2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
hogedruk pomp vervangen
rkoesen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 18 december 2005 05:10 PM
  [ # 16 ]

waterman

als de vsnaar breekt met 1 pouly dan heb je niets meer remmen etc

en nog een probleem is het stellen van de de bovenste pomp tov van de vanderlaan pomp hoe kan je dat oplossen????

sleutelen bij 5 graden is niet leuk

robert

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 december 2005 05:13 PM
  [ # 17 ]
rkoesen schreef:

waterman

als de vsnaar breekt met 1 pouly dan heb je niets meer remmen etc

en nog een probleem is het stellen van de de bovenste pomp tov van de vanderlaan pomp hoe kan je dat oplossen????

sleutelen bij 5 graden is niet leuk

robert


Een Cx en XM hebben ook maar 1 snaar…. en voor het stellen van de pomp moet je gewoon ff een beugeltje maken. Maar da’s voor mij makelijk gezegd… ik heb wel 20 van dat soort pompen op die manier geplaatst… ( 3 jaar bij van der Laan gewerkt….)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rkoesen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 18 december 2005 06:03 PM
  [ # 18 ]

zijn we nu mee bezig met het beugeltje

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 18 december 2005 09:55 PM
  [ # 19 ]

jesus mina als ik geweten had wat voor een vervelende klus dit was!!!!!!

De pomp zit erin

Rolfh vroeg of ik de DS wilde starten contact aan en vroem lopen Rolph hing in de motor maar in was vergeten dat ik haar in de eerste versnelling had gezet Rolph met sleutel 12 aan de ontluchtings knop———- lucht eruit en hopla de auto begint te rijden tegen het huis van de buren!!!!

schade ...... de kamperfolie stuk verf schade een dakpan stuk (de motorkap stond open ) gelukkig kon ik snel in de auto springen en op de handrem trappen….

Foto’s volgen

robert

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 18 december 2005 09:59 PM
  [ # 20 ]
macdoedel schreef:

jesus mina als ik geweten had wat voor een vervelende klus dit was!!!!!!

De pomp zit erin

Rolfh vroeg of ik de DS wilde starten contact aan en vroem lopen Rolph hing in de motor maar in was vergeten dat ik haar in de eerste versnelling had gezet Rolph met sleutel 12 aan de ontluchtings knop———- lucht eruit en hopla de auto begint te rijden tegen het huis van de buren!!!!

schade ...... de kamperfolie stuk verf schade een dakpan stuk (de motorkap stond open ) gelukkig kon ik snel in de auto springen en op de handrem trappen….

Foto’s volgen

robert

Jeetje, wat een ramp. Ik neem aan dat de foto’s van de schade zijn?

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 18 december 2005 11:43 PM
  [ # 21 ]

het was te donker en geen camera in de buurt.

Zal zeker nog foto’s maken omdat ik nog met de buurman moet praten over de schade aande dakgoot etc


net nog even met de dame weggeweest en er lag nog geen plasje LHM onder.misschien morgen (ik hoop het niet)

Rolph nogmaals bedankt voor het sleutelen en de volgende keer mag je in de auto meerijden en niet erbuiten.

zonder Bogard lukt het ook maar hij weet wel veel!!!!!!!!!!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 december 2005 11:05 AM
  [ # 22 ]

Sorry Macdoedel,
In het weekend een beetje druk gehad…Verder is Waterman de aangewezen persoon als het gaat om CX pompen. Ik heb daar geen ervaring mee!
En zoals Cees B al aangaf, Had me ff een pb gestuurd!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 december 2005 12:18 PM
  [ # 23 ]
waterman771 schreef:


Een Cx en XM hebben ook maar 1 snaar….

Daarom is een DS ook betrouwbaarder dan een CX of XM Laughing

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 21 december 2005 11:55 AM
  [ # 24 ]

CX Hogedruk pomp

Als ik het goed begrijp, past de hogedruk pomp van een CX mits aanpassingen.

Wat zijn andere voordelen ? De pomp is kleiner dacht ik niet ?
Meer opbrengst ?

Probleem van snaar kan opgelost worden om tijdens de montage, een reserve snaar mee te monteren en afzijdig te houden met een colson bandje ??

De dag dat de snaar stuk gaat, schuif je de reserve snaar in de plaats, aanspannen en klaar!

Groetjes

Mr. Smith

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 december 2005 01:00 PM
  [ # 25 ]

Re: CX Hogedruk pomp

Mr. Smith schreef:

Wat zijn andere voordelen ? De pomp is kleiner dacht ik niet ?
Meer opbrengst ?

Probleem van snaar kan opgelost worden om tijdens de montage, een reserve snaar mee te monteren en afzijdig te houden met een colson bandje ??

De dag dat de snaar stuk gaat, schuif je de reserve snaar in de plaats, aanspannen en klaar!

Groetjes

Mr. Smith


De CX pomp gaat bijna nooit stuk. En heeft meer opbrengst.

Er is weinig ruimte om een snaar met colson bandjes op te hangen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 26 december 2005 12:10 PM
  [ # 26 ]

Na een week en 2 kerstdagen nog steeds geen LHM sporen onder de hoge druk pomp en uit de koppelings cylinder zie ik ook nog nix komen.

Heerlijk om onder de motor kap te kijken en geen lekkage te zien!!!!!!!!!


Nu met het laatste nachtvorstje starten en binnen enkele seconden komt ze omhoog

vrolijk kerst

robert

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 26 december 2005 01:12 PM
  [ # 27 ]

Kan je er een foto van maken? En beschrijf eens wat nou precies de aanpassingen waren als je wilt.
Ben benieuwd.
M

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 26 december 2005 09:01 PM
  [ # 28 ]

foto’s volgen camera ligt op een andere plaats dus die moet eerst terug komen.

Onder de oude HD pomp lekte er altijd LHM (foto Volgt) dus dacht ik een nieuwe pomp erin en alles is opgelost. En inderdaad geen lekkage meer dus het lag aan de pomp die lekte dus ergens.

fijne Kerst

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook