Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
EW schreef:Ah, hetzelfde dus als in de walvis.
Volgens mij is er een trucje met een bout ofzo die je erin moet lassen. Staat bij de buren op C5-club wel beschreven.
Ik meen dat Oldenhage dat ook weleens gedaan heeft.
Of EPS bellen voor een vervangend spaghettispruitstuk uit RVS.
Edit: die verkopen voor dit model alleen katvervangers, geen spruitstukken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zo. Accu’s overgezet en stuurwielen gewisseld. Dat is toch altijd wel weer een beetje spannend, geklooi met airbags enzo..
Het achterste van de twee stuurwielen zat in de VTS. Het voorste in de HDi. Nog niet helemaal top dus, maar het lijkt er op.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
tja,met die achterste daar kun je idd niet veel meer mee,die anders is nog wel mooi te krijgen..
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoeveel kms heeft de VTS eigenlijk gelopen? Dat stuur is er best erg aan toe
Het Excluxive stuur heeft een goeie 3 ton erop zitten toch?
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De VTS heeft 103 duizend kilometer gelopen (onderhoudshistorie logisch maar geen NAP). De HDi exact drie keer zo veel. Ik heb géén zweethanden
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het festivalseizoen is weer begonnen..
Dus gister met de VTS naar Lommel geweest om een dagje facilitair nuttig bezig te zijn voor de video- en fotocrew. Festivalfotograaf ben ik al een tijdje niet meer maar af en toe mag ik nog wel eens een videocamera vast houden en gister dus de productiekeet beheerd en gezord dat de jongens hun werk kon doen.
Gelukkig geen drup regen gevallen want ik denk dat er dan een trekker nodig was geweest om de auto uit de modder te krijgen
Aangezien de Coupé qua afmetingen identiek is aan de Berline had het ding geen enkele moeite om een halve kuub spullen (camera’s, statieven, een crane, gewichten en wat nog meer) mee te slepen. Door de nacht veilig en snel naar huis gereden. Het wordt nog eens wat.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Eerste verbruikscijfers zijn ook binnen: zojuist even afgetankt en 600 kilometer gereden met 45 liter, dus 7,5 op 100 km ofwel 1 op 13,3. De boordcomputer geeft (over de afgelopen 8000 km) een gemiddeld brandstofverbruik van.. 7,5 op 100 km aan. Dat lijkt me dus een reëel uitgangspunt.
Ben benieuwd of je met neurotisch zuinig danwel neurotisch gejaagd rijden nog een fors verschil kan zien. Ik vermoed eigenlijk van niet, maar dat gaat de praktijk vanzelf uitwijzen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik ga gewoon even heel eenkennig door met het hier noteren van wat kleine observaties aangaande de VTS, die vandaag alweer een week in mijn bezit is.
In eerste en met name tweede en derde versnelling is de VTS errrg rap. Hij houdt wel van een beetje toeren maken ook, zonder dat er onderin helemaal niets te beleven is. Je kunt dus heel schakellui rijden met de tweeliter, tot je besluit eens flink door te halen. Voor je er dan erg in hebt rijd je al veel te hard. De opgegeven 8.6 seconden voor de sprint naar de honderd klinkt in ieder geval plausibel. Bij zulk soort exercities zie je wel het lampje van het ESP/ASR regelmatig knipperen - de tractiecontrole die overigens niet erg voelbaar zijn werk doet, in de HDi was dat duidelijker merkbaar.
Eenmaal op snelwegtempo zit er nog een redelijke versnelling in bij volgas maar echt doortrekken doet hij niet. Je merkt dan pas dat je met ‘maar’ 140 pk onderweg bent. Het is nou eenmaal geen V6 of THP die op elk toerental en bij elk tempo als een gek begint te sleuren. Gezien de acceleraties in lagere versnellingen is dat een klein beetje teleurstellend misschien, maar dat zit puur tussen de oren want het is echt geen stakker.
Qua wegligging komt de VTS redelijk overeen met de Exclusive. Ik heb het idee dat de afstelling van de voorwielophanging hetzelfde is. Overhellen doet hij best een beetje, maar toch is alles net iets scherper. Waarschijnlijk is dat het verschil tussen één of drie ton op de teller, en vijftig kilo minder gewicht op de voorwielen.. Niet dat ik nou altijd als een hooligan/petje aan het rijden ben, maar zo nu en dan even een kort spurtje trekken (waar dat gezien de omstandigheden niet ongeoorloofd is) vind ik wel lekker. Mijn vaste 180-gradenbocht bij Interpolis aan de A58 bij Tilburg wordt met het grootste gemak op zeer hoge snelheden gerond, dat vindt ze erg lekker. Overigens kon ik dat met de diesel ook, dus dat bewijst alleen maar meer dat Xsara’s gewoon fijne allrounders zijn. Niet plankhard, best comfortabel zelfs, maar niet vies van een stukje strak sturen. Ga je flink hoeken zit er aardig wat leven in de achterkant van de coupé - hij zet best even een stapje opzij - maar dat zal met de leeftijd en conditie van de Michelin Pilot SX’jes op de achteras te maken hebben.
Boven de 130 wordt het motorgeluid wel wat nadrukkelijk aanwezig. De diesel was daar toch iets prettiger mee, dankzij het veel lagere toerental. Niks waar een stukje muziek niet overheen komt hoor, maar dat kan dus op de lange duur wel vermoeiend zijn. Wat dat betreft rijdt het tussen de 110 en 120 qua geluid gewoon het lekkerst, en laat dat nou mijn normale kruissnelheid zijn..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Komt wel aardig overeen met mijn ervaringen met het 137 pk blok. In de 5 is de fut er wel een beetje uit. Maar dat vind ik eigenlijk voor het 167 pk blok, wat amper meer koppel geeft dan deze uitvoering…
De laatste keer dat ik in een 167 pk uitvoering reed vond ik het eigenlijk een beetje tegen vallen, als ik even snel de vergelijking maak met de CX dan heb ik daar een veel bruikbaarder vermogen op de snelweg, daar is bij de 170 de fut nog lang niet op.
Wat doe je in deze qua toeren op de snelweg? 110 = 3000 en 140 = 3800?
Dan ga je boven de 3500 rmp wel wat meer herrie krijgen, dat heb ik met de 1.6 16v ook.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:als ik even snel de vergelijking maak met de CX dan heb ik daar een veel bruikbaarder vermogen op de snelweg, daar is bij de 170 de fut nog lang niet op..
Die CX heeft een 2500 motor met een turbo en 300nm koppel. Dat is toch geen vergelijk man
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Die CX van je haalt daarentegen nog geen 1 op 10 lijkt me, en een lekker toerenblok is het ook niet..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Arjan Verkade schreef:als ik even snel de vergelijking maak met de CX dan heb ik daar een veel bruikbaarder vermogen op de snelweg, daar is bij de 170 de fut nog lang niet op..
Die CX heeft een 2500 motor met een turbo en 300nm koppel. Dat is toch geen vergelijk man
De 0 tot 100 tijd is nagenoeg gelijk, vandaar de vergelijking. De pk’s scheelt ook niets.
Maar idd bij het koppel wordt het verschil gemaakt.
1 op 10 is met uitzonderingen mogelijk, maar bij normaal gebruik niet.
Een toerenblok is het ook zeker niet, bij 5000 rpm is het wel op. Maar dan heb je in je volgende versnelling wel direct je max koppel beschikbaar.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vandaag het linker achterzijpaneel en het rechter deurpaneel losgehaald. Met wat beleid is dat makkelijk te doen. Reden waarom: ik wil de boel daar iets verzwaren met akoestische folie voordat ik mijn geliefde CDT-speakers weer ga monteren. Er zitten nu 6*9 inch JBL’s in de hoedenplank en dat vind ik eigenlijk maar niks. Klinkt niet top en het ziet er ook niet uit.
En hoe fantastisch spijkerhard de Focal sub ook klinkt, ik zou het nóg mooier vinden als ik een mooi, strak en diep geluid uit de normale speakeropstelling kan krijgen (al dan niet versterkt met een vierkanaals versterker) zodat ik me de ruimte in de koffer en het gedoe van de installatie kan besparen.
Zaterdag dus maar even naar de lokale audioshop om eens te informeren wat de beste mogelijkheden zijn voor het verzwaren van de deuren/deurpanelen.
Of zijn er hier mensen die tips hebben?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2d, lees dit eens:
http://www.carfeckt.nl/auto-tuning/auto-isoleren/
erg veel aan gehad al
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
2d schreef:De VTS heeft 103 duizend kilometer gelopen (onderhoudshistorie logisch maar geen NAP). De HDi exact drie keer zo veel. Ik heb géén zweethanden
Mogelijk heeft (een van) de vorige eigenaar/aren teveel met zonnebrandcrème gesmeerd. Dat is vrij letterlijk smerig spul voor bepaalde stoffen (plastics o.a.)
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…