2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS20 - Eindelijk begonnen en jawel…: roest
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 april 2012 12:17 AM
  [ # 16 ]

Maar dat klapt er bij Sander dus af ... Andere boutjes dus, meneer Revrok.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 april 2012 12:32 AM
  [ # 17 ]

Bij mij zat het net als op de foto. Bij gastanken gewoon de benzinedop er af. Geen probleem meer.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 18 april 2012 12:46 PM
  [ # 18 ]
break23m schreef:

Maar dat klapt er bij Sander dus af ... Andere boutjes dus, meneer Revrok.

Ah, dat lees ik nu ook in de openingspost. In zijn verdere post las ik ‘verlengpijpje met teflontape’ en ik had aangenomen dat dat iets anders was dan een officiele verlengnippel.

Interessant om uit te vinden is waarom het rubbertje niet afdicht. Schiet het echt weg? In het begin ontsnapte er bij mij ook LPG. Remedie bij mij is om de verlengnippel met de LPG-handel erop nog even vaster te draaien, door het grote moment dat je kunt uitoefenen met het beweegbare deel van de handel draai je het geheel goed vast. Nooit meer last gehad, ik heb dezelfde nippel nu al ruim 10 jaar.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 18 april 2012 02:04 PM
  [ # 19 ]

Verlengstuk idd vastdraaien met de vulslang van de pomp, stofkapje beetje aanpassen (anders gaat het benzineklepje weer niet dicht).

knuffel

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 18 april 2012 07:25 PM
  [ # 20 ]

Ik heb een wagen met een dergelijke LPG-aansluiting gehad en heb daar 250.000 km mee op gas gereden. Bij elke keer tanken het verlengstukje erop ZONDER tape of vastdraaien met de LPG-vulslang. Probeer gewoon eens een ander verloopstuk. Het moet goed kunnen.

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 18 april 2012 11:02 PM
  [ # 21 ]

mooie foto, zo bedoelde ik inderdaad. Ik heb in de basis precies zo’n vulnippel als op de foto. Door de dikkere boutjes krijg ik het vulpistool er niet goed op. De rubberring van deze vulnippel valt in een verdiepinkje van de flens. Zo’n verdieping zit niet aan de kop van de nippel waardoor de rubberring van het verlengstukje (infeite zo’n zelfde vulnippel) weg kan schieten als de druk te hoog wordt. Het tape zorgt nu voor een goede afdichting. Maar het is veel werk als je even wilt tanken.

Ik moet morgen weer tanken, ik zal eens wat fotootjes maken van hoe ik nu aan het medderen ben. Komend weekend heb ik tijd om er een oplossing voor de zoeken.

Zou mooi zijn als ik messing boutjes kan vinden.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 19 april 2012 07:49 AM
  [ # 22 ]

Ook ik heb zo’n vulnippel gehad waarop een verlengstukje nodig was. Tussen die twee zat een O-ring. Ook bij mij spoot het gas er tussen uit, omdat de O-ring niet goed wilde blijven afsluiten. Ook harder aandraaien hielp niet, de ring werd daardoor min of meer uit de naad gedrukt.

Het vermoeden was dat bij het vastdraaien de ring eigenlijk al vervormde en van z’n plek gedwongen werd. Ik heb eerst een andere, hardere ring geprobeerd, waardoor het iets beter werd. Vervolgens de ring tijdens montage steeds even gesmeerd (spuug voldoet) waardoor het nog weer iets beter ging.

Tenslotte het verlengstukje op de draaibank gezet en ter plaatse van de O-ring, dus op het einde van de schroefdraad, iets teruggestoken / ondersneden, zodat er een beetje een groef / kamer ontstond. Nu blijft de ring op z’n plek en werkt het prima.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 april 2012 10:39 AM
  [ # 23 ]
Revrok schreef:

mooie foto, zo bedoelde ik inderdaad. Ik heb in de basis precies zo’n vulnippel als op de foto. Door de dikkere boutjes krijg ik het vulpistool er niet goed op. De rubberring van deze vulnippel valt in een verdiepinkje van de flens. Zo’n verdieping zit niet aan de kop van de nippel waardoor de rubberring van het verlengstukje (infeite zo’n zelfde vulnippel) weg kan schieten als de druk te hoog wordt. Het tape zorgt nu voor een goede afdichting. Maar het is veel werk als je even wilt tanken.

Ik moet morgen weer tanken, ik zal eens wat fotootjes maken van hoe ik nu aan het medderen ben. Komend weekend heb ik tijd om er een oplossing voor de zoeken.

Zou mooi zijn als ik messing boutjes kan vinden.

De oplossing is de nippel achter een klapnummerbord maken. Dat werkt perfect. Geen verlengstukjes en geen benzine doppen erafhalen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 19 april 2012 02:48 PM
  [ # 24 ]

Bij mij zit de lpg nippel ook naast de benzine vulpijp onder het klepje, en kan de tankdop blijven zitten met lpg tanken. Alleen een tankdop met slot bleek in de weg te zitten, dus die heb ik er niet meer op zitten.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 19 april 2012 06:05 PM
  [ # 25 ]

Niet moeilijk doen, vier van die platte boutjes erin en je benzinedop eraf draaien is de moeite niet… ook geen probleem met beschadigen van de lak ofzo, beetje met beleid de slang erop doen en de klem de goede kant op draaien. Ik heb er nooit problemen mee!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 april 2012 06:41 PM
  [ # 26 ]

Ik had inderdaad een dop met slot.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 21 april 2012 09:37 PM
  [ # 27 ]

Gister de boutjes vervangen.

De oude situatie:

Het verlengstukje wat ik gebruikte, met teflontape (wel elke keer verse tape gebruiken uiteraard):

Het resultaat met de platte boutjes, achterkanten in de tektiel gespoten:

In het gat zit nu weer dezelfde nippel als op foto 1.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik ga er vanuit dat het tanken nu minder moeite kost.

Een omklapbare nummerplaat klinkt wel heel James Bond achtig, Maar het zal zoiets zijn als een vergelijkbaar iets zoals je wel bij Amerikaanse wagen ziet?

Ik leer het wel…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 april 2012 02:08 PM
  [ # 28 ]

Dit zijn inderdaad de boutjes die er in horen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 april 2012 03:48 PM
  [ # 29 ]

Goed bezig! De eerste eigen klus aan de DS very good Een neerklapbare plaats is inderdaad wat vroeger de Opel Rekord en de Ford Taunus had. En uiteraard menig amerikaanse slee. Niet doen, dit is een veel nettere oplossing.

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 27 april 2012 10:57 PM
  [ # 30 ]

Vanavond even alle vloeistoffen nagekeken. Begonnen met de koelvloeistof. Het voorraad tankje bleek helemaal droog te staan. Dus daar eerst maar eens een liter koelvloestof in gegoten. Waar zou het gebleven zijn, dacht ik. 6 weken geleden zat er nog genoeg in….

Toen de motorolie controleren. Deze had ik al vaker gecheckt en was toen steeds oke. Nu was het peil echter onder het minimum. Dus ook daar een liter bij gegoten. Universele minerale 15w40.

Daarna de motor gestart en de auto in haar hoogste stand gezet. Blijft een mooi gezicht. Eerst maar eens op de knietjes om er onder te kijken. Bij de motorruimte is alles zweterig. Maar ik zag geen dikke druppels van het een of ander.

Het niveau slangetje van het voorraadvat is niet helemaal helder meer, dus met een schroevedraaier heb ik het peil gecheckt in het vat. Ongeveer een halve cm onder het minimaal niveau. Maar na een flinke scheut was het een cm er boven. Dit leek mij nog wel een veilig niveau, zonder dat vanacht het vat zal overstromen als ze weer beneden is.

Terwijl dat de motor draaide viel mij op dat het voorraad vat van de koelvloeistof nat was. Er bleek koelvloeistof te lekken bij het retour slangetje aan de bovenkant. Het aandraaien van de slangeklem hielp niet, dus misschien maar eens de boel los halen en kijken of er niet scheurtje in het blikken vaatje zit.

Morgen en overmorgen plannen voor een paar mooie ritten (zondag de Molensterrit: http://www.wervershoofsemolen.nl/pages/molensterrit-2012.php )extra flesje koelvloeistof gaat wel mee.

Oja, ik heb ontdekt dat de ruitesproeier niet aanslaat als ik aan de hendel trek. Ook een punt om na te kijken binnenkort.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
 
2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook