7 van de 111
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Mijn DS3-ervaringen
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

Gepost: 27 maart 2012 12:11 AM
  [ # 91 ]

Zelfde verhaal als bij die bout. Goede wagens voor de centjes. In het begin wat lekkageproblemen en natuurlijk hier en daar onnodig karig zoals het ontbreken van een schakelaartje in de rechter deurstijl om de binnenverlichting te kunnen bedienen. Je zou kunnen zeggen crisisautootje om die reden. Maar wel een goed crisisautootje.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 962

Gepost: 17 april 2012 11:11 PM
  [ # 92 ]

Even een kleine update omtrent het schokbreker probleem van mijn Racing…

Vandaag mijn auto voor de derde schokbreker vervanging naar de dealer gebracht. Nu blijkt er ook aan de voorkant iets meer aan de hand te zijn, gebroken veerpootlagers of iets dergelijks. De vorige keer had ik de garage er al op gewezen, maar konden ze niet direct iets vinden. Nu na 11.000 kilometer 3 schokbrekers en een kapotte lager.

Dus, hij gaat lekker. Volgende maand naar Normandië. Ik twijfel of ik met de Racing ga… Wink

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  

Willem1671
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 18 april 2012 12:13 AM
  [ # 93 ]

Ben jij de enige die in de auto rijdt? Lijkt op veelvuldig stoeprandjes nemen, ik zeg niet dat je dat, of degene die er ook in rijdt, dus ook doet maar als het een productfout zou zijn, wat ik dus betwijfel, dan zouden andere, soortgelijke wagens bij normaal gebruik er ook last van moeten hebben. Als voorbeeld geef ik een heel ander voertuig. De Poolse Volvo bussen die Connexxion voor o.a. Voorne Putten een kleine 10 jaar geleden aangeschaft heeft. Zonder uitzondering zijn van alle exemplaren de voorruiten na verloop van enkele weken gescheurd. Poolse deskundigen zijn weken bezig geweest het probleem ter plekke op te lossen. Een te zwakke constructie van het ruitframe en torsie van de carrosserie was de oorzaak. Dit is dus een duidelijke productfout. Bij jouw Racing zouden ook exemplaren moeten zijn uit dezelfde productieruns die dezelfde fouten vertonen alvorens van een productfout, in de auto zelf óf onderdelen van de auto, te kunnen spreken. Ben benieuwd hoe dit wordt opgelost trouwens.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 18 april 2012 01:29 AM
  [ # 94 ]

Stoepranden blijf ik minimaal 1 meter vandaan, ben de enige die in de auto rijd en doe vooral snelwegkilometers. Mijn velgen zijn zo ongeveer heilig en stoeprandjes meepakken is een doodzonde. Nee, daar hoef je het niet te zoeken. Bovendien is het de achterschokbreker.

Volgens de dealer ben ik qua schokbrekers inderdaad niet meer de enige. Die lager zal ongetwijfeld domme pech zijn. Een nieuw onderdeel was onderweg maar mocht in elk geval niet in deze staat met de auto verder rijden. Komt vast goed, maar ik blijf mijn ervaring met Citroën tot dusver opmerkelijk vinden Wink

Profiel  

Willem1671
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 18 april 2012 01:40 AM
  [ # 95 ]

Een jaar of wat geleden had Citroën een probleem met de veerschotels van de (oude) C3. Roestten door of weet ik wat er mee aan de hand was waardoor de auto letterlijk door zijn voorpoten zakte.  Duidelijk een geval van een productfout in een onderdeel. Lijkt op jouw probleem want het heeft weer met onderdelen van het onderstel te maken. Ik meen dat er toen een terugroepactie werd ondernomen, daarom ben ik benieuwd hoe dit afloopt. Wie weet gaat dit op voor alle DS’n, ik hoop het niet en verwacht het eerlijk gezegd ook niet. Aan mijn auto merk ik niks, de e-HDi zal wel belangrijk afwijken op dit punt. Het onderstel van de e-HDi voelt lekker stevig aan, je hoort het op slechte wegen in geringe mate maar daar valt prima mee te leven.

Profiel  

Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 528

Gepost: 18 april 2012 09:03 AM
  [ # 96 ]

Ik heb onderweg van woon-werk een schans in de weg zitten (2 stuks, vlak na elkaar)
Deze kon ik met de Peug 307 met 90km/h nemen. Met de eHdi niet harder dan 60km/h
Het is me al een keer gelukt om 4 wielen los te krijgen. Inmiddels een kleine 10.000km verder en gelukkig nog geen problemen ondervonden. Ik rij wel met 16 Inch velgen, mogelijk geeft dat de schokbrekers iets minder op zijn donder.

Kan me voorstellen dat bredere banden in combinatie met grotere velgen vooral op de voortrein een zwaardere belasting zullen vormen. Maar dat het dan gelijk kapot moet gaan > nee.
Gelukkig voor Citroen zit er in de echte rallye car toch ander materiaal, anders zouden ze niet zo’n succes hebben.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 18 april 2012 09:31 AM
  [ # 97 ]

De dealer gaf vorige keer aan dat er waarschijnlijk binnenkort een schrijven zou komen voor wat betreft de schokbrekers, daar zit dus waarschijnlijk een productieprobleem.

Verder vertrouw ik erop dat het goed gaat komen!

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 18 april 2012 06:28 PM
  [ # 98 ]

Vanmiddag de Racing opgehaald nadat de dealer met een minder goed bericht belde…

Eerst het goede nieuws:
1. De lager van de voorste veerpootbrug is vervangen, en de auto stuurt weer snaarstrak
2. De linker schokbreker is vervangen

Het minder goede nieuws:
De nieuwe schokbreker vertoonde direct weer hetzelfde probleem ;-(

De dealer staat voor een raadsel, en ik rammel in de tussentijd nog even vrolijk door in mijn Racing totdat Citroen zelf met een oplossing gaat komen Wink

Profiel  

Willem1671
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 18 april 2012 07:59 PM
  [ # 99 ]

Er zullen hier ongetwijfeld meer eigenaren met een racing zijn. Probeer daar eens te informeren, en mogelijk in een van die andere wagens te sturen.
Ben benieuwd!

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 19 april 2012 01:20 AM
  [ # 100 ]

Zo te horen heeft die dealer van jouw een verkeerde zending gekregen…

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 19 april 2012 03:50 AM
  [ # 101 ]

Drie keer dus een verkeerde zending(!)

Profiel  

DS3R
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 19 april 2012 08:11 AM
  [ # 102 ]
Iwanb schreef:

De dealer gaf vorige keer aan dat er waarschijnlijk binnenkort een schrijven zou komen voor wat betreft de schokbrekers, daar zit dus waarschijnlijk een productieprobleem.

Verder vertrouw ik erop dat het goed gaat komen!

Wil dit dan zeggen als dat schrijven komt dat ze dan van alle racing’s de schokbrekers gaan vervangen ?

Groetjes Eric…

Profiel  

Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 19 april 2012 11:33 AM
  [ # 103 ]
Iwanb schreef:

Drie keer dus een verkeerde zending(!)

Nee, ik bedoel in één keer een doos vol met 10 stuks ofzo…

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 19 april 2012 09:58 PM
  [ # 104 ]

Nee, volgens mij bestellen ze er steeds 1 met een dikke vette levertijd van drie weken.

Nu is de linkerschokbreker rechts geplaatst, en dat heeft de hele situatie alleen maar erger gemaakt…
Links rammelt en klappert de boel net als nooit tevoren, rechts klappert nu ook de schokbreker.

En toch stap ik nog elke keer lachend in Wink

Profiel  

Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 357

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 19 april 2012 10:28 PM
  [ # 105 ]

Ronduit slordig hoe deze dealer kennelijk te werk gaat, ben van mening dat je de auto niet terug hoort te krijgen totdat t probleem is opgelost.
Zeker als de nieuwe schokbreker direct hetzelfde euvel vertoont.

Werk van maken dus..

Profiel  

7 van de 111
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook