Totaal aantal Berichten: 67
- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
ja dat zou ik ook wel willen weten of het wat is
heb er ook naar zitten kijken maar vindt het nog wel veel geld
zou graag jou info over deze set willen weten
DS3 Thp 155 sport chic
remap 190 pk 300 nm-forge induction kit-xenon 6000K-Korte antenne
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way
Zal het uiteraard laten weten.
Ga de inlaat morgen ophalen en denk ik gelijk plaatsen.
Over een maand komt er ook een andere intercooler om het effect van de extra aangevoerde lucht te verbeteren.
Met de standaard intercooler zal het effect wat beperkter zijn.
Foto’s en bevindingen volgen!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Zoals beloofd hierbij de foto’s en bevindingen van de “Forge Induction Kit”
Op de foto was ik nog niet helemaal klaar met monteren, moest nog de laatste slang aansluiten…
Hoe bevalt het?
De auto is merkbaar wat soepeler, trekt makkelijker door en voelt krachtiger.
Daarnaast is het afblaas geluid van de turbo goed hoorbaar en met stevig gas geven hoor je de turbo fluiten!
Of er echt vermogens winst is, moet natuurlijk getest worden op de rollenbank!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
kan je een filmpje maken voor het geluid buiten en binnen de auto
DS3 Thp 155 sport chic
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ziet er in elk geval mooi uit!
Ja, het ziet er zeker netjes uit.
Je krijgt:
3 speciaal gemaakte alluminium koppelstukjes
mooie hoogwaardige slangklemmen
een siliconen slang waar alle standaard slangen op aangesloten kunnen worden
En een olievrij luchtfilter
Een filmpje zal ik zeker nog maken, verwacht dat ik dit mooi kan doen als ik hem weer laat testen op de rollenbank op 21 april.
Ik heb bij iedere verandering een uitdraai laten maken, dus dan kunnen we gelijk diverse vergelijking zien tussen:
Standaard luchtfilter—> ITG Luchtfilter (standaard luchtfilter box)
ITG Luchtfilter—> Forge Induction Kit
Standaard Luchtfilter—> Forge Induction Kit
is je auto ook gechipt of niet
en waar heb je het besteld
DS3 Thp 155 sport chic
Heb de set besteld bij Beek Autoracing / Mini Speed.
Zijn erg behulpzaam, goede service, snelle levering, en hebben erg veel kennis in huis.
Mijn DS3 is niet gechipt, en ga dit met de huidige turbo ook niet doen.
Als je je een beetje inleest in welke Turbo er op een standaard THP zit, kom je er achter dat de leverancier / Fabrikant (Borg Warner)
een maximaal vermogen van 170pk opgeeft voor deze Turbo.
Uiteraard kan deze Turbo meer leveren, maar dan gaat hij werken buiten zijn efficiënte gebied.
Dit betekent dat hij naast meer vermogen ook een hoop extra warmte zal leveren, wat weer slecht is voor de prestaties en voornamelijk de onderdelen.
Wil je op een veilige manier meer als 170pk hebben, dan zul je moeten overstappen naar de DS3R turbo welke maximaal 240pk kan leveren.
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
en dat laatste ga jij ook nog doen?
ik ben benieuwd wat dit met het vermogen doet!
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Uiteindelijk is dat wel de bedoeling ja. Maar gaat nog wel een tijdje duren hoor
In mei moet de intercooler eraan geloven en binnen niet al te lange tijd de uitlaat.
Later dit jaar zal ik de downpipe ook gaan vervangen voor een exemplaar van Akrapovic.
Als dat allemaal gebeurt is, is hij pas klaar voor een andere Turbo.
Vermogen wil ik uiteindelijk laten afstellen op ongeveer 240pk en 365nm.
Hiermee spaar je de aandrijflijn ook en is er nog geen behoefte voor een nieuwe koppeling.
Verdere wishlist:
- HiSpec remmenset met 300mm schijven en 4 pots remklauwen
- Bilstein B12 schroefset
- 18” Team Dynamics pro race 1.2 velgen
Totaal aantal Berichten: 359
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Leuk project,wat voor kleur velgen worden het?
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Als je toch richting die 240 PK wil, kun je dan niet beter de DS3 Racing als uitgangspunt nemen? Heb je direct een nog gavere wagen (in mijn ogen) !
@ mads3,
Velgen worden glanzend- of mat zwart.
@ Poekoek,
ja klopt, een DS3 racing had in de basis makkelijker geweest.
Alleen had ik geen DS3R geld en als ik mijn THP naar eigen smaak maak, heb ik toch weer iets unieks.
Gisteren de DS3 wederom laten testen op de rollenbank.
Belangrijkste gegeven voor mij was het vermogen aan de wielen en het aandrijfverlies.
Gemeten vermogen aan de wielen:
157,5pk @ 4688 tpm
280nm @ 2398 tpm
Gemeten vermogen aan de krukas (zoals de fabriek het opgeeft):
173,8pk @ 4688 tpm
298nm @ 2398 tpm
Gemeten aandrijfverlies: 10,34%
Om het te vergelijken met het ITG luchtfilter, geeft dit een extra vermogen van 2,9pk
En ter vergelijking met het standaard luchtfilter geeft dit een extra vermogen van 5,8pk
Al met al erg tevreden, aangezien ik zeker weet dat dit luchtfilter meer extra vermogen geeft als ook de intercooler is vervangen.
Ben benieuwd naar het geluid, dat zou voor mij de doorslag kunnen geven dit ook op mijn Racing te laten zetten.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0