5 van de 26
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Felice’s BX 14 TE 1990
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 756

Gepost: 24 maart 2012 10:43 PM
  [ # 61 ]

Bij twee portieren kraken de deurvangers. Wat kan ik hier aan doen? Alleen het zichtbare gedeelte smeren met vet helpt niet. Zijn die dingen te demonteren en/of te vervangen?

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 03 april 2012 11:08 PM
  [ # 62 ]

Toen ik kleppen heb gesteld een paar foto’s gemaakt:

En van toen ik m’n voorwielen heb gewisseld (

Links:

Rechts:

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 04 april 2012 10:53 PM
  [ # 63 ]

Herinner me nog dat ik me vader vertelde dat ik op zoek was naar een BX toen ik net m’n rampen Mercedes 200D had verkocht:

“Niet doen jongen. De buurman had er vroeger één en had er niets dan ellende mee.”

Ik herinner me die auto nog. Was een witte berline, nieuw aangeschaft, dus moet begin jaren 90 geweest zijn. Ik vond die kappen over de achterwielen toen spuuglelijk (nu vind ik het ‘vet cool’) En omdat iedereen zei dat Franse auto’s troep waren, vond ik dat als kind ook maar.

En nu, na 9 maanden in het bezit te zijn van een BX, blijkt het m’n meest betrouwbare auto tot nu toe te zijn.  Smile

Ik moet wel zeggen dat m’n automatische choke kuren begint te vertonen. De eerste paar minuten na vertrek stottert de motor wat wanneer ik gas bij geef. Het verhoogde stationaire toerental werkt wel goed. Ik hoop niet dat ik op den duur een andere carburateur moet monteren, maar als het moet dan moet het.
XBXG: jij bent toch van carburateur gewisseld? Wat waren bij jou de eerste symptomen van je niet goed werkende Weber 34 TLC 4/200?

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15823

- Ami 8 Club
Gepost: 04 april 2012 11:06 PM
  [ # 64 ]

Die autochoke is inderdaad rampzalig. Zo startte mijn BX met autochoke: filmpje

Mijn carburateur is nog de originele, maar er is een handchoke op gezet. Sindsdien is het verbruik aanzienlijk verbeterd en start ze veeeel beter.

Profiel  

TU-powerrr
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106

Gepost: 08 april 2012 10:48 AM
  [ # 65 ]

Remdelen zien er puik uit zoals verwacht. Wink

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 13 april 2012 02:07 PM
  [ # 66 ]

In de bijlage zie je een plaatje van de onderdelen van een portier en van de deurvanger. Denk niet dat iets vervangen helpt tegen het kraken. Ik zal nog eens met wat vet aan de gang gaan, maar het te smeren gedeelte is moeilijk bereikbaar.

Weten jullie of de hemelbekleding gemakkelijk te verwijderen is? Ik heb eens gelezen dat deze is geplakt en dat je die dus helemaal kapottrekt? Zit eventueel te denken aan een groter schuif-/kanteldak, maar een kapotte of niet deugdelijk gemonteerde hemelbekleding na de installatie van zo’n dak zie ik niet zo zitten.

Afbeelding Bijlagen
d8411100.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 april 2012 02:16 PM
  [ # 67 ]

Bedoel je met kraken dat je wat geknak hoort bij het openen en dichtdoen van de deur? Bij de deurvanger denk ik altijd aan het gedeelte wat de deur dicht houdt, dus bij de B-stijl.

Volgens mij heeft oa. McDean de hemelbekleding al eens los gehad. Hij zit naar mijn weten niet geplakt maar geklemd aan de zijkanten.

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 13 april 2012 02:19 PM
  [ # 68 ]

Ja inderdaad dat knakken. Deurvanger is misschien inderdaad de verkeerde term ja. Ik vermoed dat de knak zit in dat ding wat de deur in een paar standen ‘vast’ kan houden.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 april 2012 02:21 PM
  [ # 69 ]

Ja, dat is typisch BX, en naar mijn weten vrij weinig aan te doen.

Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 13 april 2012 04:30 PM
  [ # 70 ]
Vermond schreef:

Bedoel je met kraken dat je wat geknak hoort bij het openen en dichtdoen van de deur? Bij de deurvanger denk ik altijd aan het gedeelte wat de deur dicht houdt, dus bij de B-stijl.

Volgens mij heeft oa. McDean de hemelbekleding al eens los gehad. Hij zit naar mijn weten niet geplakt maar geklemd aan de zijkanten.

Volgens mij zit de hemelbekleding grotendeels vastgeschroefd, onder andere met de handels boven de portieren en met de schroeven van de zonnekleppen. Aan de achterzijde weet ik het niet precies meer, maar je kan de bekleding als 1 geheel (soort hard voorgevormde binnenkant van het dak) verwijderen. Dit kan dan via de achterklep.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 april 2012 04:42 PM
  [ # 71 ]

Ik ging er eigenlijk vanuit dat de gemiddelde persoon dat wel zou zien Smile. Maar volgens mij zit ‘ie daarna nog geklemd aan de zijkanten.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15823

- Ami 8 Club
Gepost: 13 april 2012 10:05 PM
  [ # 72 ]

Ik heb bij een paar BX’en wel eens een hemelbekleding eraf gehaald, maar die zaten allemaal vastgekit.

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 15 april 2012 11:25 PM
  [ # 73 ]

Dit weekend een toerenteller en een digitaal klokje geïnstalleerd die ik van Vermond had overgenomen vorig jaar. Ging allemaal prima, wel veel draden trekken. Ik heb geprobeerd het zo netjes mogelijk te doen, niet met kroonsteentjes gewerkt (solderen) en alles ‘terugdraaibaar’ gehouden. Tevens de contactplus van m’n radio beter verzorgd, want die had ik vorig jaar op de (dimbare) verlichting van de aansteker gezet.

Naar het digitale klokje heb ik zelfs een verlichtingsplus getrokken, zodat de verlichting van het klokje dimt als ik m’n verlichting aanzet.

Gisteren, omdat het donker werd, alles redelijk snel weer in elkaar gezet. Ik merkte toen ik ging rijden dat ik m’n snelheidsmeterkabel was vergeten (dom!), de stekker van m’n knipperlicht niet goed had aangesloten (werkte maar heel soms) en dat heel de rechterzijde van m’n instrumentenpaneel niet meer brandde.

Vandaag alles weer opengehaald, niks kunnen vinden wat betreft de verlichting, wel knipperlicht en snelheidsmeterkabel goed aangesloten natuurlijk. En toen ik alles weer in elkaar had, werkte ál m’n verlichting van het instrumentenpaneel ineens niet meer. De strook met controlelampjes in het midden werkt wél. En de pijltjeslampjes van m’n knipperlichten ook. Verlichting van m’n aansteker werkt volgens mij ook, moet ik nog even dubbel checken.

Iemand een idee? Over 3 weken wordt ie gekeurd en volgens mij moet het daarvoor wel werken toch?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 april 2012 12:45 AM
  [ # 74 ]

De verlichting van de aansteker en de twee lampjes achter de drie draaiknoppen zitten ook na de dimmer, dus als dat werkt moet het ergens tussen de dimmer en tellerbak zitten. Volgens mij komt de voeding voor je dashboardverlichting op aansluiting 3 van de groene stekker, daar zou je dus kunnen gaan meten.

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 16 april 2012 02:25 PM
  [ # 75 ]

Kijk, da’s handig om te weten. Weet je dit uit ervaring of vind je dit in een schema?
Volgens mij is trouwens de massa onderbroken, want er staat wel spanning op het koper waar de lampjes contact mee maken. Gaat de massa ook via een aansluiting op een van die 4 grote stekkers? Denk het wel hè? Maar welke.

Profiel  

5 van de 26
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook