t is altijd een risico,, maarja wie niet waagd blijft… idd
@victor:
Nog steeds tevreden! Auto is erg zuinig, soepel en snel. En alle drie tegelijk ja.
1x teruggeweest voor controle, (op eigen vraag), dit is gewoon gratis, dan kun je nog op maat e.a. afstellen, zoals nog zuiniger (minder vermogen), etc etc
Software zo gelaten, en rijd de laatste erg fijn hoor. Geen olieverbruik, maar wel laag dieselverbruik. Gewoon standaard diesel. wellicht dat ik de premium diesel een x probeer.
En ook ik ben nog steeds tevreden, rijd als de brandweer.
26PK en 60NM exstra bij tunex s,heerenberg.
Verbruik is het zelfde gebleven als voor het tunen.
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gemeten op een rollenbank, die 26pk en 60nm of geschatte winst?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Niet op de testbank gemeten, maar dat hebben ze mij verteld en daar ga ik dan maar van uit.
Het zou anders 75 euro exstra kosten als de auto op de testbank gemeten zou worden, ik merk in ieder geval dat hij veel sneller is en veel lekkerder aan het gas hangt, ook geen dip meer als je van 1 naar 2 snel schakeld. Het is een aanrader, de auto rijdt echt beter zonder het in cijfers uit te drukken.
Toen ik de auto kocht stond in de folder 93pk en dat heb ik ook niet getest of jij wel?
Rene E schreef:Toen ik de auto kocht stond in de folder 93pk en dat heb ik ook niet getest of jij wel?
Vind ik leuk!
minimaal 1 iemand op het forum heeft ook bij Tunex gechipt en gemeten op rollenbank. 123pk en 300nm.
Maar wellicht had de Ehdi al wel af fabriek 102pk of 95pk of 98pk of of..
Afijn, de auto is sneller en krachtiger.
Ok, ik heb toch ook serieus interesse om mijn e-hdi te chip tunen, uitgaande van de goede ervaringen hier, zet ik mijn geld op Tunex, ook al is het een eindje rijden vanuit Den Haag. Zijn er meer geïnteresseerden zodat we met meerdere een leuk prijsje kunnen maken?
Ik ben nog steeds erg tevreden.Het verbruik merk ik geen verschil, maar hij is zeker sneller.
gr Rene.
sfs schreef:Ok, ik heb toch ook serieus interesse om mijn e-hdi te chip tunen, uitgaande van de goede ervaringen hier, zet ik mijn geld op Tunex, ook al is het een eindje rijden vanuit Den Haag. Zijn er meer geïnteresseerden zodat we met meerdere een leuk prijsje kunnen maken?
Ben benieuwd naar de prijs als we met meerdere komen. Zelf zit ik nog steeds te twijfelen of ik het wel of niet moet doen. Zijn er al mensen met slechte of mindere chiptuning ervaringen ?
Inmiddels 15000 km verder na het chippen en geen enkel probleem, rij gemiddeld 1 op 21 en geen meetbaar olieverbruik.
Super tevreden met de aanpassing, rijd echt een klasse beter.
Twee of drie weten meer dan 1
Ik ben ook erg geinteresseerd maar heb mijn grote twijfels of alles heel blijft en wat gebeurt er als een monteur bij een onderhouds beurt een proefritje gaat maken.
Ik denk dat de monteur snel in de gaten heeft dat het geen 68 kw meer is en dan kun je fluiten naar de garantie.
Als je twijfels hebt moet je het niet doen. De auto is berekend op zijn uitersten. Mijn dagelijkse rijstijl is ongeveer 50 procent van zijn kunnen, een enkele keer een stoplichtsprintje en op de duitse autobahn een keer de 170 of 180km per uur aan tikken. Voor de rest rijden de meeste mensen niet op het circuit en gewoon 90 waar 80 mag en 130 waar 120 mag.
Een startmotor of dynamo (ik noem maar wat) kan altijd kapot gaan en zal gewoon onder garantie vallen. Die garantie heb je eigenlijk al zelf betaald door de garantie te verlengen. Ik heb het niet zo op garanties, ik ben automonteur en doe bijna alles zelf.
De koppeling gaat eerder kapot door verkeerd gebruik dan dat je pittig rijdt.
Volgens tunex kan de garage niet zien dat de auto getuned is.
Mijn auto rijdt vloeiender en beter, maar iedereen moet het zelf weten.
Deze zomer ga ik weer met de caravan op pad en krijgt de auto meer op z’n donder dan de meeste DS3’tjes.
En voor de mensen die voor ‘zekerheid’ gaan, neem een reservewiel mee en wat reserve onderdelen, wie weet komt het van pas.
groet Rene.
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
ik ben afgelopen jaar ook met de DS3 en de caravan op vakantie geweest…. ook de standaard e-hdi geeft geen problemen…. in vergelijking met mijn 406 (2.2HDI) moest ik enkel soms wat eerder terug naar zijn 4 bij Luxemburg, maar verder geen problemen.
Ik heb een tijdje zitten twijfelen om te tunen, echter het besloten niet te doen aangezien ik lease.
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Heb deze week dan maar de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt bij Tunex.
Resultaat na een uurtje of twee wachten is een duidelijk merkbaar verschil in souplesse.
Het gaat niet zozeer om de paardekrachten, maar vooral de toename van het koppel merk je bijzonder goed bij een sprintje of een accelaratie bij het inhalen.
Mijn probleem zat vooral in de bergen. Na een haarspelt-bocht zat je net verkeerd in de toeren, zodat je eerst “langzaam” de eerste meters door moest, voordat de turbo erin kwam. Ook het schakelmoment was dan net ongunstig om direct voor/na de bocht te schakelen. Naar verwachting is dit nu grotendeels opgelost en wordt het leuker in de bergen!
Geen echte problemen tegengekomen bij de installatie en tot nu toe. In eerste instantie bleef de service-indicator branden, maar na de derde keer starten was dat opgelost. Ook de start-stop functie deed het niet, maar dat lag waarschijnlijk aan een lege accu. De volgende dag ook weer prima in orde. Omdat de spanning er een tijdje af is, moet je natuurlijk wat instellingen weer terugzetten….De eerste 150 km niet al een idioot gaan testen, maar even alles laten wennen in indraaien.
Voor de prijs van € 250 all in een erg leuke toevoeging aan de rij beleving!
De verbruikscijfers wijken tot nu toe niet af en het lijkt zelfs iets zuiniger te kunnen met een aangepast rijstijl.
Alleen moet je zo af en toe even proberen hoe leuk het werkt:-)))))
Robert