Geen probleem, ruimte zat.
hopelijk vanavond de spullen binnen om het blok weer samen te bouwen….
CX GTi Turbo 2 - All Black
ff de keeringen vervangen, distributie gedaan, koppelingetje geplaatst, baksteun vervangen en toen was het weer tijd voor
Grr, van het een kom je in het ander….
Nu het blok er toch uitligt ga ik ook de accubak maar herstellen. Gelukkig is de onderste support moteur nog wel in adequate conditie anders liep het qua pegels helemaal vierkant de klauw uit.
onder de linker koplamp was ook nog een gat,maar nu niet meer.
gelijk die hoek maar even dik in de wax gezet…..
Voor de hoek onder de voorruit links bij de a-stijl is een reparatiedeel besteld. Lijkt me een beter idee dan de purschuim-oplossing die er nu zit.
Hoe ga jij dat gat bij de A-stijl fatsoenlijk maken,ik weet dat het gat achter het voorscherm doorloopt? Heb jij daar een pasklare oplossing voor?
Ja: met puntlasfrees voorscherm eraf
zo, het blok hang er weer in. Van de week nog even alles afmonteren en dan hopelijk vrijdag de apk nog alsnog opnieuw toch nog halen.
Er waren nog wat afkeurpunten: Mn de leidingen onder de auto hadden wt TLC nodig en de trekhaak bleek maar half vast te zitten. Een lekkende hoogteregelaar omdat het membraan aan ouderdom was gestorven. En de gewone slijtage delen: kogels etc.
Apk-datum streef deze week. We zullen het weer zien…
ohja en na vervangen van de inspuitpomp bleek het roken ook verleden tijd. maw pompje versleten
Dacht ik dus…. het roken is er weer. Maar aangezien de roetmeting wel goed is heeft ie wel APK gekregen.
Nu verder goed maken dus: goede achtergordels erin, wat laswerk aanpakken en ook even goed tegen roest behandelen.
En ook maar verstuivers reviseren. Misschien stopt het roken dan wel. Want de pomp die er nu in zit was goed.
om ‘t roken te verhelpen tot nu toe:
koppakking, kop, en inspuitpomp vervangen.
de verstuivers zouden goed moeten zijn, aldus de vorige eigenaar, die had ze laten testen.

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Rookt jou ambulance altijd of alleen met koude start. Kreeg de tip van Harry dat hij om de paar maanden injectie reiniger bij een tank diesel gooit, schijnt de boel lekker schoon te houden.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Evan,laat eens de compressie meten,voordat je verder gaat sleutelen!!!
om wat aan te tonen?
ding start prima, ook warm. dus compressie lijkt niet direct een issue te zijn.
@maarten, de ambu rookt niet, die is prima. Dit is een andere turbo D. Maar die heeft dat rook probleem al langer. Hij rookt af en toe als ie warm is, maar met koude start zowieso.
Wat ook goed helpt ipv injectiereiniger is 1 flesje aceton (of 90 ml) per volle tank. Loopt ie ook wat zuiniger mee.
Of ie genoeg compressie heeft natuurlijk ik vermoed dat een cilinder niet meer helemaal zuiver op de graad is!!Kleine moeite lijkt mij even meten. Je kan alles op voorhand gaan vervangen maar je kan natuurlijk ook eens wat onderzoek doen naar de oorzaak scheelt tijd geld en vooral energie.
Om compressie te meten moeten de verstuivers er uit. Kun je ze gelijk even testen dat hoeft niet veel te kosten is zo klaar. Niet vergeten nieuwe brandplaatjes te monteren, altijd doen als de verstuivers er uit gaan.
Groetjes Harry