Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
René van Maren schreef:Tis echt mooi!
Ik heb een radio met mp3…maar een ipod lijkt me ook wel wat..
danku!
ik geniet er dan ook heel erg van!
Ipod is zeker een mooie oplossing! en als je radio mp3 heeft, dan heeft ie vast ook een wisselaar aansluiting, of wellicht al zowieso een aux-ingang, in eerste instantie gebruikte ik de telefoon-ingang van mijn radio, maar die is meestal(altijd?) mono, en niet gefilterd, das dus niet zo heel erg mooi qua geluid, die raad ik dus af
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
In het te koop topic?
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Een computer in je auto. Gaaf idee hoor, die kaartlezer en troetsenbord in je dashboard kastje….Super. Maar mijn vrouw ziet me al aankomen. Ben ik de hele dag online! Maar niet doen nu.
Ik houd het wel bij mijn autoradio en mijn mp’3tjes. Dat is voldoende voor nu. Over een paar jaar zie ik wel weer verder.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
sans-pareil schreef:Ik ben het op de duur ook wel van plan. Ik heb nog steeds geen mooie linux navigatie oplossing gezien helaas, want ik wil eigenlijk liefst wel op linux draaien.
zonder meer! je zou maar een blauw raam krijgen onderweg
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Warmte enzo zal wel mevallen, daar heb ik zelf nooit echt last van gehad.
Zelf gebruikte ik windows XP
Kijk ook even op http://www.carputerforum.nl daar vind je diverse tips en how to’s om windows uit te kleden, alhoewel dat met jouw specs niet echt nodig zal zijn.
Verder nog een leuke tip, als je de pc in plaats van aan en uit op de slaapstand zet start ie gigantisch veel sneller op omdat het werkgeheugen op de harde schijf gedumpt wordt, je zet hem dus niet echt uit.
Succes!
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
het verbruik is minimaal, toch zou ik hem inderdaad niet lang wegzetten met de computer in de slaapstand.
In de slaapstand verbruikt ie 0,0! Als je goed leest zie je dat Toni zegt dat het geheugen op de HDD wordt weggeschreven. Daarna wordt de pc uitgeschakeld en na een herstart zal ie het geheugen weer laden vanaf de hdd ipv een verse start.
Standby gebruikt WEL stroom, maar dat is net als bij je tv.
Groeten,
Jan
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Chinco schreef:In de slaapstand verbruikt ie 0,0! Als je goed leest zie je dat Toni zegt dat het geheugen op de HDD wordt weggeschreven. Daarna wordt de pc uitgeschakeld en na een herstart zal ie het geheugen weer laden vanaf de hdd ipv een verse start.
Standby gebruikt WEL stroom, maar dat is net als bij je tv.Groeten,
Jan
Precies! alleen was mijn laatste zinnetje een beetje rammelig geformuleerd, ik bedoelde te zeggen dat je hem softwarematig niet echt uit zet hardwarematig is het wel echt helemaal uit.
Hehe, nu ik het zo lees snap ik dat het verkeerd op te vatten is. Och, als het nu maar helder is, toch?
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, ik heb eindelijk een leuk navigatieprogsel gevonden voor op een PC.
De kaarten zijn vrij compleet, de bediening is handig en de installatie is simpel. Je hebt enkel een muis nodig om het te bedienen, enkel de rechtermuisknop heb je nodig om het programma op te starten en aan te sturen. Hiervoor ga ik een trackball gebruiken.
Zodra mijn HY technisch weer voor de bakker is, komt daar een P4 laptop in welke ik al een tijdje op de plank heb liggen. Hiervan is de monitor defect, maar de rest werkt nog prima.
Als monitor ga ik een oud Compaq 15’ TFT-tje gebruiken, eens gekregen van mijn buurtjes omdat hij niet verder komt dan 1024 x 768, ruim voldoende hiervoor dus.
Verder wil ik een externe DVD-drive gebruiken, zodat ik ook wat DVD-tjes en MP3’s kan afluiteren. Uiteraard komt er een wifi-ontvanger op, zodat ik eventueel bij hotspots wat kan surfen.
Over een paar weken zal ik wel wat pics maken als ik er mee bezig ben.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nu we een “paar” weken verder zijn is het nog wat geworden? of is het nog op de plank blijven liggen? bij mij begint het idee om de HY van wat multimedia te voorzien ook wat te kriebelen. Zeker nu je 17,4” breedbeeld schermen voor 100 euro kunt kopen. Ik zie een klapscherm in het plafond met ergens in de kastjes een PC en evt. een Xbox360 wel heel erg zitten. Alle zooi die ik in de BX had is alweer tijden geleden verkocht, maar het begint toch ergens weer wat te jeuken
patje74 schreef:Zo, ik heb eindelijk een leuk navigatieprogsel gevonden voor op een PC.
De kaarten zijn vrij compleet, de bediening is handig en de installatie is simpel. Je hebt enkel een muis nodig om het te bedienen, enkel de rechtermuisknop heb je nodig om het programma op te starten en aan te sturen. Hiervoor ga ik een trackball gebruiken.
Zodra mijn HY technisch weer voor de bakker is, komt daar een P4 laptop in welke ik al een tijdje op de plank heb liggen. Hiervan is de monitor defect, maar de rest werkt nog prima.
Als monitor ga ik een oud Compaq 15’ TFT-tje gebruiken, eens gekregen van mijn buurtjes omdat hij niet verder komt dan 1024 x 768, ruim voldoende hiervoor dus.Verder wil ik een externe DVD-drive gebruiken, zodat ik ook wat DVD-tjes en MP3’s kan afluiteren. Uiteraard komt er een wifi-ontvanger op, zodat ik eventueel bij hotspots wat kan surfen.
Over een paar weken zal ik wel wat pics maken als ik er mee bezig ben.
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb plannen om Flying Frankenstein te voorzien van wat digitale schermpjes. Niet voor multimedia, maar als uitbreiding voor het instrumentarium. De BX Digit had geen KVS-temperatuurmeter, een hele slechte tankmeter en mist nog meer moois zoals oliedruk en olietemperatuur, verder zijn de aftermarket manifold pressure gauges me allemaal te schreeuwerig, lelijk en meestal ook niet digitaal. Ik wil gewoon digitale aanduidingen op een klein LCD tje, aviation glass cockpit stijl. Met een mogelijkheid om ooit de displaymodule van de Digit te vervangen door een TFT.
Ik wil gebruik maken van een minimalistische pc met als OS een Linux achtige, anders QNX of Minix. Aansluiten van sensoren is kinderspel via de gameport, de analoge inputs lopen van 0 tot 100K Ω, en een simpele counter die de digitale inputs optelt is geschikt voor een toerenteller of snelheidsmeter.
De tankvlotter heeft een weerstandsbereik van 0-5 Ω voor een volle tank, en 280-290 Ω voor een lege, linear. Met 52 liter makkelijke omrekenfactor (5.4 is prima). De KVS sensor van een TU injectie is wat lastiger, die gaat logaritmisch; 200 Ω bij 100°C, 270-320 Ω bij 80°C, rond de 2,2KΩ bij 20°C. FF uitzoeken wat voor formule daar voor te bedenken valt, anders misschien via een opzoektabel.
Ik ga er van uit dat zulke makkelijke tooltjes wel bestaan in C++ en anders zal ik het toch echt zelf moeten leren. Programmeren heb ik nooit leuk gevonden, maar dit voor mezelf zie ik desnoods wel zitten. Zelf kernel compilen is ook iets wat ik 9 jaar geleden voor het laatst gedaan heb, gelukkig is er een hoop veranderd (ik vond Debian niet leuk).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY