Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Jaja, de vijf cijfertjes hadden er een beetje moeite mee, maar gister heeft m’n XM de 180.000 km gehaald! Ik heb m nu zes weken in mn bezit en 4042 heerlijke kilometers mee gereden [Den Haag-Rotterdam met omwegen] )
Er is altijd veel te doen rond kilometerstanden…
Heb jij en je Citroën ook wat meegemaakt bij een bepaalde kilometerstand; verkocht bij ... km, total loss bij ... km , gekocht met ... km, op de top van Mont Ventoux bij ... km, teller teruggedraaid bij ... km , nieuw motorblok bij ... km?
Vertel!
Euh, daar kan ik een website mee vullen
Maarre, mijn eerste BX, gekocht met kilometerstand 156.000. Bij 396.000 km de eerste motorwissel. Bij 396.600 de tweede motorwissel. Bij 400.000 km de derde motorwissel en bij 460.000 km de vierde en laatste motorwissel. Van eigenaar verwisseld bij 469.000 km.
Dit alles op LPG, de ultieme brandstof voor BX-en
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Over 1,5 week ga ik op vakantie naar Noorwegen met de BX. Op de heenreis zullen we waarschijnlijk de 340.000 km op de teller krijgen. Dan hebben we er al weer 38.000 km op zitten in iets meer dan 2 jaar tijd. Deze BX staat nu op nummer 2 op mijn lijstje van auto’s waar ik het het langste mee heb uit gehouden. Nummer 1 is nog steeds mijn Ford Fiesta 1100 basis uit 1980 die ik 4 jaar/ 55000 km heb gehad. En dan te bedenken dat ik die eigenlijk alleen maar had als crisisvervoer (oftewel: auto nodig maar geen geld… ). Maar ik zie de BX Turbodiesel nog wel op de 1e plaats komen hoor.
Overigens staat deze BX wel op de eerste plaats in de categorie “aangeschaft met de hoogste km.stand”. Ik had hiervoor nog nooit een auto gekocht of gehad met meer dan 3 ton op de klok… Maar dit is dan ook wel mijn eerste diesel….
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Eric Vertogen schreef:Euh, daar kan ik een website mee vullen
Maarre, mijn eerste BX, gekocht met kilometerstand 156.000. Bij 396.000 km de eerste motorwissel. Bij 396.600 de tweede motorwissel. Bij 400.000 km de derde motorwissel en bij 460.000 km de vierde en laatste motorwissel. Van eigenaar verwisseld bij 469.000 km.
Dit alles op LPG, de ultieme brandstof voor BX-en
Blijkbaar niet, als je steeds een andere motor moet inbouwen
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Wel, Eric houdt woord, hij heeft er reeds een hele website mee gevuld!!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De DS staat nu ruim over de 500.000 maar dat kan je niet zien. Maar 5 digits.
tweede motor. Nu gaat de tweede bak erin.
Op naar de miljoen!
mn dyane brak een veer in kopenhaqgen op zo,n 370.000 km. Daarna is ie gesloopt op 17jarige leeftijd.
Overigens zijn daar wel 5 motoren en 4 bakken voor nodig geweest….op LPG…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik kocht m’n eend op 91808km (denk ik),
en zal er op ongeveer 91850 de eerste km’s op de openbare weg rijden. (schat ik).
zandvoorta schreef:Eric Vertogen schreef:Euh, daar kan ik een website mee vullen
Maarre, mijn eerste BX, gekocht met kilometerstand 156.000. Bij 396.000 km de eerste motorwissel. Bij 396.600 de tweede motorwissel. Bij 400.000 km de derde motorwissel en bij 460.000 km de vierde en laatste motorwissel. Van eigenaar verwisseld bij 469.000 km.
Dit alles op LPG, de ultieme brandstof voor BX-enBlijkbaar niet, als je steeds een andere motor moet inbouwen
Ik geloof dan toch dat jij er niet zo veel van begrepen hebt….
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Eric Vertogen schreef:
Ik geloof dan toch dat jij er niet zo veel van begrepen hebt….
Denk het niet, nee
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
mn eend gekocht met 72duizendnogwat op de teller, stand 77777 gereden en foto van gemaakt maar die is mislukt en inmiddels ruim de 82000km overschreden(in 1 1/2 jaar tijd….)
Dus je hebt nog iets minder als 695777km de tijd om een beter fototoestel te kopen?
Heb aan de km-stand 200.000 met mn huidige ZX D van ‘96 niet echt goede herinneringen. Op vakantie in DK lag allemaal olie onder de auto, zag wel dat het geen motorolie was.
Dus motorkap open en kijken bleek de stuurbekrachtiging pomp te wezen,
was net daarvoor langs een Citroëndealer gereden dus daar heen. Daar hadden ze de benodigde pomp echter niet invoorraad en het was vrijdag, en ik zou zaterdag weer naar NL. Dus bestellen had voor mij geen zin.
Toen maart naar huis zonder bekrachtiging (wel ff wenen dat zware sturen) en ondrrweg zag ik een wieltje onder de auto uitkomen, bleek het wieltje van de pomp te zijn die was afgebroken, nu liep de snaar die tevens de dynamo aandrijft ook niet meer, dus alle stroomvreters uit radio, lampen en ventilator niet echt fijn bij 30 grden.
Het was echter avond dus op een gegeven moment moesten de lampen wel aan, net voor Bremen gingen alle meters op 0 lampen werden steeds minder, gestopt bij een bezinestation en opgehaald door de ADACauto zou echter pas 2 wk later thuis zijn , dus toen de akku maar laten bij laden en dan de laatste 180 km zaterdag’s afgelegt wat toemn gelukkig goed ging en in NL de pomp laten vervangen.
Inmiddels bij 218.000 een kompleete remrevisie gehad trommels/ remcilinders schijven en blokken.
Staat nu op 222.0000 dus straks komt de distributieriem weer wat ook geen goedkope reparatie is.
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Ik heb nog wel een fototje liggen van de 150.000 van mijn ZX, maar net als die 180.000 zijn de nullen niet echt recht op een rij, bij mij staan ze nog wat schever.
Ik heb nog geen goede ervaringen met Citroëns en hoge km standen. Ik heb een tijdlang vakantiewerk gedaan in een oude C25 (het model van voor de eerste met stuurversnelling, is ook alweer 10-15 jaar geleden, dat eerste model met stuurversnelling was was net uit, VS-25-BF was de eerste die we hadden). 200.000 op de teller en dezelfde dag ging de dynamo kapot. Het was afleverwerk en nog 3 adressen, bij het eerste adres waar de accu het niet meer trok de bus aangeduwd, de deursleutels van de sleutelbos afgehaald en bij de laatste twee adressen gewoon de bus met lopende motor geparkeerd. Geweldig met een diesel. Gewoon doorrijden zonder stroom
Even langs de garage en Citje had weer een nieuwe dynamo.
Mooie bussen die oude C25’s.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
theiz schreef:Dus je hebt nog iets minder als 695777km de tijd om een beter fototoestel te kopen?
neuj, dat was nog met een “oude” camara, met rolletje….de flits spiegelde nogal in het “dashbord”. volgende poging is bij de 88888…..nu met de digitale camera, kan ik gelijk kijken of ie is gelukt…:D
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
k zit met mijn peugeotje 106 reeds op de 220000km. en daarhebben we er zelf 80 van gereden. de ds is beetje onbekend wat ie gelopen heeft. heb nog wel eens zitten wisselen met dashboard en nu weet ik niet meer welke de orginele was. zal iets van 2 ton zijn denk ik. de xm zit nu op 133000. ik weet het, allemaal watjes km standen. ops:
Ik heb redelijk precies kilometerstanden bijgehouden, zeker in het begin, maar ik weet niet of ze memorabel genoeg zijn om hier te posten.
Schijt aan originaliteit.