hallo allemaal,
Heeft iemand toevallig ervaring met het ombouwen van een saxo 1400 8v 1997.. automaat naar handgeschakelde bak????
Automaatbak is stuk en kost een pak geld
Mischien weet iemand of een handgeschakelde bak
Redelijk makkelijk te plaatsen is?
Alvast bedankt…
gr Marcel
Ik weet het antwoord niet op je vraag. Maar is een automatische ruilbak geen optie?
Wat doet de huidige bak niet? Soms is het relatief makkelijk en goedkoop op te lossen.
ombiouwen naar handbak is niet iets wat je zo even doet hoor. Daar komt best nog wat bij kijken. Hoe het exact zit bij een saxo durf ik niet te zeggen, maar denk aan het volgende wat je ws tegen gaat komen.
uiteraard de bak
extra pedaal plaatsen
ws andere aandrijfas
dashbord ivm aanduiding.
computer ?
en dan het werk nog uiteraard.
Bij een xm is er onlangs een dergelijke conversie gedaan en dat had behoorlijk wat voeten in de aarde.
ik dacht al dat t heel veel werk zou zijn en dat je allerlei onverwachte nare dingen tegen komt…
bij de huidige bak,zijn er naaldlager deeltjes van de aandrijfas in de bak terecht gekomen.
we hebben nog geprobeert om te spoelen en met een magneetstift de restjes eruit te peuteren.
maar…na alles te hebben gedaan,gingen we testen,en toen sloeg er een gat in de bak,
ik heb natuurlijk een beetje rond gekeken voor een andere bak maar kreeg vaak te horen dat een ruilbak al snel tegen de 1000euro loopt
vandaar dat ik de gedachte had om t hele zooitje om te bouwen naar handgeschakeld.
denk dat ik er ook wel vanaf zie hoor haha
een kennis van mij is versnellingsbak specalist en ik hoopte natuurlijk dat hij t voor een leuk prijsje had kunnen fixen.
maar ja…n bak met een gat erin gaat heeeel lastig worden
maar goed..ik laat t nog wel weten….in ieder geval
bedankt allemaal voor jullie reacties
gr..marcel
een ruilbak richting 1000 euro ? is dat niet wat erg veel ? Ruilbak als in niet gereviseerd? Dan zou je ook naar een sloper kunnen kijken namelijk. Een niet gereviseerde bak zou ik bij voorkeur namelijk wel gereden willen hebben, desnoods in een wrak. Dan weet je iig wat de staat van dat ding ongeveer is. Voor het zelfde geld krijg je anders er een waar ook zaken mis mee zijn.
1000 euro daar heb ik al een gemonteerde volledige motor (alles wat in de moterruimte zit behalve batterij) die gereviseerd is voor. wil zeggen met nieuwe d-riem en koppakking. sloop is een goede optie ps zet er gelijk een nieuwe koppelingsset in en filterelement omdat het een automaat is. Dan kan ie terug lang mee.
Vraag me enkel af hoe die lager daar is in terechtgekomen is.
Kijk goed na of er nergens spelling in de ophanging is ook achter.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik wist niet dat een SAXO automaat een koppeling had
en de prijs van een motortje kan je niet vergelijken met een ( zeldzame ) automaatbak vrees ik .
Walter
Meten is weten , gissen is missen