Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik heb die gaten zelf in de hoedenplank gezaagd ops: omdat ik wel van een goed stukje muziek houd , maar ik wil gewoon alles wat niet origineel is bij de auto houden om hem evt. weer helemaal origineel te kunnen maken.
Zelfs de rechter spiegel zou er evt. weer af kunnen
Vandaag viel me op dat de motor wat olie lekte, het bleek de slang te zijn van de carterventilatie die vanaf het kleppendeksel naar onderen op het blok loopt.
Ik heb de slang onderaan losgehaald en toen liep er een mengsel van water en olie uit : , de slang was verder niet ingescheurd of zo, dus de boel schoongemaakt en weer terug gezet, wel de slangenklem wat vaster gezet, nu maar afwachten of dat afdoende is!
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik heb gisteren voor het eerst eens grondig het interieur schoongemaakt, ben ruim 3 uren bezig geweest, maar het was het wel waard, wat een verschil
Maar is er ook een goede oplossing voor die doppen die de kofferbakbekleding aan de zijkant op zijn plaats houd? heb al andere doppen geprobeerd, maar die waren net zo min als de originele
En een lucifer er bij tussen (een mens probeert eens wat) hielp ook niet…...
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Aan de achterkant van de dop een ty-rip strak aantrekken.
Zit perfect!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
En nu heb ik dankzij een Prius een barst in mijn voorraam , nu nog maar 10 cm lang, maar gaat zoiets altijd verder of kan het best zijn dat het hierbij blijft?
Als het voorruit moet worden vervangen moet er eigenlijk ook wat roestschade (niet veel, maar toch) worden gerepareerd. Die roest houd ik tot nu toe binnen de perken door 2 keer per laar Dinitrol ML onder het rubber te spuiten.
Maar als de roest verwijderd word, moet er gespoten worden, en als er dan toch gespoten word moest voor het mooie het dak en de motorkap ook gelijk maar
En wie kan er zo mooi spuiten dat je niet ziet dat er gespoten is? Geen kleurverschil en niet te glimmend?? En wat gaat zoiets totaal kosten? Voor ruitschade ben ik niet verzekerd.
Vragen, vragen, vragen….......voorlopig hoop ik maar dat de barst niet langer word, a.s. zaterdag naar 5huizen word een mooie test
Een barst in je ruit door een Prius? Hoe heeft ie dat voor mekaar gekregen?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Kan het zijn dat ik jou gisteren gezien op de A7, vlakbij de Afsluitdijk?
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Felice, die Prius haalde mij in en gooide daarna een steentje tegen mijn voorruit
En ik woon i.d.d. vlak bij de Afsluitdijk en ben gister nog op de A7 geweest, dus dat kan kloppen, Poekoek!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Haha leuk, ik reed daar rond een uurtje of 20.00 om de Morettes op te halen. Zag er vanaf de andere kant van de snelweg mooi uit
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
De afgelopen maand heeft de 16V al 2x verzuimd om normaal te starten (wel terwijl mijn vriendin er in reed, maar soit ). Dit zijn de symptomen volgens haar op die momenten dat ie slecht start (heb ‘helaas’ zelf dit probleem nog niet meegemaakt):
- Slecht starten. Pas na meerdere malen lang doorstarten slaat ie aan.
- Stinken. Wat de geur precies is, durft ze niet te zeggen.
- De hoes die om de versnellingspook zit wordt aan de onderkant vrij warm.
Opmerking: er wordt de laatste tijd maar weinig mee gereden en de gereden afstanden zijn (helaas) doorgaans niet al te lang. Verder geen noemenswaardige dingen.
Wat zijn zaken die ik kan verdenken als veroorzaker voor dit probleem?
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Aan het eind van deze maand gaat de BX naar de schadehersteller, het ruit word uiteraard vervangen en de a stijl links word gelast en gespoten, dit gaat me ongeveer €650,- kosten, tenzij er nog meer roestellende te voorschijn komt als het raam verwijderd is
En ik heb histeren wat koelvloeistof moeten bijvullen, het lampje op het dashboard ging branden na de koude start, het ging wel weer uit na een paar 100 meter maar toch…...
Ik zie geen sporen van lekkage, nu maar hopen dat er verder niks aan de hand is, maar koelvloeistof hoort toch niet te verdwijnen…..
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Vandaag is het voorruit eruit gegaan; en in de onderste hoeken op het horizontale gedeelte zit helaas nog meer roestellende, aan de bestuurderskant zijn er al gaatje’s in gerot
De beste aanpak is om daar ook nieuwe stukje’s in te lassen, dus de koplampen, bumper en de spatschermen en de motorkap liggen er nu ook af. In de linker A stijl word ong 20 cm vervangen. Gelukkig zijn de bovenste hoeken en re rechter A stijl nog wel goed.
Het vermoeden van de schadehersteller is dat het voorraam ooit eens eerder is vervangen en dat er toen nogal hardhandig met een mes is gewerkt; ik weet het niet, maar sit is natuurlijk wel een beruchte plek bij de BX…...
Heb een bus Dinitrol afgeleverd en de gaan de A stijlen inwendig behandelen voordat het ruit er weer in gaat, overigens was de monteur die bezig is met mijn auto niet zo blij met de Dinitrol behandeling die de auto heeft gehad; zijn handje’s werden zo vies
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Vandaag de BX weer opgehaald, ziet er goed uit, nieuwe stukken ingelast, epoxyprimer erover en beide voorruitstijlen zijn gespoten.
En een nieuw standaard wit voorruit natuurlijk
Ben zeer tevreden over het spuitwerk, ik zie geen kleurverschil en ook niet meer glans dan de rest van de auto.
Nu mijn vragen, ze hebben de stijlen inwendig behandeld met een Dinitrol ML spuitbus die ik voor dat doel daar heb gebracht, maar ik zou het graag zelf nog een keer inwendig behandelen (gewoon voor de zekerheid ), maar hoe kom ik het makkelijkste in de A stijlen?
Via de A stijl bij het deurscharnier omhoog is een optie, maar ik vrees dat het slangetje te kort is, en hoe ver kom ik als ik het binnenlichtje verwijder? Ik vrees ook weer niet ver genoeg….
En kan de bekleding aan de binnenkant van de a stijl er ook af (zonder dat die dan kapot gaat)?
Ook zou ik graag als ik het raam wis-was, wat meer water op het voorraam willen hebben; ik heb nergens verstoppingen, maar er komt gewoon weinig water uit, kan ik dat op 1 of andere manier verbeteren?
Een sterkere pomp opzetten?
Die van mij vind ik ook niet optimaal, zo wordt niet alles waar de ruitenwisser komt bereikt.
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 1889
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Ruiten sproeier pomp fse 2 opzetten en misschien de sproeikopjes afstellen chauffeur kant iets hoger stellen
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.