Bij de berlingo van 2012 blijken de instructieboekjes gaten te vertonen dwz geen info te verstrekken.
Het gaat hier over het display0. Je weet wel als je de ruitenwisser hendel knopje induwt verschijnt of kan je van tabblad verwisselen op het display.
Nergens staat in het instructieboekje maar ook enige uitleg wat de symbolen beteken. Mijn dochter beweerde onlangs dat telkens ik een flitspaal nader een geluidsignaal weerklinkt. Doch alleen maar als de radio aanstond.
1) op het tabblad nr 1 en 2 staat inderdaad dit symbool. Ik heb het geluid nog niet gehoord maar ja het kan zijn.
2) kan ik het geluidsniveau verhogen van het signaal en hoe ??
3) wat betekenen al die symbolen ??
Ik heb op service.citroen.com gekeken bij “particulieren” maar ook daar zijn de instructie gegevens hetzelfde als mijn instructieboekje. Zodoende kom ik niet verder.
Wat is hier aan de hand doe ik iets verkeerd of is er meer misschien.
Berlingo Multispace, met display.2012.110 pk. HDI.
niet altijd,oppassen daarmee,meestal letterlijke vertaling.
met een ander merk tegen gekomen dat er stond “draai” naar beneden,moest wel zijn duw naar beneden.
was een Noodsleutel om in de tankdop de klep te verwijderen die voorkomt je benzine tankt ipv diesel(was een freelander 4(range rover familie) Ford heeft ook zo systeem.
Gevolg die sleutel kapot en klant stond daar,kon niet meer tanken en moest op reis.
Had letterlijk de instructie gedaan zoals in boekje.
pas daar mee op,logisch denken is soms aan te raden.
Benevens de boordcomputer, enz… bevat het display een zogenaamde active fleet control.
Al deze parameters zoals bv afgelegde weg, gemiddeld verbruik, enzz…
Maar hoe kan je die parameters terug op nul stellen ???
Ook hier staat niets van in het instructie boekje.Raar toch ??
niemand enig idee aub ??
Om de trip terug op nul te zetten duw gewoon de knop waarmee je het display kunt verzetten een paar seconden in daarna staat de trip afstand (en de daarmee gerelateerde zaken) terug op nul.
bedankt tentation. Dat het zooo eenvoudig zo zijn wist ik niet. Misschien doordat het zo eenvoudig is dat ik er niet aan gedacht heb.
BEDANKT voor de steun en het oplossen.
Ik had al schrik dat ik met mijn multispace het verkeerde instructie boekje heb meegekregen.