Er zit een fors en hinderlijk tikje in de voortrein als je rustig over een weg rijdt met normale hobbeltjes..(tikjes gaan mee met de hobbel-frequentie)
Nu heb ik de fusee als verdachte,maar vind geen speling(wringijzer)in de fusee’s !!
Kan het misschien dan toch een speling in de fusees zijn,die dan alleen hoorbaar zijn?
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Niet de stabilisatorstang?
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 17-02-2012
- ZX reflex 1.9d
- Xsara collection 1.6i 8v
- XM prestige 2.1 td break
zijn het tikjes of klopt het eerder?
wij hebben geklop gehoord in mijn xsara 1.6i 1999 vooraan rechts.
en het was een torsiestaaf van zijn vering die vervangen is.
nu: Citroën Xm prestige break 2.1td 2000
Citroën Xsara millesime 1.6i 2000
Ford Ranger XLT 2.5td 2002
ex: Citroën Zx reflex 1.9d 1992
Binnenkort ter vervanging zx: Citroën C5 Exclusive break 2.2hdi 2004
Precies wat Coolman zegt, zo klinkt het.Het zou net zo goed een flinke stekker kunnen zijn die ligt te rammelen,of een losse koplamp.het is een soort gedokker,moeilijk te omschrijven.Eigenlijk wordt je niet goed van,je luistert er zo naar!!
Ik ben alle dingen nagegaan,en ze manueel getest( iemand in de wagen,om na te gaan of het dát geluid is)
Ook nagegaan tijdens remmen,hangen in bochten,remblokken, spelingen gezocht met wringijzer..enz enz.
Als je wat sneller rijdt,hoor je het niet (misschien teveel geluid om je heen)! Juist bij een gangetje van zo’n 20KM/pu
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zijn het niet de reactiestangen van de stabilisator? Deze zorgden bij mij voor gerammel. Is ook vrij veel voorkomend.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zijn dat die iele stangetjes? (Lijken op versnellingbak-stangen)tussen de voorwiel-ophanging
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
OK, bedankt…die had ik eigenlijk een beetje over het hoofd gezien.
Zal dat dit weekend eens bekijken.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Oja en nog wat ,hoe heten die dingen eigenlijk?,En zijn die te koop bij de betere automaterialenzaak,of moet je hiervoor naar de dealer
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Verbindingsstang van de stabilisatorstang.
Uitprinten en meenemen. De betere automatriaalzaken hebben hem ook wel.
Scheelt dacht ik een €10,00 per stuk.
Ik zou ze wel beide vervangen ,als er een moet kun je op de andere wachten.
Succes.
Hoera, het was dat verbindingsstangtje van de stabilisatorstang, maar wat een pokke-werk.
Het leek allemaal heel simpel,maar sloopte al m’n inbussleutels om dat kogeltje vast te houden.
Heb toen de slijptol maar genomen en een sleuf in kogelhouder én kogel geslepen om er een vette schroevendraaier in te steken om het spul tegen te houden.( iets anders wist ik niet)
Maar het rijd nu weer fantastisch,écht de moeite waard, thanks allemaal
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)