Even dit topic onder het stof vandaan trekken; 13 maart besteld, volgende week donderdag halen!
Zal dan meteen wat foto’s schieten en hier uploaden
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Afgelopen donderdag opgehaald bij Dijkstra Almere, topdealer!
Eerste ervaringen, rijdt heerlijk, rap zat, geluid (HiFi) is erg goed, die extra subwoofer voegt een hoop toe, navigatie werkt goed, stoelen zitten als een troon en hij is vooral ERG mooi in het echt
Het is duidelijk dat je er blij mee bent en terecht! Ik wens je veel plezierige km’s.
DS3 e-HDi | Blue Belle-Ile/Noir Onyx | Pack Perfo | Pack Select My Way Confort | 17” Bellone | 16” Valonga | Eibach Pro-Kit
- C1 Shine Airscape ETG
Mooie wagen, mooie combinatie!
Totaal aantal Berichten: 372
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Wat een prachtig exemplaar, zo eentje mag hier ook wel voor de deur komen staan
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Korte update, alhoewel nog steeds erg tevreden met de DS3, zijn er toch wat dingen waar ik me een beetje aan erger.
1) resonantie bij gas los bij 2000 toeren; er staat me iets van bij dat Citroën hier een fix voor heeft. Ik kan er alleen niets meer over vinden, ging volgens mij over het vervangen van een rand tussen het dashboard en het voorraam onder garantie. Weet iemand dit nog en zo ja, kan ik gewoon naar de dealer hiervoor en dat artikel onder hun neus schuiven?
2) resonantie plastic kap boven tellers; als ik m’n hand erop hou is het weg, iemand een tip om deze stil te krijgen?
3) knak na sluiten bestuurdersraam; raam helemaal omhoog aan bestuurderskant, na een paar seconden ‘KNAK’, geen idee wat dit is
4) raam bijrijderskant veel langzamer omhoog/omlaag dan bestuurderskant; iemand hier ook last van?
Kmstand nu 24.000
Alleen 4) herken ik, maar kan ik mee leven. De andere 3 gelukkig (nog) niet.. (km stand 43000)
Totaal aantal Berichten: 346
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Yup. Nummer 4 herken ik. Maar beschouw ik niet als storend.
Andere puntjes zal ik eens op letten.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
2) Ergens een stukje rubber of papier tussen duwen, tussen een naad. Is het weg.
Ik heb bijvoorbeeld mn dashboard aan de passagiers kant deels los getrokken. Klein spleetje aan de onderkant ( niet zichtbaar ) maar scheelt een hoop getril.
En ach, er zij nog tal van irritatie punten, krakende stoel. Trage opwarming van de spiegels. Ruw aan / uit van het gas, stoel/gordel kraakt. En zo kan ik nog wel ff door gaan . Het lijkt net een mens. Niemand is perfect, maar je leert er mee leven
Marien schreef:2) Ergens een stukje rubber of papier tussen duwen, tussen een naad. Is het weg.
Ik heb bijvoorbeeld mn dashboard aan de passagiers kant deels los getrokken. Klein spleetje aan de onderkant ( niet zichtbaar ) maar scheelt een hoop getril.
En ach, er zij nog tal van irritatie punten, krakende stoel. Trage opwarming van de spiegels. Ruw aan / uit van het gas, stoel/gordel kraakt. En zo kan ik nog wel ff door gaan . Het lijkt net een mens. Niemand is perfect, maar je leert er mee leven
Toch vind ik het wel frappant hoor, mijn vorige Audi A3 had er meer dan 2 ton opzitten en rammelde bij lange na niet zoals de Citroën nu al doet.
Verder vind ik ook het gevoel van de versnellingsbak, het gekantel van de motor met gas erop/los en de geluiden uit de aandrijflijn meer passen bij een oude versleten Koreaan dan bij een nieuwe auto met een prijskaartje van bijna 24k. Zal wel te maken hebben met wat ik gewend ben.
Bedankt voor je tip van er iets tussenstoppen, dat ga ik eens proberen!
Iemand verder nog last van dezelfde (of 1 van de) 4 bovenstaande punten? Met name het raam/dashboard verhaal vind ik interessant. Ik heb er zelfs een keer een .pdf over gelezen die naar Citroën NL is gestuurd met daarin een beschrijving hoe te repareren voor de monteurs. Deze kan ik echter nergens meer vinden.
Totaal aantal Berichten: 14
- DS 3 DS3 1.6 So Chic E-HDI 90
alleen punt 4 klinkt bekend, rest heb ik eigenlijk geen last van..
31-12-2012: 60.000Km | 31-12-2013: 72.500Km
@W_H
Ik herken 3 en 4, het is bij mij alleen het rechterraam.
- C1 Shine Airscape ETG
Geen van de 4 punten last van.
Gevonden!
Ik wil iedereen die dit leest eens vragen om eens te gaan rijden met zijn auto, radio uit, bij de 2500 toeren in een lage versnelling het gas los te laten en te luisteren of je bij de 2000 toeren een resonantie hoort. Zo ja, dan is dit de oplossing: