Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Pascal schreef:De 1.6 is een XU toch?
Modellen van voor de facelift in 2000 wel, de 1.6 16v van na de eerste facelift (dit exemplaar dus) zijn TU’s.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Deze 1.6 is een tu-blok. Een tu5jp4
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Of het nu een XU of TU is, dit lijkt me voor beide motoren/bakken geen standaard probleem.
Er zit gewoon altijd wel een pechgeval tussen…
als je er actief op gaat zoeken, kom je wel veel problemen tegen bij deze motoren.
Het lijkt wel een gevoelige bak. Wat misschien niet meehelpt is dat dit een van de eerst uitgeleverde nieuwe modellen is (kenteken 10-2000, is demomodel geweest).
Hier zat een 20CD89 versnellingsbak onder, die kom je bij de slopers ook nergens tegen.
De bak is nu vervangen voor een gebruikte 20CN28, die veel vaker voorkomt.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Het lijkt mijn BX wel;
sinds vandaag begint het oliedruk-lampje soms te knipperen als de motor warm is, en stationair loopt.
Het toerental iets verhogen, laat het lampje uitgaan.
Oliepijl is ok.
Tips, behalve even filter en olie vervangen?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
EDIT: leer eens lezen. Nee ik heb geen idee.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
waterman schreef:sensor als eerste vervangen. en verse olie, 10w40 met een filter.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Waar heb jij die quote van waterman vandaan?
Olie en oliefilter zijn gewisseld (was nodig), maar heb 5w40 gebruikt (is voorgeschreven).
Morgen komt er ook een nieuwe sensor in (en evt druk even meten als heuts een betaalbare set heeft)
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Ondertussen de oliefilter nogmaals vervangen. Nu door eent OE-filter van de dealer. Ook de oliedruk schakelaar vervangen. En het lijkt nu in orde.
Alleen als het toerental onder de 600 komt, krijg een waarschuwing.
Dus nog even een weekje testrijden, nieuwe remschijven en blokken monteren, en dan kan mijn vriendin er mee rijden.
Dan kan ik weer terug naar mijn BX 16V
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
En nog even een kleine update,
mijn OBDII-uitlezer is binnen, even gecheckt alleen misfire cilinder 2.
Deze fout gewist, stukje gereden en nu is het foutcode geheugen helemaal leeg
Mocht er iemand in omgeving heerlen even een OBDII lezer nodig hebben dan hoor ik het wel via een PB
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
En nu afwachten of het een incidenteel probleem was of dat het er één is die terugkomt.
(ik heb met mijn C5 inmiddels 120.000 km gereden en krijg de misfire ook af en toe eens en wel zolang als ik de auto al heb).
Ik vraag me af of dat oliedruklampje uberhaupt wel aan moe gaan hoor.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Mag het toerental wel zo laag terugvallen?
Als ie daardoor afslaat kun je hem ook krijgen.
toerental is alleen zo laag tijdens insturen, of remmen bij stationair draaiende motor (totdat hij weer bijregelt).\
Maar nu begint hij toch weer, bij het inrijden van een file, stationair lopen, oliedruk melding.
5 min in file, olie koelt weer, oliedruk melding weer weg.
Waarschijnlijk oliepomp toch niet meer 100%
Iemand een idee hoeveel werk het vangen van zo’n ding is?
Eventueel 10w40 erin om van de melding af te komen, al is dat meer symptoom-bestrijding
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk niet dat de oliepomp gaar is. Eerder de krukas en drijfstanglagers.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste