Totaal aantal Berichten: 151
- DS 3 1.6 THP Sport Chic
Na eerst even wat ervaringen opgevraagd te hebben op dit forum ben ik dus met beide motoren gaan rijden, de 1.6 VTI en de 1.6 THP
De THP sprak mij vooral aan door zijn souplesse en uitrusting. De VTI rijdt ook goed maar maakt wel veel meer toeren.
Het is dus een THP geworden van maart 2011 in de kleur Blanc Banquise met een Bleu Botticelli dak en chromen spiegelkappen.
Uitgerust met het Pack Select Confort MyWay.
Intussen rijd ik er al 2 weken in rond in Brabant en ben zeer tevreden over de auto, zowel het rijden zelf als de bediening van de auto vallen mij 100% mee.
Ik vind de auto erg stil en bovendien ook nog redelijk zuinig.
Ik ben iets meer gewend qua verbruik, mijn vorige auto was een Suzuki Grand Vitara 2.4 High Executive, een heerlijke auto maar wel een waar mijn portemonnee achter hing en doordat we onze tourcaravan al verkocht hadden mocht het wel weer een kleinere worden.
Uiteraard zijn er al enkele modificaties gedaan aan mijn “nieuwe” karretje zoals:
Grill mat zwart gewrapt (maakt hem iets agressiever vind ik zelf)
Xenon verlichting 6000K met Canbus gemonteerd (dit is weer legaal vanaf 1 April 2012)
Stadslichtlampjes vervangen door echte witte
Knipperlichten voor vervangen door zilveren exemplaren
Zonneschermen bij achterste zijruiten
Subwoofer gevuld met dempingsmateriaal en ook de ruimte er achter rammelvrij gemaakt
Mistlampen ingesteld als cornerlights
Nog te doen:
Mistlampen vervangen door ledlampen 7,5 Watt (liggen al klaar maar wacht nog op weerstandskabels)
Misschien dashboard ook mat zwart wrappen
Hier een paar foto’s:
Ik hoop nog lang plezier te beleven in deze toch wel opvallende DS3
(je ziet inderdaad veel mensen kijken en omdraaien)
groet,
Ron
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Mooi, en goed te horen dat ze goed bevalt! Welkom ook!
Totaal aantal Berichten: 359
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Welkom
Veel rijplezier,een niet veel voorkomende kleurencombi.
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Totaal aantal Berichten: 416
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Welkom en proficiat met de mooie keuze, THP is idd een fijne en stille motor met ruim voldoende power en souplesse terwijl het verbruik al bij al erg redelijk blijft. Ik heb hem destijds ook proefgereden maar uiteindelijk toch gekozen voor de Hdi 112 pk omdat deze toen toch nog een pak goedkoper was door overheidspremie, zuiniger is en blijkbaar ook wat betrouwbaarder.
Je aanpassingen zien er top uit en ik wens je bij deze ontzettend veel plezierige en velige kilometers met je Ds3 .
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gefeliciteerd met je THP, ziet er mooi uit in deze configuratie.
Hoe heb je de ruimte van de subwoofer gedempt? Ik erger me ook regelmatig aan het getril vanuit die hoek, moest ik maar eens iets aan doen.
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Van harte met de nieuwe auto mooie kar
@ Poekoek
Ik wist dat deze vraag ging komen dus bij deze de uitleg.
Eerst de dop uit de bekleding halen net onder het rooster (met een kleine schroevendraaier loswippen en dan verwijderen), dan de rechter leuning naar voren klappen, daarna 2 boutjes verwijderen uit het deel waar de hoedenplank op ligt, nu kun je de bekleding voorzichtig wegtrekken.
Verwijder nu eerst de stekker d.m.v. de rode klem naar achter te schuiven en dan de stekker er recht uit te trekken.
Nu zie je dat de subwooferbehuizing vast zit met 2 bouten onder en 1 boven, deze losdraaien en je kunt de kast verwijderen.
Nu draai je de 3 schroeven waarmee de speaker vast zit er uit en leg hem daarna voorzichtig naast het gat, je kunt de behuizing nu opvullen met het nodige materiaal (ik heb noppenschuim gebruikt) daarna kun je de speaker terug plaatsen, let er wel op dat de kabels van de speaker niet tegen de behuizing aan kunnen rammelen.
Alvorens het terug plaatsen van de behuizing heb ik ook een stuk noppenschuim aangebracht (niet lijmen) op de wielkast, let hierbij wel op dat je het stuk waar het koelelement van de behuizing komt geen schuim aanbrengt (dit deel word warm! zie de 4de foto)
Nu kun je de behuizing terug plaatsen en je zult merken dat je de kast een beetje moet aandrukken, alles wat aangedrukt ligt kan niet rammelen.
Na alles terug geplaatst te hebben even checken of de bekleding niet tegen de behuizing kan klapperen en als dit wel het geval is een klein stukje schuimrubber er tussen steken.
Hier nog wat instructie foto’s:
Veel succes
Voor meer vragen mag je mij ook een PM sturen
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Super uitleg, bedankt!
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik vind die matzwarte neus helemaal niet verkeerd. Je wilt ook je dash wrappen, is dat dashboard nu in carbotech (klinkt mooi, maar is nep-carbon…)?
Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Ga je de rest van het chroom (o.a. de zijstrips)
ook wrappen?
DS3 e-HDi | Blue Belle-Ile/Noir Onyx | Pack Perfo | Pack Select My Way Confort | 17” Bellone | 16” Valonga | Eibach Pro-Kit
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
@dundieje
Als eerste wil ook ik jou welkom heten bij dit gezellige forum.
Als 2de gelijk ff een kort vraagje.
Welke type en merk Xenon heb jij gemonteerd???
@ poekoek
Graag gedaan, wellicht kunnen anderen hier ook iets mee.
@ Willibrord
Het dashboard wel of niet wrappen ben ik nog niet uit, het is nu pianozwart en dat vind ik ook wel mooi. (persoonlijk mooier nog als carbotech)
Dank je voor het compliment over de zwarte grill, ik vind hem zelf ook wel mooi zo.
@ Bellone
Nee, de rest van het chroom laat ik zo want ik denk niet dat het zwart mooi staat bij mijn babyblauwe dak en ik ben zeker niet van plan om het dak ook te wrappen.
@ bleu dolphin
Ik heb de H7 HID xenonkit in de kleur 6000 gemonteerd die ook op de autostyle-site staat á € 129,- met 2 jaar garantie.
@ dundieje
Uit je openingspost “Xenon verlichting 6000K met Canbus gemonteerd (dit is weer legaal
vanaf 1 April 2012)”
Maar dan dien je toch nog steeds koplampreiniging te monteren, om het legaal te mogen
voeren?
DS3 e-HDi | Blue Belle-Ile/Noir Onyx | Pack Perfo | Pack Select My Way Confort | 17” Bellone | 16” Valonga | Eibach Pro-Kit
@ Bellone
Nee, koplampreiniging en automatische hoogteafstelling is niet meer verplicht, deze wet is herzien, zie de link hieronder.
Ook succes met xenon inbouwen of ben ik nu voorbarig?
Ja, maar het kan zo maar veranderen
@ Bellone
Je schrijft “Ja, maar het kan zo maar veranderen”
Maar bedoel je daarmee de regelgeving van de xenonverlichting of dat je nu ook een set gaat aanschaffen?