2 van de 2
 < Vorige 1 2

Speakers achterin
Adje Killer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 19 augustus 2005 07:04 PM
  [ # 16 ]

nou ik ben die saxo eigenaar in kwestie. bij de garage zeiden ze boxjes van 13 cm zouden er precies in passen, nou niet dus. de bedrading zou er ook liggen maar ook die heb ik niet gevonden.

wie kan mij even uitleggen hoe ik die bedrading moet aanleggen. de panelen er af halen dat lukt allemaal wel maar de bedrading vanuit de boxjes naar de radio toe is voor mij een vraag. voor zowel links als rechts. kan iemand mij hierbij helpen?

wie het laatst lacht…...

Profiel  

wwwicked
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 19 december 2005 02:53 PM
  [ # 17 ]

Hoe krijg je eigenlijk die zijpanelen eraf, ik zie zo op het eerste gezicht geen schroefjes of klemmetjes zitten (of kijk ik verkeerd).

En hoe zit het met een Saxo 1.4 SX (3-deurs), heeft deze 10cm of 13cm speakers nodig? Ik vind het nogal zonde om de speakers in de hoedenplank te monteren.

Citroën C3 Picasso 1.6 Exclusive bj2010

Profiel  

Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 221

Gepost: 27 december 2005 09:12 PM
  [ # 18 ]
wwwicked schreef:

Hoe krijg je eigenlijk die zijpanelen eraf, ik zie zo op het eerste gezicht geen schroefjes of klemmetjes zitten (of kijk ik verkeerd).

Ik heb begrepen dat zo ongeveerde hele achterzijkant eraf moet (is één geheel). Kijk dus niet vreemd op als de bevestiging helemaal vooraan en helemaal achteraan zit. Ik heb mijn Saxo niet meer, dus ik kan het helaas niet meer even voor je nagaan.

wwwicked schreef:

En hoe zit het met een Saxo 1.4 SX (3-deurs), heeft deze 10cm of 13cm speakers nodig? Ik vind het nogal zonde om de speakers in de hoedenplank te monteren.

In de voorportieren van de Saxo 3 deurs passen 13cm boxen,maar ze mogen niet al te diep zijn. Veel 3 weg speakers vallen daardoor af. Sony XS-F1334 3 weg speakers passen precies.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 december 2005 03:10 AM
  [ # 19 ]
Wouter-1 schreef:

In de voorportieren van de Saxo 3 deurs passen 13cm boxen,maar ze mogen niet al te diep zijn. Veel 3 weg speakers vallen daardoor af. Sony XS-F1334 3 weg speakers passen precies.

Achter past ook 13cm, de Sony 3-weg speakers zijn niet verkeerd, ik vond ze erg goed klinken in mijn ZX, tot ik er een setje Infinity speakers in deed. Wat een verschil en dat voor een fractie van de prijs, de Sony speakers zien er bling bling uit, maar verbleken bij het geluid van Infinity of een setje Magnat speakers.

Het verwijderen van het achterpaneel zal een trek, duw en vloekklusje worden, maar dat is typisch Citroen Wink
In de Haynes zal het ongetwijveld staat hoe het paneel eruit moet, helaas heb ik dat boek nog niet gespot op het Internet, in de boekhandel kost dat boek c.a. €30. Mocht je interesse hebben in de Revue Technique Saxo, dan kan ik je via PB een link geven waar je deze kan downloaden. Dat boek is wel in het Frans, maar wellicht heb je wat aan hoofdstuk 12 (carosserie).

Profiel  

wwwicked
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 22 februari 2006 02:18 PM
  [ # 20 ]

Pff.. ik denk dat ik ze toch maar in de hoedenplank monteer. Ik ben en blijf een Citrofiel, maar in een ander merk wat ik wel eens gereden heb waren de achterspeakers veel eenvoudiger te monteren.

Ik ben te angstig dat ik iets aan de panelen of aan de gordelmontage beschadig. En dat zou zonde zijn.

Citroën C3 Picasso 1.6 Exclusive bj2010

Profiel  

The Counttt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76

- Xsara Picasso 1.8I 16V
Gepost: 14 november 2006 02:06 AM
  [ # 21 ]

Moet je wel zeker weten dat die bedrading er al zit, anders zou ik gewoon even een nieuw setje kabel nemen vanaf de radio naar de hoedenplank. Heb ik zelf wel gedaan, dat zijpaneel mooi laten zitten, en anders nog maar speakers van 10 cm doorsnee.

Die nieuwe kabels kun je met gemak onder de ‘vloerbedekking’ wegwerken. Gewoon aan een kant bij de deur het rubber loshalen en hier de kabels onder wegwerken, rubber er weer op en klaar. Bij de achterbank kun je nog een deel onder het zijpaneel wegdrukken (3-deurs) en dan ben je al in je kofferbak. Makkelijk zat.  Cool

let’s go picasso!

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 14 november 2006 02:12 AM
  [ # 22 ]

Typisch hoor van citroen…
In mijn Xsara heb ik achterin speakers ingebouwd en daar zijn het weer wel losse kapjes met netjes kabels er naartoe Confused
En het zit dusdanig geklikt dat de productiekosten toch niet hoog kunnen zijn…

Xsara_Coupe

Profiel  

Svenitos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 29 december 2007 04:07 PM
  [ # 23 ]

Hallo,

Mijn vraag gaat tevens over een Citroën Saxo (1.1), maar van bouwjaar 2004.
Ik wil mijn voorste luidsprekers vervangen maar weet niet welke maat deze juist hebben aangezien mijn Citroën binnen is voor een aantal weken.
Ik vraag me af of deze geluidboxen erin passen: FOCAL - Plolyglass 100CV1 (10cm), ik kan ze namelijk voordelig kopen.

Bedankt!

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 29 december 2007 07:15 PM
  [ # 24 ]

bij een saxo voorin is het 13 cm
en in de achterpanelen van een 3deurs uitvoering is het 10 cm

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Svenitos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 02 januari 2008 01:27 PM
  [ # 25 ]

Dus die ( FOCAL - Plolyglass 100CV1 (10cm) ) passen er zonder problemen in?
Is het tevens moeilijk om, zonder al te veel dingen los te trekken, de kabeltjes van de autoradio naar de speakers te vervangen door een 2.5mm kabel?

Profiel  

The Counttt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 76

- Xsara Picasso 1.8I 16V
Gepost: 02 januari 2008 03:21 PM
  [ # 26 ]

Ik denk dat die 10 cm boxen wat aan de kleine kant zijn zelfs, ik denk dat je met name even over het vastzetten moet nadenken. Ze zijn mogelijk ook wat aan de ‘diepe’ kant (5,5 cm) maar kan me vergissen hoor. Heb zelf er boxen inzitten van 4,6 cm en dat past nog wel, volgens mij is het max zo’n beetje 5 (ff meten=weten, geldt ook voor de diameter).

let’s go picasso!

Profiel  

RikVTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 04 augustus 2008 01:49 AM
  [ # 27 ]

hoi,

heb vorige week speakers ingeboud in 3durs saxo VTS, inderdaad achterpaneel eruit, bedrading lag er al, 2 10cm speakers erin, je hebt relatief veel ruimte voor speakers, je hoeft niet echt te letten op de ” diepgang “.
1e kant 20 minuten bezig geweest, 2e kant was ik binnen een kwartier klaar!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook