Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Te vaak worden fraaie XM’s doorverwezen naar de sloop, met namen door Citroen dealers.
Zo ook nu weer: Ik verkocht een paar maanden geleden mijn 12_TT_GX XM V6 Exclusive Bleu Mauritius 1977 met zwart leder (12V diravi).
De nieuwe eigenaar belde mij wat onthutst dat de auto niet door de APK kwam vanwege een hydraulieklekje op de beruchte plek boven de achtertraverse.
Bovendien speling op de besturing en de achtertrein (aldus de dealer) en nog wat ongelijk remmen. Totaal werd de reparatie begroot op € 2500, dus weggooien, was het advies.
Van die spelingen en die remproblemen was 250 km geleden nog niets te merken. Maar dan nog: een stuurkogel vervangen kost weinig, zelfs bij een dealer.
Een achterste draagarmlager kan andere koek zijn, maar ik geloof er niet in.
Het zou zonde zijn als deze auto het graf in ging. Wie pakt hem op?
Dit drama speelt zich af in Zeeland
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ja maar Jan, een auto uit 1977 is toch ook rijp voor de sloop
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Neem me niet kwalijk, XM’s zijn gemaakt tot 2000. Dit is een jonkie.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
T(h)ijs schreef:Ja maar Jan, een auto uit 1977 is toch ook rijp voor de sloop
... en waarom gooi je je CX dan niet weg?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
omdat ie die voor 15k laat nieuwmaken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
JanSr schreef:Zo ook nu weer: Ik verkocht een paar maanden geleden mijn 12_TT_GX XM V6 Exclusive Bleu Mauritius 1977 met zwart leder (12V diravi).
Mijn grapje doelde natuurlijk hierop
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Waarom dan een CX 2000? Zo’n beetje de meest ranzige motor uit het hele CX assortiment.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
T(h)ijs schreef:JanSr schreef:Zo ook nu weer: Ik verkocht een paar maanden geleden mijn 12_TT_GX XM V6 Exclusive Bleu Mauritius 1977 met zwart leder (12V diravi).
Mijn grapje doelde natuurlijk hierop
het zal wel 1997 moeten zijn
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:Waarom dan een CX 2000? Zo’n beetje de meest ranzige motor uit het hele CX assortiment.
Dat blok ligt anders ook in die Dspecial van je
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat vind ik ook best een ranzige motor. In die tijd viel dat niet zo op. Maar pakweg 1980 begon het echt op te vallen.
Na een CX 2000 heb ook een 2400 gehad, dat scheelde al een stuk. Toen een 2500 TRD Turbo intercooler. Moordkar.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
JanSr schreef:Waarom dan een CX 2000? Zo’n beetje de meest ranzige motor uit het hele CX assortiment.
HHej ehj niet meine woagen afkraken he!
Je moet gewoon geen haast hebben! Net als in de DSuper.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Misschien ff topic verplaatsen naar het CX forum?
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Best interessant, die openingspost…
Ik heb onlangs (enigszins onvrijwillig, maar dat is een ander verhaal) een stukje mogen meerijen in een prachtige zwarte XM V6 Exclusive die hetzelfde lot dreigde te ondergaan. Deze was door de vorige eigenaar bij de dealer achtergelaten omdat er voor een vergelijkbaar bedrag aan reparaties nodig zouden zijn. Gelukkig kwam ie via diezelfde dealer terecht bij iemand die er nu breed lachend mee rondrijdt.
Het sleutelwoord bij dit soort gevallen is volgens mij “dealer”. De filosofie is daar al snel: onderdeel stuk? Dan geheel vervangen. Bij leidingen e.d. is dat vaak niet per se nodig, maar zo werkt het nu eenmaal. Een dealer ziet je met een XM bovendien liever gaan dan komen.
Een XM-specialist weet vaak handige oplossingen waardoor je niet dat hele (en dure) onderdeel hoeft te vervangen maar ook kunt volstaan met een deel ervan of gebruik kunt maken van gereiseerde onderdelen.
En om dan ook maar even of topic te gaan: wat een geweldige auto is dat, zo’n laatste serie V6 Exclusive. Ik heb ook wel ambities in die richting. Maar eerst het leasecontract maar eens uitdienen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
@ Mulder:Ik denk dat die eigenaar heel blij zal zijn met € 500. Wil je zijn telefoonnummer?
Je moet wel plek hebben, uiteraard.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Verleidelijk. Maar inderdaad, geen plek. En:
Maar eerst het leasecontract maar eens uitdienen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”