Bollen achter werden vervangen door de garage. Garage geeft aan dat de hydraulische leiding achter bij de bollen slecht beginnen te worden en dat deze vervangen moeten worden. Anders zou mijn XM CT 2.0 niet door de volgende keuring heen komen.
De garage geeft aan dat de onderdelen niet veel zouden kosten. Maar dat het vervangen van de leiding een gehele dag in beslag zal nemen.
Klinkt dit als de normale tijd die dit werk zou kosten ?
Alvast bedankt voor jullie mening.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
1 leiding duurt zeker geen dag, een uur of anderhalf?
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Dat klinkt idd meer als ” we hebben het nog nooit gedaan, gaan het enes proberen maar je tikt wel alle uren voor onze trail en error af…
Over welke leiding(en) gaat het? Er zitten bovenop het subframe redelijk wat leidinkjes en om dat te vervangen zal wel een paar uurtjes werk zijn.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik denk dat dit eigenlijk nog niet zo’n gekke schatting is. Misschien iets aan de ruime kant, maar er kan van alles tegenzitten. Het blijft natuurlijk een wat oudere auto. Beter iets te ruim opgegeven dan dat ze 3 uur inschatten en je vervolgens 8 moet aftikken lijkt me. Het is uiteraard wel afhankelijk hoe ze de operatie doen. Vervangen ze de leidingen allemaal van voor tot achter of alleen het achterste stuk.
Bij mijn Xm heb ik 1 leiding moeten vervangen. Deze was boven de achterbrug doorgerot. Daarbij zat niets echt tegen en zijn we (ik heb meegeholpen) toch zo’n 3 uur bezig geweest schat ik. Netto tijd is wat lastig in te schatten omdat ik tussendoor de overige leidingen heb heb ontroest en behandeld, de uitlaat eronder weg moest om ruimte te maken (geen idee of dat bij een TCT ook moet, zo ja dan kan alleen het (de)monteren al een behoorlijk langdurig gevecht zijn ).
Het aansluiten van de nieuwe leiding voor was best lastig omdat het bij mijn V6 daar redelijk druk was met onderdelen.
Maar inderdaad, het leidingwerk zelf is waarschijnlijk 10tjes werk als ze ze van cunifer zelf maken.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Al enkele malen bij de hand gehad.
De eerste maal meteen maar alle leidingen vervangen, dat kostte veel tijd omdat ik het subframe niet liet zakken.
Als je de voorste twee bouten lost kan je er veel beter bij.
Ik soldeer met zilversoldeer wartels op de doorgesneden leidingen naar voren, ongeveer onder de achterdeur.
Daaraan kan je dan met koppelstukjes en leidingen met bolletjes van bijv. Chyparse de rotte boel vervangen.
Voor het geld hoef je het niet te laten, voor de tijd ook niet.
Wel nodig is een brug en iemand die met zilversoldeer kan omgaan.
Niet met tinsoldeer! We hebben het hier om HD leidingen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Onlangs alle 5 de leidingen bij Citroville laten vervangen. Kostte meen ik €400. Ik dacht iets van 6 uur werk + wat materiaalkosten.
Volg je hart, gebruik je hoofd.