7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
XM V6 H
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 07 april 2012 09:55 AM
  [ # 91 ]

Ook interessant http://www.squidoo.com/run_car_with_water :

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 april 2012 10:47 AM
  [ # 92 ]

Inderdaad een interessant artikel. Ook omdat het, voor zover ik zo snel zag, niet gelieerd is aan een of ander product. Dus er lijken geen commerciële belangen betrokken te zijn. Zoals ik het nu begrijp werkt het dus als een soort katalysator. Niet helemaal want het gas verbrandt ook mee, maar de winst zit hem in het verbeteren van het rendement van de motoren door een efficiëntere verbranding. Ik ben, zoals de meesten hier, wel benieuwd naar de resultaten van Ron op de iets langere termijn.

Ik vraag me trouwens af wat er bij de APK van gevonden gaat worden.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 07 april 2012 11:19 AM
  [ # 93 ]
JJRoadrunner schreef:

Ook interessant http://www.squidoo.com/run_car_with_water :

Even diagonaal door dat artikel en jawel: het staat er weer:
Brownsgas (kanlgas) someday will replace petroleum fuel as a free clean energy source

Waterstofgas of knalgas is GEEN energiebron en kan dat ook nooit worden. Het kan een energiedrager zijn en energiedragers moet je altijd maken. Waarmee? Met een energiebron, zoals steenkool, aardolie, aardgas, uranium, waterkrachtcentrales en nog wat kostbare exoten zoals zonne-energie, windenergie en dergelijke.

Verder wordt de stevig geraaskald met termen als HHO, zoals in veel soortelijke artikelen.

Een redelijk neutraal verhaal staat hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Oxyhydrogen

En dan verder nog iets over water in motoren. Vroegaa, toe ik op mijn brommer naar school reed viel mij telkens bij mistig weer op dat het ding dan een stuk beter trok en harder reed. Waarschijnlijk omdat waterdamp iets katalytisch doet met de verbranding.
Saab heeft daar meen ik ook mee geëxperimenteerd, door een beetje water te vernevelen voor de luchtinlaat.
In de krant zie je de koppen al staan: Auto’s rijden op water.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 07 april 2012 12:12 PM
  [ # 94 ]

Volgens mij hebben DAF en consorten ooit eens geexperimenteerd met stoominjectie bij dieselmotoren.
Maar dat is ook een mooie dood gestorven. 80/90’er jaren vorige eeuw?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 april 2012 12:16 PM
  [ # 95 ]

Het wetenschappelijk gehalte is inderdaad wat beperkt, maar dat is het ook bij een hoop negatieve reacties in dit topic.

Over de naam HHO wordt gezegd dat het een populaire benaming is voor OxyHydrogen, nergens wordt gezegd dat dat de chemische formule is. Lijkt me niet zo’n punt, we hebben het in het dagelijks leven toch ook over ‘hond’ en niet over canis lupus familiaris. En over water in plaats van diwaterstofoxide.
En ja, dat een energiedrager en energiebron twee verschillende dingen zijn is waar, maar lijkt me voor de discussie volstrekt irrelevant.
En dat HHO benzine en/of diesel door middel van deze techniik gaat vervangen is inderdaad absolute onzin. Het werkt (of niet) als toevoeging aan de normale brandstoffen en niet in plaats van.

Na ruim 6 bladzijdes in dit topic, krijg ik sterk het idee dat niemand hier voldoende van de materie weet om het verhaal over HHO te bevestigen of te ontkrachten. Dus laten we nu maar blij zijn dat Ron durft te experimenteren, en dat hij ons deelgenoot wil maken van de resultaten. Als nooit iemand had geëxperimenteerd hadden we nu nog met paard en wagen rondgereden, of erger met een knuppel in een grot gewoond.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
marxandjacx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007

- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Gepost: 07 april 2012 08:43 PM
  [ # 96 ]

brian, dat heeft u mooi geformuleerd, ik sluit me hier bij aan.

Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 07 april 2012 08:44 PM
  [ # 97 ]

Het zijn de nazaten van de kritische mens die in 1900 tegen de automobiel was. Door de eeuwen heen zijn er altijd mensen geweest die huiverig waren voor nieuwe initiatieven en innovators.
Veel zijn er op de brandstapel belandt, gelukkig hebben we die niet meer, maar ik raad Ron aan niet te dicht bij het Oosten van het land te komen met de Paasdagen, daar schijnt men nog/weer gek te zijn op brandstapels.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 08 april 2012 12:29 AM
  [ # 98 ]

Dat zijn we zeker Beek, maar om Ron daar nu op te gooien gaat me net weer een beetje te ver Wink

Ben wel benieuwd of Ron dit weekend nog chocola heeft gegeten of dat hij plichtmatig naar de eitjes en Matzes heeft moeten grijpen.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 april 2012 12:33 AM
  [ # 99 ]

Kan je er beter een beetje HHO op gooien, dan schijnt het nog wat beter te branden. Wink

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 08 april 2012 12:41 AM
  [ # 100 ]

Vertel?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 16 mei 2012 04:42 PM
  [ # 101 ]

Benieuwd of het waterstofwonder zich al heeft gemanifesteerd?
Gana we straks allemaal €800 investeren of wachten we toch nog maar even?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 26 mei 2012 11:02 PM
  [ # 102 ]

Viel het verbruik misschien toch een beetje tegen?

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 12 augustus 2012 10:11 AM
  [ # 103 ]

Ik sprak afgelopen week met iemand die HTS autotechniek had gestudeerd en daar proeven had gedaan met waterstofgas toevoegen. Hij gaf aan dat het WEL werkt, ik ben dus wel benieuwd naar de resultaten tot nu toe.

Het grappige was (dit is even off topic)dat hij ook ervaring had met Fin25 (een olietoevoeging op basis van teflon) en ook daar had hij dezelfde positieve ervaringen mee als ik. Mooier lopen van de motor, meer trekkracht in de lagere toerentallen, hoger stationaire loop (dat merk je dus alleen bij een oude auto met carburateur, de nieuwere autos met computersturing stellen hun stationair toerental zelf bij dus daar merk je niet dat het toerental omhoog gaat).

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 12 augustus 2012 10:39 AM
  [ # 104 ]
Ed P schreef:

Ik sprak afgelopen week met iemand die HTS autotechniek had gestudeerd en daar proeven had gedaan met waterstofgas toevoegen. Hij gaf aan dat het WEL werkt, ik ben dus wel benieuwd naar de resultaten tot nu toe.

Het grappige was (dit is even off topic)dat hij ook ervaring had met Fin25 (een olietoevoeging op basis van teflon) en ook daar had hij dezelfde positieve ervaringen mee als ik. Mooier lopen van de motor, meer trekkracht in de lagere toerentallen, hoger stationaire loop (dat merk je dus alleen bij een oude auto met carburateur, de nieuwere autos met computersturing stellen hun stationair toerental zelf bij dus daar merk je niet dat het toerental omhoog gaat).

Daar zit hem weer de kneep. In dat wondersysteem wordt water met elekrolyse gesplitst in waterstof en zuurstof in het zelfde vat.
Er wordt dus geen waterstof bijgevoegd aan die motor, maar waterstof en zuurstof, oftewel water. Je kan dus beter water vernevelen voor de luchtinlaat, een heel stuk goedkoper.

Punt II: Waarom gooien Shell, Esso, Total, BP en dergelijke dan niet gewoon een hoop teflon in hun olie?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 12 augustus 2012 11:07 AM
  [ # 105 ]

Tja JanSr, dat weet ik ook niet waarom de oliemaatschappijen dat niet doen, ze kunnen er niks aan verdienen denk ik.

Het draait allemaal om geld, ik weet bijvoorbeeld dat er medicijnen zijn voor ziektes die zogenaamd niet te genezen zijn. Fabrikanten maken ze niet want ze kunnen er niks op verdienen, de medicatie wordt door een apotheek gemaakt die dat op basis van een zogenaamd magistraal recept doet.

De wereld draait om geld, niet om het beste voor de mens te doen maar om het meeste geld te verdienen.

maar goed, dit gaat nog verder off topic….

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook