Hij is besteld en wordt in April geleverd als het goed is. C3 1.4 e-HDI automaat rood metallic collection. extra optie: een reservewiel
C3 1.2 Vti EGS Collection
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik denk inderdaad dat jij een van de eerste bent die de wagen in die configuratie heeft besteld! Gefeliciteerd. Mooie kleur overigens.
En zaterdag is het dan zover, een maand en 2 dagen later. Lekker snel en kan niet wachten helaas begin van de week de C1 die ingeruilt gaat worden volgetankt en daar rij ik normaal 2 weken mee.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ziet er mooi uit! Rijdt het goed, de 1.4 hdi senso? De streaming zou wel moeten werken….
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ziet er mooi uit! Maar waar ik veel benieuwder naar ben: hoe rijdt het?
Ik ben heel tevreden met hoe hij rijd, soepel geveerd. Kom uit een C1 dus dat kan snel maar had daarvoor ook een C3 type 1 die toch wel wat stugger was. Motor vind ik ook prima, maar kan me voorstellen als je een snelle auto wilt deze niet kiest. Voor mij is hij snel genoeg.
Eindelijk een betaalbare automaat want normaal ging een automaat al aardig richting de 25000 euro.
Kan het alleen nog niet zo vinden met de stoel. Heb ook ergens gelezen dat iemand de voorkant met 1,5 cm heeft verhoogt om betere ondersteuning bij zijn benen te krijgen, kan ik me iets bij voorstellen. Heb nog gezocht naar dat bericht maar kan het nergens meer vinden.
Ja ik heb ze
aan de voorkant verhoogd.
Is nog niet zo gemakkelijk, ik heb gelukkig het voordeel dat ik op mijn werk over een draai-en fraisbank kan beschikken. ( en een handige collega)
Ik heb 2 asjes van 30mm rond schuin afgefraisd want als je de rail aan de voorzijde omhoog brengt dan moet je wel zorgen dat de rail volledig aan komt te liggen, het gat in deze busjes moet groter zijn dan de diameter van de bout omdat de bout recht in de bodemplaat komt dus schuin in de busjes, er zit ook nog een soort paspennetje in de stoelrail dus hiervoor moet je ook nog een gaatje in het busje boren.
En dan moet je nog zorgen voor langere inbusbouten , dit zijn speciale want de kop moet lager zijn dan bij normale inbusbouten want anders kan de stoel er niet overheen schuiven.
Bij het monteren van deze busjes moet je wel de achterste boutjes een stuk losdraaien ( en later weer vastzetten natuurlijk) anders wll de rail aan de voorzijde niet omhoog.
Dus al met al , nog niet zo gemakkelijk
Ik had dit ook met de stoel van onze Golf gedaan maar hier was dit veel gemakkelijker omdat hier de beide rails aan een frame zitten die in het geheel omhoog kan.
Dat klinkt nog als een hele operatie. Ik ga eerst maar proberen om toch een goede zit te vinden.
Bedankt voor de uitgebreide beschrijving.
Ik kan het nog steeds niet vinden met de stoel dus gister naar de dealer geweest, hij gaat hem verhogen. kosten 50 euro.
De eerste beurt (19.000 km)
Vandaag de eerste onderhoudsbeurt gehad, automaat is opnieuw ingelezen wegens het schokken tijdens optrekken. Ook begon de auto aldoor meer te trillen bij remmen, de schijven waren dus krom en zijn (onder garantie) vervangen. Ik vind dit toch wel wat snel na nog geen 20000 km maar we zullen zien.
Ook zijn de moddervangers weer vast gezet, hopelijk blijven ze nu echt vast zitten.
Ondertussen heb ik zelf een andere stoel geplaatst, mijn collega had nog een Scheel stoel staan en die kon ik voor een zacht prijsje over nemen. Wat aanpassingen aan het frame laten doen en hij paste. Voor mij een hele verbetering maar nogmaals, dit ligt aan mijn rug en niet aan de standaard stoelen.
Het verbruik is in de winter iets omhoog gegaan maar ik rij nog steeds zuiniger dan 1:20 en dat vind ik prima.
Hoop dat het schokken tijdens optrekken nu over is en anders meld ik me weer
CiC3 schreef:Hij is besteld en wordt in April geleverd als het goed is. C3 1.4 e-HDI automaat rood metallic collection. extra optie: een reservewiel
Dit is toch niet het nieuwe model zo te zien?
Ik wil ook een c3 met automaat maar is niet duidelijk op de bar slechte citroen site of je die in elke uitvoering kan bestellen,zo te zien alleen met de
Exclusieve uitvoering
@ geerts12
De auto van topicsteller is van een jaar geleden,misschien ben je op ‘t verkeerde been gezet doordat het lijntje nu weer opgepakt wordt.
de ‘automaat’ van de 1.4 e-hadi is natuurlijk geen echte automaat, als dat wel was dan had ik destijds hier wel voor gekozen i.p.v. voor de 1.6 e-hdi handgeschakeld te gaan. Een halfautomaat werkt echt volstrekt anders en daar moet je wel tegen kunnen.
De configurator van Citroen.nl zou ik niet slecht willen noemen, het is overduidelijk dat er maar 1 versie met volautomaat te krijgen is, dat is idd de 120 pk sterke Vti (benzine).
Wel opvallend voor mij: de 1.4 e-hdi is uit de configurator gehaald.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Ja stom idd niet goed gelezen,dank voor de info.