Vorige week toen het zo veel had geregend lagen er veel diepe en grote plassen. Toen ik bij de Total van de A13 door zo’n behoorlijk diepe plas reed bleek daarna bij het parkeren de stuurbekrachtiging te zijn uitgevallen. De motor opnieuw starten verhielp het probleem, maar een paar dagen later had ik het opnieuw, nu tijdens een behoorlijke hoosbui, maar niet door het door plassen rijden. Heeft iemand eenzelfde ervaring en wat zou de oorzaak kunnen zijn? Een los stekkertje lijkt me niet van toepassing bij stuurbekrachtiging?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Slappe of slippende riem
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Hoe staat het met het LHM niveau?
Animal triste post coitum
En vooral de kwaliteit van de LHM.. Wanneer is ‘t voor ‘t laatst ververst? Niveau controleren in de hoogste stand!!
het niveau is net ter hoogte van het onderste niveau streepje dus niet rampzalig slecht, en de laatste spoelbeurt zal ie ergens afgelopen januari hebben gehad, of anders de januari daarvoor, maar dat is dus waarschijnlijk nog geen 15.000km geleden.
Een slippende riem dan? Kan je dat niet horen? En kan je m makkelijk spannen?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:het niveau is net ter hoogte van het onderste niveau streepje dus niet rampzalig slecht, en de laatste spoelbeurt zal ie ergens afgelopen januari hebben gehad, of anders de januari daarvoor, maar dat is dus waarschijnlijk nog geen 15.000km geleden.
Een slippende riem dan? Kan je dat niet horen? En kan je m makkelijk spannen?
Hoe zit het met als je remt. Word je stuur dan ook wat harder? Als dit zo is dan heb je waarscheinlijk lucht in u circuit. Moet je even ontluchten bij de remmen.
Willem schreef:Slappe of slippende riem
ik neig er ook naar dat water tussen de poelie’s en riem tijdelijk de pompopbrengst belemmeren.
echter, normaliter zouden de voorradbollen dat op moeten vangen.
ik zou dus die 2 even controleren, bollen laten testen,en eventueel laten vullen.
en de riem afhankelijk van de staat strakker zetten of vervangen.
wat dat strakker zetten aangaat, ben daar heel kritisch mee.
als de riem wat verouderd is kon deze wel eens onverwacht knappen.
en dan heb je dus geen stuurbekrachtiging meer.
let op droogte scheurtjes in de groeven.
en dat hij niet piept tijdens slippen komt vanwege het water ertussen,dat werkt als een soort van smeren,dus geen piepen.
en is tijdelijk van aard doordat de warmte het water snel doet verdampen.
en de slip dus verdwijnt.
mvgr wupke
bedankt voor de tips mensen, moet nu eerst morgen maar even de schade laten taxeren (zie ander draadje over aanrijding), daarna maar alle aandacht naar de ietwat rammelende uitlaat en de haperende stuurbekrachtiging…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!