22 van de 33
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
DS-cabrio 4 deurs: Kop zit er op
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 maart 2012 07:43 PM
  [ # 316 ]

Van boven omdat ik geen zin had om weer het blok er uit te halen, bak er af te halen, carter pan er af te halen, ditributie los te halen, krukas er uit en daarna alles weer op te bouwen.( Heb dat allemaal dus al 2 keer gedaan bij deze auto)
Ik schat dat ik door dat allemaal achterwege te laten toch zeker 2 dagen sleutelen bespaard heb.
En het was ook nog een erg leuke uitdaging.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 maart 2012 10:44 PM
  [ # 317 ]

Bij de vorige klus (vervanging cylinders) heb ik gelijk ook een lambda sonde in de vlampijp geplaatst.

Blijkt de carburateur echt veel te rijk te staan: spanningen van de sonde tussen 0,7 en 1,0 volt.
Eerst het vlotter nivo aangepast: stond te hoog, maar na afstellen geen meetbaar verschil.

Toen mij maar eens goed verdiept in de werking van de Weber carb.
Hoofsproeiers waren 130 en 170.
Paar carburateures open gedraaid en zo wat sproeiers geoogst, sproeiers vervangen voor:
105/160. Effect mn in 1e trap veel te arm.
Had verder geen andere maten sproeiers, dus een sproeier 115 van een koperen m5 boutje gemaakt. Dit is iets te schraal met rijden 1e trap, Lambda spanning 0,1-0,4. Dus kom in de richting maar net iets te arm. Vanavond sproeier 118 gemaakt voor de eerste trap. Binnenkort met het rijden kijken hoe dat gaat.

Dus ook bij een carburateur heeft het plaatsen van een Lambda sonde zeker zin. Dan kan je de carburateur gaan tunen zonder dat je een rollerbank nodig hebt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 21 maart 2012 11:59 PM
  [ # 318 ]

Heeft dat ook zin bij de afstelling van lpg (zonder 123-lpg)?
Welk type lambdasonde heb je gebruikt?

Groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2012 11:01 AM
  [ # 319 ]
Egbert schreef:

Dus ook bij een carburateur heeft het plaatsen van een Lambda sonde zeker zin. Dan kan je de carburateur gaan tunen zonder dat je een rollerbank nodig hebt.

Moet je wel boortjes hebben in die maten natuurlijk…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 maart 2012 11:08 AM
  [ # 320 ]

Voor de precisie waarmee Egbert bezig is wel, maar volgens mij is er met standaard sproeiers ook al een hoop winst te behalen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 22 maart 2012 09:46 PM
  [ # 321 ]

Ik heb een gebruikte smalband lambda sonde uit een peugeot 306 genomen. Het nadeel van een smalband lambda sonde is dat die dus eigenlijk maar over een vrij klein lambda berijk meet. Maar een breedband sonde is kostbaarder en de meetopstelling om uit te lezen is veel ingewikkelder ( voor de liefhebber staat er een schakeling in Elektuur van vorige maand).
Ook als je geen 123 LPG hebt, dan is de lambda sonde zeer geschikt om je LPG af te stellen.
Ik adviseer daarom iedereen die de vlampijp demonteert daar in elk geval een geschikte moer ( M18x1,5) op te lassen voor als je nog eens met een lambda sonde aan de gang wilt.
Ree, dank voor de site waar al die maten sproeiers te koop zijn. Ik ben ze zelf gaan maken omdat het wel leuk is om te doen, maar mn om dat ik niet wist waar te kopen. Toevallig had ik wat verschillende dikten boortjes liggen ( 1,15 ; 1,17; 1,20) dus heb daarmee op goed geluk een paar sproeiers gedraaid.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 maart 2012 11:09 PM
  [ # 322 ]

Vandaag met de DS retourtje Delft. Mooi weer, dak open, heerlijk.

1e 600km zitten er nu op en oliepijl is nog maximaal.

De sproeiers zitten ook in de richting: 1e trap lage belasing prima lambda waarden, in het laatste deel van de 1e trap te arm mengsel ( dus de remlucht sproeier van 1e trap moet kleiner). 2e trap voorzover dat in NL te testen is goede lambda waarden.
Ik dacht in Delft: laat ik stationair mengsel iets krapper zetten. Heeft het bijregelen van stat mengsel invloed op de hele 1e trap! Ineens in hele range te arm en vervelender nog, ook te schraal rijden. Stat mengsel weer terug gezet en het is weer goed. Ik had niet verwacht dat de stationair verhouding zoveel invloed heeft op de belaste mengverhouding.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 27 maart 2012 03:20 PM
  [ # 323 ]

Dat is inderdaad wel verrassend!
Heeft dat invloed over het gehele bereik van je eerste trap?
Ben toch wel benieuwd hoe dat komt, heb je ergens veel weerstand in je inlaatkanaal voor je carburateur waardoor je een hele sterke onderdruk krijgt in je carburateur (waar je normaal met geopende gasklep een geringe onderdruk zult hebben)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 maart 2012 04:10 PM
  [ # 324 ]

mischien valse lucht langs de as als je 1te klep helemaal open is…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 april 2012 08:33 PM
  [ # 325 ]

De 1e 1000 km zitten er op. Geen drup olie gebruikt.
Vandaag kop nagetrokken en kleppen gesteld.
Na jaren tobben eindelijk echt een goede motor.

en de sproeiers in de carb zijn nu ook zo dat over het hele berijk Lambda ongeveer 1 is. Ben benieuwd hoe het benzine gebruik zal zijn.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 april 2012 10:17 PM
  [ # 326 ]

Mooi werk Egbert.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 april 2012 08:42 PM
  [ # 327 ]

Gelukkig hoef ik niet stil te zitten.

Was gsiteren van plan met de DS naaar Delft te gaan. Forse regen. Na 1 km stopt de ruitenwisser motor. Zetje gegeven en stopt weer na 1km. Terug naar huis en de andere DS gepakt.

Vandaag de RW motor uitelkaar gehaald, koolborstels mooi schoon en gangbaar gemaakt en hij lijkt het weer goed te doen.
Had natuurlijk geen zin het dashbord te demonteren, dus de RW motor op het schutbord laten zitten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 14 april 2012 09:53 PM
  [ # 328 ]

Ik heb m’n voorraam behandeld met een nano-spulletje van de Halfords. Ideaal en het maakt je vanaf ca. 70 km/h bijna onafhankelijk van de ruitenwissers. Afgelopen weken al veel profijt van gehad. Alleen fijne spray van voorliggers gaat niet spontaan aan de kant. De regen vliegt van je raam af.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 april 2012 10:07 PM
  [ # 329 ]

Slim - om de boel in situ uit elkaar te halen. En handig hoor - een tweede DS Wink

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 mei 2012 11:24 PM
  [ # 330 ]

Carburateur tunen met behulp van de lambda sonde is een groot succes!
Heb nu 2 tanken benzine leeg gereden en beiden tussen 1:9 en 1:9,5. Dat terwijl ik in het verleden tevreden was met 1:7,5 !!
Sinds het vervangen van de zuigerveren en zuigers heeft de motor geen druppel olie gebruikt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
22 van de 33
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook