Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Technoloog schreef:Gaat deze Xsara (eigenlijk dus je 4e, als die twee gele meetellen) ook weer als “Hok” door het leven?
Dat weet ik eigenlijk niet. ‘Hok’ was natuurlijk een beetje een geuzennaam voor mijn toch wel innig geliefd eh.. Hok. Bovendien vind ik dat je een auto eigenlijk geen bijnaam kan geven.. Deze Xsara heeft thuis vooralsnog de werktitel ‘De Baby’, maar dat is meer vanwege de babyblauwe kleur
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
een man die zijn auto de baby gaat noemen is nooit grappig….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nee, het kreng heeft nog te weinig karakter getoond voor een bijnaam.
Wat vind je eigenlijk van het ding Wassermann?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, wat vind ik er van… dat motortje maakt hem leuk. Verder: een beetje een pauperbak. Sjonnie wieltjes, sjonnie kleur… staat leuk in de buurt zeker?
2d schreef:
Wanneer moet de distributie eigenlijk voor een VTS 137? 120k? Of 160k?
hou maar 100k aan. Bij een XM breken ze rond de 120k…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Je bedoelt eerder petjesauto…...
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens het boekje is elke benzine motor 120k muv de 167 pk versie die is 80k.
160k is alleen voor bepaalde HDi motoren.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kortom: lekker 100k aanhouden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nu we toch bezig zijn..
5W40 volsynthetisch? of 10W40 half? Geld speelt geen rolex. En wat moet de elektrodeafstand van de bougies zijn en hoe hard draai je die dingen aan?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gast, koop effe zo’n reveu technique van dat hok. Kost geen hol bij de Franse supermarché. Daar moest je toch al heen, voor je olie
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ja dat gaat helpen als ik morgen dat ding wil servicen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Olie gewisseld. Filter wilde natuurlijk weer niet los. Normaal draai ik het filter met koude motor al een slagje losser voordat ik naar de DHZ-garage rijd. Omdat het filter best heel goed te bereiken is van onder vond ik dat vanmorgen niet nodig. Wat ertoe leidde dat ik het oude filter drie keer met een schroevendraaier heb moeten doorboren voor ik het kreng los kreeg..
Afijn, auto lekker uit laten lekken, daarop de nieuwe 5W40 volsyntheet er in en ook nog even de bougies vervangen. Deze zagen er redelijk rood, maar verder nog netjes uit:
Hij lijkt iets mooier stationair te lopen nu.
Van onder zag het ding er nog netjes uit moet ik zeggen. Helaas ook met draaiende motor niet vast kunnen stellen wat er nou resoneert onder de auto. Alle hitteschilden lijken prima vast te zitten.. Wellicht de katalysator? Verder lijkt er een lager in de bak te rammelen. Denk dat ik er goed aan doe om binnenkort de bakolie te vervangen, ook omdat de bak koud een stuk hakeriger schakelt dan warm.
Vanmiddag accu en stuur overzetten. De remmen wil ik ook echt doen, maar ik vrees dat het weer het niet toestaat om dat buiten op de stoep te doen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat voor motor is het eigenlijk? (geen zin om het na te zoeken)
De EW in de Walvis heeft namelijk de onhebbelijke eigenschap dat een tussenschotje in het uitlaatspruitstuk gaat resoneren.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2d, als de bak rammelt kan het best zijn dat de moer van de 5e versnelling los zit. Dan moet het zijdeksel er van af.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
EW schreef:Wat voor motor is het eigenlijk? (geen zin om het na te zoeken)
De EW in de Walvis heeft namelijk de onhebbelijke eigenschap dat een tussenschotje in het uitlaatspruitstuk gaat resoneren.
EW10J4 RFN. Eigenlijk dus de meest ordinaire tweeliter die er bestaat. Wat je zegt over het spruitstuk zou zomaar kunnen kloppen. Vraag me wel af wat er aan te doen is.
waterman schreef:2d, als de bak rammelt kan het best zijn dat de moer van de 5e versnelling los zit. Dan moet het zijdeksel er van af.
Hij ratelt een beetje als je er onder staat, en hij tikt/rammelt ook in lagere toerentallen wanneer je op de motor remt. Dat deksel er af, stelt dat veel voor?
Komt in ieder geval op het lijstje te staan..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ah, hetzelfde dus als in de walvis.
Volgens mij is er een trucje met een bout ofzo die je erin moet lassen. Staat bij de buren op C5-club wel beschreven.
Ik meen dat Oldenhage dat ook weleens gedaan heeft.