waterman
als de vsnaar breekt met 1 pouly dan heb je niets meer remmen etc
en nog een probleem is het stellen van de de bovenste pomp tov van de vanderlaan pomp hoe kan je dat oplossen????
sleutelen bij 5 graden is niet leuk
robert
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
rkoesen schreef:waterman
als de vsnaar breekt met 1 pouly dan heb je niets meer remmen etc
en nog een probleem is het stellen van de de bovenste pomp tov van de vanderlaan pomp hoe kan je dat oplossen????
sleutelen bij 5 graden is niet leuk
robert
Een Cx en XM hebben ook maar 1 snaar…. en voor het stellen van de pomp moet je gewoon ff een beugeltje maken. Maar da’s voor mij makelijk gezegd… ik heb wel 20 van dat soort pompen op die manier geplaatst… ( 3 jaar bij van der Laan gewerkt….)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
zijn we nu mee bezig met het beugeltje
jesus mina als ik geweten had wat voor een vervelende klus dit was!!!!!!
De pomp zit erin
Rolfh vroeg of ik de DS wilde starten contact aan en vroem lopen Rolph hing in de motor maar in was vergeten dat ik haar in de eerste versnelling had gezet Rolph met sleutel 12 aan de ontluchtings knop———- lucht eruit en hopla de auto begint te rijden tegen het huis van de buren!!!!
schade ...... de kamperfolie stuk verf schade een dakpan stuk (de motorkap stond open ) gelukkig kon ik snel in de auto springen en op de handrem trappen….
Foto’s volgen
robert
macdoedel schreef:jesus mina als ik geweten had wat voor een vervelende klus dit was!!!!!!
De pomp zit erin
Rolfh vroeg of ik de DS wilde starten contact aan en vroem lopen Rolph hing in de motor maar in was vergeten dat ik haar in de eerste versnelling had gezet Rolph met sleutel 12 aan de ontluchtings knop———- lucht eruit en hopla de auto begint te rijden tegen het huis van de buren!!!!
schade ...... de kamperfolie stuk verf schade een dakpan stuk (de motorkap stond open ) gelukkig kon ik snel in de auto springen en op de handrem trappen….
Foto’s volgen
robert
Jeetje, wat een ramp. Ik neem aan dat de foto’s van de schade zijn?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
het was te donker en geen camera in de buurt.
Zal zeker nog foto’s maken omdat ik nog met de buurman moet praten over de schade aande dakgoot etc
net nog even met de dame weggeweest en er lag nog geen plasje LHM onder.misschien morgen (ik hoop het niet)
Rolph nogmaals bedankt voor het sleutelen en de volgende keer mag je in de auto meerijden en niet erbuiten.
zonder Bogard lukt het ook maar hij weet wel veel!!!!!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sorry Macdoedel,
In het weekend een beetje druk gehad…Verder is Waterman de aangewezen persoon als het gaat om CX pompen. Ik heb daar geen ervaring mee!
En zoals Cees B al aangaf, Had me ff een pb gestuurd!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
waterman771 schreef:
Een Cx en XM hebben ook maar 1 snaar….
Daarom is een DS ook betrouwbaarder dan een CX of XM
Citroen!
CX Hogedruk pomp
Als ik het goed begrijp, past de hogedruk pomp van een CX mits aanpassingen.
Wat zijn andere voordelen ? De pomp is kleiner dacht ik niet ?
Meer opbrengst ?
Probleem van snaar kan opgelost worden om tijdens de montage, een reserve snaar mee te monteren en afzijdig te houden met een colson bandje ??
De dag dat de snaar stuk gaat, schuif je de reserve snaar in de plaats, aanspannen en klaar!
Groetjes
Mr. Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: CX Hogedruk pomp
Mr. Smith schreef:Wat zijn andere voordelen ? De pomp is kleiner dacht ik niet ?
Meer opbrengst ?Probleem van snaar kan opgelost worden om tijdens de montage, een reserve snaar mee te monteren en afzijdig te houden met een colson bandje ??
De dag dat de snaar stuk gaat, schuif je de reserve snaar in de plaats, aanspannen en klaar!
Groetjes
Mr. Smith
De CX pomp gaat bijna nooit stuk. En heeft meer opbrengst.
Er is weinig ruimte om een snaar met colson bandjes op te hangen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Na een week en 2 kerstdagen nog steeds geen LHM sporen onder de hoge druk pomp en uit de koppelings cylinder zie ik ook nog nix komen.
Heerlijk om onder de motor kap te kijken en geen lekkage te zien!!!!!!!!!
Nu met het laatste nachtvorstje starten en binnen enkele seconden komt ze omhoog
vrolijk kerst
robert
Kan je er een foto van maken? En beschrijf eens wat nou precies de aanpassingen waren als je wilt.
Ben benieuwd.
M
foto’s volgen camera ligt op een andere plaats dus die moet eerst terug komen.
Onder de oude HD pomp lekte er altijd LHM (foto Volgt) dus dacht ik een nieuwe pomp erin en alles is opgelost. En inderdaad geen lekkage meer dus het lag aan de pomp die lekte dus ergens.
fijne Kerst