44 van de 79
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 30 maart 2012 06:18 PM
  [ # 646 ]

@ Gert, nee nog niet!

@ matthijs, dankje!

Vandaag ben ik bezig geweest om de remzuigers rechtsvoor wat gangbaarder te krijgen.

Ik heb het eerste geprobeerd zonder de klauw eraf te halen. Blokken er natuurlijk wel uitgehaald en pompen maar. Wat blijkt nou?

De achterste zuiger doet niks. De voorste kwam er makkelijk uit, maar ging er moeilijk weer in.

Ik heb de voorste een paar maal heen en weer gedrukt en die gaat nu soepel. Door het blokkeren van de voorste kwam de achterste er ook uit. Die blijft echter stroef gaan. Nu heb ik bij de lokale bandenboer wat remzuiger vet weten te scoren en dit erop gesmeerd. Nu gaat de voorste nog soepeler en de achterste ook, echter niet soepel genoeg. Het wiel blijft ontzettend stroef draaien..

Nu gaat van de week de klauw eraf en proberen we het op die manier. Als dat dan ook niet werkt moet er maar een andere klauw op.

Als ik 50 rij en ik trap (vol) op de rem dan blijft de auto wel mooi recht, en ook als ik zachtjes rem blijft hij recht.

Het zal me ook niks verbazen als hier mijn hogere verbruik van komt.

Ik vind het daarnaast wel leuk geklus zo!

 

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 30 maart 2012 06:31 PM
  [ # 647 ]

Zijn de flexibele remslangen al vernieuwd? Die gaan met de jaren inwendig kapot, staat een datum op geprint, na 10 jaar zijn ze echt aan vervanging toe.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 06 april 2012 08:42 PM
  [ # 648 ]

De slangen zijn van 2005 blijkt. Dat zou nog goed moeten zijn..

Ik heb inmiddels de zuigers gangbaarder gemaakt en ik moet zeggen! Ik heb succes! De rem blijft niet meer plakken en is ook beter doseer baar. Ook rolt de auto stukken beter! Ik hoef veel minder te gassen om vooruit te komen.

De rij eigenschappen van de Visa zijn zeker verbeterd. En dat is ook mede te danken aan de nieuwe banden..

Op naar het volgende klusje!

Er ligt nog iets te wachten namelijk: De speling van de koppeling opmeten en zo nodig afstellen.

 

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 06 april 2012 09:09 PM
  [ # 649 ]

Remproblemen is iets dat iedere visarijder eens overkomt smirk

Nooit direkt op de remzuiger kracht uitoefenen, of het nou met een schroevendraaier of een breekstang is, altijd een oud remblokje of ander stalen plaatje ertussen, je zuigertjes worden anders ei-vormig zipper

na wat gymnastieken moeten ze zo soepel gaan dat je ze met je blote handen naar binnen kunt drukken

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 06 april 2012 11:02 PM
  [ # 650 ]

Dat heb ik gedaan. Ze gaan nu wel dusdanig soepel dat ik ze inderdaad met mijn duimen terug kan drukken. Eerst kon ik dat echt vergeten..

Moet het wiel trouwens 100% vrij lopen? Een zuiger valt toch niet vanzelf terug? Dan zouden de blokken er los in klingelen (afgezien van het stangetje dan).

 

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 07 april 2012 12:32 AM
  [ # 651 ]

een remschijf mag iets slepen, geen punt. Zolang het wiel maar soepel draait.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 07 april 2012 09:27 AM
  [ # 652 ]

Volgens mij had ik je die tip al eens gegeven voor de GT-39-XD Surprisedops:

Ik vraag me af of je al die klusjes ook zou hebben gedaan als het zo`n sleutel-onvriendelijke viercylinder zou zijn geweest Mr. Green

Komend jaar leer ik hoe je een viercylinder moet “droogmaken” en hoe je een koppeling en koppakking moet vervangen, meer daarover in mijn topic tzt.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 07 april 2012 06:37 PM
  [ # 653 ]

Ah, Michiel mooi! Ze slepen wel iets, maar het draait wel mooi rond.

Ik heb inderdaad heel veel tips gekregen met de GT-39-XD. Zeker met de remmen, die waren gewoon echt levensgevaarlijk.

Ik denk het niet Maurice, een van de redenen waarom ik zo’n 2 cilinder heb is natuurlijk omdat ze zo simpel zijn. En zonder dit forum zou het ook echt niks worden. Tuurlijk, je hebt een sleutelboek maar daar staat ook niet alles in.

Een Visa

Simpel om aan te klussen
Best zeldzaam
Grappig uiterlijk
Leuke rijeigenschappen

Ideaal voor een Citrofiel student!

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 08 april 2012 03:33 PM
  [ # 654 ]

It’s unbelievable! Rechterachterband lek..

vampire

Daarnaast is ook mijn snelheidsmeter ermee gestopt. Vallen en opstaan met deze Visa.

 

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 08 april 2012 05:19 PM
  [ # 655 ]

Kabel los op de bak? Koppelstuk losgeschoten, los aan de teller?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 08 april 2012 06:25 PM
  [ # 656 ]

Dan zou hij los op de bak moeten zitten. Koppelstuk zit vast en hij ‘‘prikt’’ vast aan de teller.

Nadere autopsie zou het uit moeten wijzen. Het rijd gek genoeg nog best lastig zonder snelheidsmeter!

 

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 april 2012 10:35 PM
  [ # 657 ]

GPS op het dash planten heb je ook een teller, ik heb zo 2 jaar met de Ducatie gereden. Smile

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 10 april 2012 11:48 AM
  [ # 658 ]

Ik heb laatst de iets verkeerd gepositioneerde tellerkabel van GSA Lies in de knel gelegd met het reservewiel. Daardoor knapte de kabel enkele kilometers verderop.
De bak/tellerkabelconstructie van een Visa type 1 zijn volgens mij vrijwel identiek, dus het zou zomaar kunnen dat dit bij jou ook is gebeurd.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 10 april 2012 11:00 PM
  [ # 659 ]

Je hebt ongeveer gelijk midfriesland!

Afgelopen zondag reed ik op de snelweg met een gangetje van 110 en ik rook een vies brandluchtje. Eerst dacht ik dat het mijn rem was, maar ik voelde geen raar gedoe in het stuur en ik minderde ook geen snelheid. Enkele tellen later was de geur ook weer weg en heb ik er ook geen aandacht meer aan geschonken.

Nu zag ik vandaag dit:

De kabel zat klem tegen de uitlaat. Waarschijnlijk is het rubber gesmolten en zit daarom de kabel nu vast van binnen..

Bandje is inmiddels al wel weer heel.

 

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 april 2012 11:21 PM
  [ # 660 ]

Dan zou het toch tijdens het ritje snelweg, de snelheidsmeter ermee opmoeten houden?

Profiel  
 
 
44 van de 79
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook