


Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
wat is de beste manier om de dak antenne te demonteren























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Heb je een gespannen hemel? De makkelijkste manier is om een sneetje te maken in de hemel… Niet de fraaiste oplossing, maar als je het volgens het boekje wilt doen, moet je volgens mij de voorruit eruit halen(?).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
gespannen hemel met een elektrisch schuifdak heb ik volgens mij















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
sander-pallas schreef:wat is de beste manier om de dak antenne te demonteren
Heb ik vorig jaar ook gedaan, je moet idd de voorruit uit de auto halen als je er bij wil en ook nog wat kunnen zien. Andere manier is om bij een van de deuren de hemel bekleding voorzichtig los te halen, vervolgen heb je stalen spanners waar de hemel aan hangt, deze zitten in plastic buisjes. Met zorg en wat kracht kan je de roede uit het plastic busje halen, nu is de spanning van de hemel af. Dit doe je twee maal. Nu hangt je hemel en kan je op de tast net bij de antenne aansluiting. Hier zit een plastic kapje op die je er zo af kan trekken (kan je ook voelen door de hemel) nu met een steeksleutel los maken. Niet heel veel werk groeten Maarten
oeps zie nu schuifdak dan werkt het niet
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik heb hier even geen CX met schuifdak bij de hand, maar zit dat boutje M6 niet gewoon onder de console waar de schakelaar voor schuifdak en achterruitverwarming in zitten?
Oftewel: console losschroeven en je kunt erbij?
Bij een CX zonder schuifdak is dat wel het geval.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
hmm toch maar eens naar kijken
wil er toch wel een betere op hebben
Als de wagen een fabrieks schuifdak heeft is het een makkie; Schuifdak deels openen, de gekleurde kunststof strip aan de voorzijde iets losmaken, de twee schroefjes waar de schakelaarconsole mee vastzit verwijderen en de console los laten hangen. Soms kan je door het gat waar de draden uitkomen het moertje waarmee de antenne vastzit zien zitten. Anders de hemelbekleding in het midden iets losmaken en kan je met een zaklamp het moertje zien.



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
dat is info
morgen maar een kijken en in frankrijk een ander antennetje scoren
bedankt voor de goed tip
Cx basis heeft die antennesteunen ook liggen, heb er laatst een besteld voor 12 euro zoiets