Waardeloos zo’n rotdopje en op zo’n rotplek. Gelukkig rijd ik in een probleemloze auto, een XM.
Wim,
Disciplus Simplex
Jij heb dat dopje natuurlijk kapot gemaakt, toen je aan het prutsen was met de slangen van de turbo, tijdens de D-riem wissel
Grapje hoor, is mijn eigen schuld dat het kapot is gegaan, kwam door de olie-lekkage uit het kleppendeksel, omdat deze niet goed vast heeft gezeten. Zit nu een nieuwe pakking tussen en goed aangedraaid, lekt nu niet meer.
Wim,
Disciplus Simplex
Deze Xantia Break TD gaat in de verkoop, binnenkort ga ik in de HDI rijden.
Voor details, foto’s en prijs, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/216280/
En verkocht aan een andere Xantia liefhebber.
Over 2 weken als de HDI klaar is, vind de overdracht plaats.
Op naar Xantia nr. 3, hier dus : http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210152/
Zal ik het topic overnemen of een nieuwe starten ?
Je mag het overnemen of een nieuwe starten, over 2 weken is het jouw Xantia
Nog twee nachtjes….
En dan moet ik afscheid nemen van de TD, zometeen het laatste ritje om de HDI op te halen
Of moet ik zeggen afscheid nemen van een XUD9 ?
De HDI is een mooie machiene, maar mist het gerustellende “getokkel” van een betrouwbare en nooit in de steek latenden geluid van een XUD9
Totaal aantal Berichten: 73
- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
ik ken het gevoel na jaren heel bewust XUD9 en XUD7 gereden te hebben.
Visa 1.7 rd, 205 D, ZX D, 306 break D, Xantia D, en mijn vader reed in ‘83 al een oer XUD9 met 65 pk in zijn Peugeot 305 Break. Dus ik ben opgegroeid in XUD9.
Dat was toen echt een wereld van verschil na de 1.6 diesel.
Maar het gevoel van de HDI heeft bij mij toch wel heel veel goed gemaakt. Maar de nostalgie van het oude wervelkamergeluid mis ik stiekum toch nog wel.
nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break
Het is bij mij ook het gevoel dat je de XUD9 door en door kent, elk draadje, slangetjes en dingetje, weet je gewoon wat het is. Bij de HDI moet ik het nog allemaal leren kennen, ach zo begon ik 7 jaar geleden ook als leek aan de XUD9, toen nog een simpele 1.9D.
Sohail succes met je HDI! Ik zal, als XUD9 rijder, je verslagen over XUD9 erg gaan missen vrees ik. Ik heb er veel aan gehad.
Citroen Berlingo M49 1.6 16v
Bedankt, ik heb ze altijd met veel plezier geschreven de verslagen over mijn XUD9
Na dik een maand de eigenaar van deze td te zijn heb ik nog geen seconde spijt gehad van de aankoop. Inmiddels wel al fiks onderhoud moeten doen want er zijn twee h1 lampjes gesneuveld….
Mooi zo, ik wilde je al een keer mailen om te vragen hoe het gaat
Dat is dan het 2e setje H1 lampen wat er in gaat, sinds ik deze auto kocht in 2009 bij 240K.