Hallo, ik heb vanmiddag een Saxo 1.6 VTL gekocht, leek mij beter om een kleinere auto te kopen met deze benzine prijzen etc. Auto ziet er netjes uit, alleen roest onder dorpel (moet nieuw stukje ingelast worden) dit is allemaal wel te doen.. echter toen ik terug naar huis reed dacht ik al oh nee he, leek wel of ik blauwe rook zag in spiegel. en dit is dus ook het geval ik ben net even langs iemand geweest die zei motor is niet “gaar” want hij teste iets met oliedop eraf en dan gas geven.. iemand enig idee wat dit precies is? zal wel koppakking zijn ?
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Blauwe rook? Stinkt het een beetje verbrand? Zo ja, dan verbruikt ie olie en niet zo’n klein beetje ook. Is het trouwens geen VTS in plaats van een VTL?
Ja stinkt best erg. en is echt een VTL (type die je niet zovaak ziet..) ik moest van iemand met aansteker bij pijlstok kijken, zodat je kon zien of het ging knetteren. maar gebeurde niet. dus zou er geen water bij zitten volgens hem..
klep rubbers misschien uitgehard?
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Net even weer iemand laten kijken, hij zegt wel dat het aan onderblok ligt? omdat het ook alleen is als je gas geeft. niemand hier die er meer over kan vertellen?
mmm wat is de km stand? bouwjaar?
Hoe ziet het luchtfilter eruit? Bij enkel bij gasgeven? Dan wordt het een wsh rondje kleppen stellen.
Hoe ziet en voelt de olie aan? Weet je wanneer de bougies vervangen zijn?
Ps check of de d-riem al vervangen is 120 000km of 10jaar eerst bereikt is van toepassing.
Km stand staat nu op 170 nog geen 2 ton dus.. luchtfilter status = onbekend en heeft hier ook echt niks mee te maken zover mijn kennis is. en het is echt alleen bij gasgeven.. stationair is er niks aan de hand
Bougies is ook onbekend. olie was op de helft heb ik iets gevuld en het lijkt nu iets minder
D-riem is ook goed (weet even niet wanneer die vervangen is, maar staat opgeschreven onder kap en kan nog tijd mee)
Ik heb altijd een alfa 155 gereden 8 klepper. hierbij moest je ook kleppen stellen eens in de zoveel tijd. maar enige sympthomen daarvan zijn “tikken” niks kwa olieverbruik of uitstoot.
Heb weer even nagevraagd bij iemand die er veel verstand van heeft, en die zegt onderblok kan niet “gaar” zijn met deze kmstand. en beweerd dat het in de kop misgaat (klep seal rubbers) auto word binnenkort nagekeken.
http://www.max-tweak.nl/saxo/IMAG0121.jpg
Zegt genoeg? lijkt nu opgelost wel weer 119 euro + 38 euro minder maar goed.
alle rubbers knipte je zo kapot met een tang
Ook nieuwe kleprubbers gestoken?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ja, daarom ging de kop eraf.. ivm nieuwe kleprubbers morgen eens kijken naar olie pijl, denk dat het nu wel oke is.
mmm is er vroeg .... toevalig duitse importauto? dan mag je donder zeggen dat er met de kmstand gegarandeerd gefoefeld is. Weet ik van een oostblokker
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja hoor, of alle importauto’s verknoeide tellers hebben…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik denk niet dat het een import auto is? heb ook NAP erbij gekregen… maar verder niet echt in verdiept