. Dat klemmetje voor die kabels samen te houden, zelf gemaakt? (zit er bij mij niet op) enne, nog één vraagje dan, zit jouw console onderaan vastgeschroefd? (ik vermoed van wel aangezien ze zo mooi aansluit op jouw bekleding)
Klemmetje zat er bij al op….. de console heb ik onderaan niet vastgeschroefd. De bekleding was al lekker dik en alles sloot keurig op elkaar aan.
Succes..
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
tsja, is griekenland de bakermat van de democratie, dan is België de bakermat van de bureaucratie… om een lang verhaal kort te houden:
donderdag; garagist gaat met Roodje naar de keuring, voor de ‘invoerprocedure’... mijn telefoon rinkelt op mijn werk, er is een probleem, de stationchef van de keuring aan de lijn: ‘ja meneer, er is ook een attest nodig van een in belgie erkende lpg installateur voor die lpg installatie’ dan ik maar zeggen dat ze op andere keuringsstation zeiden dat dat niet nodig was als de lpg installatie tussen 96 en 2001 in NL geplaatst was, en als er op de papieren van de RDW G (van gas) vermeld stond bij de brandstof. ‘ja maar, toch moet u een attest hebben, maar als u hem als oldtimer inschrijft dan weer niet…’ 20 minuten heen en weer gebabbeld, maar ik was precies ook nog op mijn werk, en de stoom begin zo stilletjes uit mijn oren te komen, dus maar afgerond.
in de namiddag weer naar het keuringsstation gereden waar ik de eerste keer mijn inlichtingen had genomen: ‘jaja meneer, hier staat het, u bent vrijgesteld van die attesten en controles’ ik en dan zeg ik dat mijn wagen in het andere keuringsstation via mijn garagist niet gekeurd raakt… chef loopt 10 minuutjes weg, ik wacht… hogere chef komt binnen, ‘ja meneer, het kan zijn dat u nog een attest zal moeten hebben dat uw lpg tank afgetest is, bij een erkende lpg installateur’ maarja, anders moet u maar eens bellen naar dat keuringsstation waar u wagen niet gekeurd raakt. Ik gebeld (wij zijn al vrijdag) en na 4 keer doorverbonden te zijn, daar de persoon van gisteren weer aan de telefoon, en ik vraag hem of een attest van aftesting van die tank dan genoeg is, ‘tsja, ik weet het eigenlijk ook niet zo goed, dat komt niet veel voor, en ik heb het gisteren al overlegd met de chef van het station van Oostende, misschien moet u hem eens bellen, maar hij is pas dinsdag terug, het beste is eigenlijk dat u va de volledige installatie een attest hebt van een belgische installateur’ en ik dan, jamaar er is toch een uitzondering (we zijn in belgië he) voor installaties tussen 96 en 2001? ‘ja, dat is ook juist, maarja, ze kunnen dan weer moeilijk doen in Brussel voor de uitreiking van het gelijkvormigheidsattest als ze niet alle attesten hebben, maar scan en mail ons eens uw gegevens van de wagen door en dan bekijken we het dinsdag nog eens met Oostende’
moraal van het verhaal, niemand durft mijn wagen te keuren, ook al staat het zwart op wit dat ik die papieren eigenlijk niet nodig heb… ik heb zo het gevoel dat mijn Lady in Red de eerste zomermaanden nog de weg niet zal opkunnen… of ik moet ze als O-plaat inschrijven… nog zo’n uitzondering.
(en op Citroen Belux aan het sterke Ijzerplein moet je natuurlijk ook -weer- niets verwachten.)
Vive la Belgique!
nou,
sterkte ermee!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ondertussen enkele dagen verder, de LPG installatie eruit gehaald, namiddagje werk met zijn tweetjes… er was nogal mee gerommeld onder de motorkap, direct nog wat nieuwe onderdelen bestellen
de papierwinkel in België is natuurlijk zo complex, dat ik mijn DS vandaag al gekeurd heb, met een O-plaat (Oldtimer dus). Ik ben dan natuurlijk ook zo’n slecht mens dat ik nog eens mijn beklag gedaan heb ivm die LPG installatie, en ondertussen buigen ze er al 3 dagen hun hoofden over in Brussel, of ze mij nu terecht of niet terecht niet wilden keuren. Vind ik wel grappig, ze weten het nu eens zelf niet.
dan zit ik enkel nog verveeld met dat gelijkvormigheidsattest, MOET dat afgeleverd worden door Citroën in het land van herkomst van de auto (in mijn geval Frankrijk?) en zoja, iemand soms een contactadres ofzo?
Voordeel is dat ik nu vanaf volgende week lekker kan rijden met mijn DS, en dan, als ik eens zin heb, met mijn gelijkvormigheidsattest naar de keuring kan rijden, en hem dan laat keuren voor dagelijks gebruik. Dus ik moet nu niet zitten wachten op mijn papieren.
zo, morgen de CX nog eens uit haar stal halen en nakijken, en het seizoen kan weer beginnen!
demuywo schreef:ondertussen enkele dagen verder, de LPG installatie eruit gehaald, namiddagje werk met zijn tweetjes… er was nogal mee gerommeld onder de motorkap, direct nog wat nieuwe onderdelen bestellen
de papierwinkel in België is natuurlijk zo complex, dat ik mijn DS vandaag al gekeurd heb, met een O-plaat (Oldtimer dus). Ik ben dan natuurlijk ook zo’n slecht mens dat ik nog eens mijn beklag gedaan heb ivm die LPG installatie, en ondertussen buigen ze er al 3 dagen hun hoofden over in Brussel, of ze mij nu terecht of niet terecht niet wilden keuren. Vind ik wel grappig, ze weten het nu eens zelf niet.
dan zit ik enkel nog verveeld met dat gelijkvormigheidsattest, MOET dat afgeleverd worden door Citroën in het land van herkomst van de auto (in mijn geval Frankrijk?) en zoja, iemand soms een contactadres ofzo?
Voordeel is dat ik nu vanaf volgende week lekker kan rijden met mijn DS, en dan, als ik eens zin heb, met mijn gelijkvormigheidsattest naar de keuring kan rijden, en hem dan laat keuren voor dagelijks gebruik. Dus ik moet nu niet zitten wachten op mijn papieren.
zo, morgen de CX nog eens uit haar stal halen en nakijken, en het seizoen kan weer beginnen!
Ik heb een paar maanden geleden gemaild naar .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) en ik kreeg een antwoord rond het gelijkvormigheidsattest voor de DS van .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ze zeiden dat je een melding moet doen bij de politie van verlies van papieren, de politie heeft dan weer een kenteken nodig. Hopelijks lukt dat met je O-plaat.
-Yves
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Ik heb indertijd voor het invoeren van mijn DS met LPG in Noorwegen ook een gelijkvormigheidsattest moeten overleggen. (homologation-declaration )
Dat heb ik via de telefoon binnen 10 minuten op mn email binnengekregen van Citroen Amsterdam.
ik heb er ergens nog wel een kopie van. mijn Ds is van bouwjaar 1973.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ondertussen hangen de officiele platen eraan, en kunnen we (beperkt) rijden.
nog een technisch vraagje, ik wil een nieuwe thermostaat plaatsen, maar blijkbaar zijn er verschillende soorten qua openingstemperatuur? Ik heb een Dspecial van ‘74, maar vind nergens juist terug welke te moeten plaatsen?
(ps, bedankt Gert voor je mail + bijlages, we gaan aan de slag)
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb vorig jaar de thermostaat vernieuwd.
Bij chyparse of bij de club te koop, een 79 Gr. Thermostaat in de slang.
Hij zit bovenop de waterpomp.
Peter
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
thermostaat is besteld, met nog wat klein spul…
nu had ik nog een vraagje, dat achterpaneel waar de lichten en de nummerplaat ophangen, hoe hangt dat nu juist vast. Ik heb alin het WPHB gekeken, maar het is me niet helemaal duidelijk, gewoon met die 2 lange bouten? of met die ‘hoekjes’?
mijne hangt namelijk wat scheef en wil hem graag eens rechten…
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
2 lange bouten? hoort met 4 boutjes vast en hangt inderdaad scheef (omhoog)
hieronder wordt een van de onderste gaten opgetapt:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ah, ok, weeral iets wijzer.
ik bedoelde trouwens dat mijn achterpaneel links-rechts wat scheefhangt, dus 1 kant wat omhoog of omlaag brengen. Hoe kan ik die boutjes vinden, moet de bumper er daarvoor af? (ik zit met zo’n reuzetrekhaak onder haar kont dat ik daar niet veel meer kan zien…)
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
boutjes zitten in kofferbak in achterplaat, maar of je veel kan stellen betwijfel ik. Er zitten ronde gaatjes, geen sleufjes. Evt nwe gaten boren.
Is je paneel wel recht?
Kan ook gezichtsbedrog zijn; hangt je bumper recht?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hm, eens bekijken vanavond of dit weekend.
mijn bumper hangt mooi tov het kofferdeksel, speling links en rechts is dezelfde, en ook aan de zijkant van de achterschermen komt de bumper links en rechts ongeveer op dezelfde hoogte. Kofferdeksel sluit ook mooi aan met de achterschermen. En als ik die ‘uitsparing’ zie die in het achterpaneel zit waar je je nummerplaat aanbrengt, dan zit de bovenste rand links onder mijn bumper, en rechts zie ik hem niet (dus hij zit daar boven mijn bumper)
alvast bedankt voor de info, ik zoek even het één en ander uit in mijn koffer