Helemaal mee eens. Slechte zaak als de dealer voor een raadsel staat en je de auto gewoon meegeeft.
Ik zou hem pas meenemen als de dealer er zelf ook van overtuigd is dat alles in orde is.
DS3 e-HDi | Blue Belle-Ile/Noir Onyx | Pack Perfo | Pack Select My Way Confort | 17” Bellone | 16” Valonga | Eibach Pro-Kit
Nou, iets te kort door de bocht. Natuurlijk dient de dealer zich te overtuigen van de kwaliteit van het geleverde werk. Maar wie zegt dat ze dat niet hebben gedaan? Kan toch zijn dat de rammel er nadien weer is ingekomen? Wat de kwaal betreft, ik zou de omgeving van de schokbreker eens aan een grondig onderzoek onderwerpen. Eventueel de “defecte” schokbreker eens onder een andere auto monteren.
De dealer heeft gerandeerd dat ik er gewoon mee kan rijden. Neemt niet weg dat door het verplaatsen van de schokbreker van links naar rechts er nu weliswaar rechts een rammelende schokbreker is, maar links ook. Dat is niet verklaarbaar.
Jullie reacties zetten me wel aan het denken. Wellicht Citroën NL maar eens polsen…
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Ik heb mijn contactpersoon bij Citroën Nederland een mail gestuurd, hij was hier al enigzins van op de hoogte. Ik ben benieuwd of hij er iets mee kan.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
waarom gooien ze er geen andere (aftermarket) schokbrekers onder op kosten van citroen?
Daar heeft de dealer al over gerept inderdaad
Maar hij zei ook dat Citroën daar vast niet mee akkoord gaat. Maar zoals het nu gaat kan ook niet.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Uit bedrijfeconomisch standpunt volkomen onverklaarbaar. De kosten, die nu gemaakt worden, zijn vele malen groter dan een paar after market schokbrekers, als daar tenminste het probleem ligt.
DS3 e-HDI 90 So Chic. Thorium Gris-Carmen Rouge.
Ik denk dat het juist om bedrijfseconomisch standpunt verklaarbaar is. Zodra Citroen gaat toegeven dat de originele onderdelen niet voldoen om de reparatie uit te voeren en men afhankelijk is van een leverancier van een andere merk, dan wordt er toegegeven dat Citroen niet in staat is om een deugdelijk product neer te zetten. Zodra ze dit goedkeuren, zullen zij eventueel op meerdere vlakken gewezen worden op hun tekortkoming. Ik mij dus goed voorstellen dat Citroen de zaak wel wil oplosen, maar dan wel met de middelen die zij tot hun beschikking hebben. Voor de eindconsument een vervelende conclusie, maar ze hebben waarschijnlijk liever 1 ontevreden klant dan meerdere claims omdat hun producten niet voldoen aan de gestelde kwaliteitseis waaraan zij zelf hebben toegegeven zodra er onderdelen van derden zijn gebruikt.
Van Citroën NL inmiddels een reactie gekregen. Ze gaan er mee aan het werk. I sit back and wait…
In de tussentijd heb ik nog wel fijn effe mijn kevlar voorbumper op een stoeprandje aan gort gereden tijdens het keren. Het zit echt niet mee…700 ex btw schade… Hoppa…
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
daar gaat je no claim…....
Tja, daar ben ik ook bang voor. Aangezien ik deze auto op de zaak heb staan is het wellicht handiger gewoon die factuur zo te betalen.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Een update omtrent de vage ophangingsklachten van mijn DS3R.
De strekking is dat niemand het meer weet getuige de laatste mail van de dealer:
—-
“Citroën heeft contact met mij gezocht omtrent je auto. Ik heb een van de technische heren gesproken en het verhaal nog een keer uitgelegd. Er is 1 geval bekend bij een Racing die dezelfde klacht heeft.
De afdeling techniek heeft dit bij Citroën in Frankrijk kenbaar gemaakt en die gaan dit verder onderzoeken. Ik kan dus helaas nog niets concreets zeggen, als er wat bekend is uit Frankrijk gaan ze mij inlichten.”
——
Kortom, ik rij na 4 maanden nog steeds rond in een auto met vage klachten waar dealer én Citroën geen raad mee weten. Ik word er niet vrolijk van en vraag me hardop af wat ik hier nu mee moet? Iemand suggesties?
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
via citroen of persoonlijk eens raad vragen bij schokdemper fabrikanten,bv. Monroe,Proflex,Ast om maar
enkele te noemen.
Ik vind ‘t persoonlijk wel jammer dat je dit voor hebt, niet prettig natuurlijk.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Bedankt voor je reactie!
Het probleem is dat het inmiddels niet alleen meer de schokbrekers zijn ;-(
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Iwanb schreef:Bedankt voor je reactie!
Het probleem is dat het inmiddels niet alleen meer de schokbrekers zijn ;-(
Ik heb je vorige topic’s nog eens doorgenomen je spreekt van uitlijnen en scheef trekken etc..
Oei wat dan nog????
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.