Beste,
Ik heb recent de koppeling vervangen van een Berlingo 1.4i bouwjaar 2004 met 160k kilometer.
Ik heb de koppelingskabel terug aangesloten maar nu blijkt deze te strak te staan, dit wil zeggen dat bij niet induwen van de koppeling deze toch minimaal bedient wordt. Hierdoor slipt de koppeling door bij gas veel gas geven.
Deze wagen heeft een koppelingskabel die zich automatisch zou moeten stellen. Dit gebeurt dus niet, blijft te strak. Is er een manier om deze minder strak te krijgen, misschien toch iets van afstelling bij het pedaal?
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Weet je zeker dat alles juist gemonteerd is?
ja, vrij zeker van, zelfde model koppeling gemonteerd ed.
Heeft er iemand misschien een afbeelding of uitleg hoe zo’n automatische koppelingskabel werkt?
In het werkplaatshandboek staat bijvoorbeeld bij vervangen koppelingskabel, dat als je een nieuwe steekt een paar keer achtereen de koppeling moet induwen en dat de kabel dan de juiste spanning heeft.
Enig idee wat voor systeem daar achter zit?
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Als alles goed gemonteerd zit is het het goedkoopst eerst maar even een nieuwe kabel te proberen(wel origineel)
heeft dit geen resultaat dan zit het hem toch in de koppelingsset,
is die wel origineel?
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Het probleem is verholpen.
Ik heb daar waar de kabel aan de versnellingsbak is aangesloten de dempingsrubbers van de kabel dunner gemaakt(stuk weggesneden). Hierdoor heb ik zo’n 8 mm gewonnen waardoor de kabel nu de perfecte lengte heeft.
De koppeling is in orde en de wagen rijdt goed.
Toch bedankt voor het meedenken!
Totaal aantal Berichten: 91
- Berlingo 1.8 D xud7
Dit zijn zelf stellen de kabels, je moet een beetje mieren en martelen aan de kabel en dan word die zelf een keer lang. dit kan soms wel lang duren. dit is eigenlijk niet de oplossing.