Hmm, weet je ook waarom/waar het niet gaat passen?
Tenminste, dit is toch een type 2 bumper? Bouwjaar schijnt ‘95 te zijn.
Als ik kijk op http://www.carpartsdirect.nl en ik vul m’n kenteken in en kies voor “Bumper”, dan zie ik bij de normale bumper die ik nu ook heb bij “Past ook op voertuig” alle overige modellen ZX-en staan. Lijkt dus toch te passen of ..?
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik schreef ook “schijnt”. Een sloper vertelde me dat toen ik op zoek was naar een bumper voor mijn witte ZX. Had die sloper het waarschijnlijk fout.
Ah
Nouja, ik wou eigenlijk deze bumper ivm de mistlichten. Dan was het niet een reparatie, maar gelijk een upgrade. Aan de andere kant was het wel 2 uur rijden voor een enkeltje, dus heb ik besloten een bumper van een ZX uit ‘92 te kopen. Geen gezeik, gaat gewoon passen. Morgen ga ik ‘m ophalen, rijd ik gelijk ff om naar een ijzerwarenwinkel voor goed sleutelgereedschap (t zit er toch ooit aan te komen hè ), baar assteunen en een goeie krik. Verder ben ik er achter gekomen dat er nieuwe voorbandjes onder moeten dus ‘t loopt weer aardig in de papieren deze maand
Zo. Ook gelijk 2 nieuwe bandjes besteld (Uniroyal rainexpert) omdat er slijtageindicatoren zichtbaar beginnen te worden (lijkt wel alsof er nog veel profiel op zit, maargoed, zitten ook flink wat droogtescheurtjes in de groeven).
Deze ZX mag van geluk spreken dat de eigenaar er zo over te spreken is anders was die nu allang dood…
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
het blijven fijne bakkies, die ZX’en. Ik bedenk het altijd maar zo, een ZX kost soms wat in onderhoud, maar dat hebben we toen ook ‘verdiend’ met de aanschafprijs.
Na 5 jaar heb ik een Polo aan aanschafprijs besteed, incluis aanschaf
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
tdw schreef:Gister is er in plaats van een grote klok een toerenteller ingebouwd
Pin 3 van de ontstekingsmodule gepakt, draadje door het schutbord (achter het remvloeistofreservoir zat een dopje, daar een gaatje in geprikt en de kabel doorheen gestoken), naar boven leiden en dan op de gele stekker op pin 2 aansluiten:
Hier kun je nog net de dikke, grijze kabel aangesloten zienEn verder is er nog een ander stuurtje ingekomen. Hoe het er eerst allemaal uitzag staat in de topicstart, nu ziet het er zo uit:
Had je dan een stekker voor de toerenteller ??
Vriend van mij heeft een ZX en wil juist een grote klok ipv toerenteller, kan dat ook zonder aanpassingen??
Bob
Totaal aantal Berichten: 6131
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat kan zonder meer.
Bij mij moest er dus wel wat aangepast worden.
Begin deze maand ben ik op vakantie geweest. Een kleine samenvatting:
Door m’n ongeluk was de ventilator losgeschoten uit z’n rekje. Een van de bevestigingspunten was afgebroken, en het rekje was kromgeraakt. Gelukkig had ik 1 stuk gereedschap mee, een torx-schroevendraaisetje, en kon ik het gemakkelijk verhelpen. In 3 van de 4 punten geklikt en verder gereden. Totdat…
Totdat die er in de file wéér afschoot een paar dagen later. Ik heb langs de kant van de weg het ding weer in elkaar geprutst op dezelfde wijze als eerst. Na 300 meter gebeurde het weer en was ik het zat: dit had fatsoenlijke reparatie nodig.
Op de SOS-knop gedrukt (waar ze overigens geen Engels spraken, best een schande voor een hulpdienst als je het mij vraagt..) en afgesleept naar een Citroen-dealer in Perpignan volgens mij. Hier hebben ze een gaatje geboord langs de bevestiging die was afgebroken, tie-wrapje erdoor en de ventilator zat weer prima vast voor de rest van de vakantie.
Toen nog meerdere honderden kilometers gereden tot Barcelona zonder problemen. Zaterdag 11 augustus begonnen aan de terugreis, totdat…
Het stomme klerehok na een pauze niet meer wilde starten. Afgesleept naar een garage, waarvan de vrouw van de eigenaar Nederlands was (gelukkig maar.. ), maarja, rond 4 uur dus er werd geen werk meer verricht. Zondag zijn er hulptroepen uit Nederland gekomen om m’n passagiers op te pikken, en maandagochtend kreeg ik de diagnose te horen. Ja, er was daadwerkelijk iemand bereid om 1300 kilometer te rijden alleen voor dat.
Ze vermoedden een lekke koppakking. Deze claim heb ik naast me neergelegd, want zij baseerden zich op mayonaise in de koeldop en “het fluctueren van de temperatuurmeter.” De mayo in de koeldop klopt. Dat is echter nog van een hele tijd geleden. Het was zo’n zooitje in het koelsysteem dat m’n vaste monteur (die in z’n achtertuin sleutelt ) het niet netjes schoongespoeld kreeg. Op de bewering dat m’n temperatuurmeter fluctueerd reageerde ik met een “ja duh, het is een oude auto, wat hij meet is wat hij laat zien (meter is niet gedempt oid..)”. En als een auto niet start omdat de koppakking lek is, is de motor zeer waarschijnlijk al zover heen dat repareren ook zinloos is. Laatste reden was natuurlijk dat ik m’n koppakking begin vorig jaar al heb laten vervangen.
Aangezien de auto nu dus wel weer startte (zonder dat er iets gerepareerd was ofzo..) heb ik de sleutel gekregen en ben ik op eigen kracht naar huis gereden. Tijdens kleine rustpauzes de motor maar laten lopen voor de zekerheid en na Parijs nog ergens getankt. Bijna 1000 kilometer op een tank gereden en een persoonlijk zuinigheidsrecord van 4,92 l/100km neergezet
Nu ben ik inmiddels alweer veilig thuis, maar het vertrouwen in de auto is weg. Deze keer ben ik er zeker van dat-ie weg gaat (iets wat begin dit jaar toch niet is gelukt ). Mocht iemand nog interesse hebben, m’n mailadres staat hierboven ergens in het topic. Prijs NOTK :+
Dat was dat. De ZX staat op de sloop en ik heb er nog 5 tientjes voor gekregen ook
Zonde maar helaas. Op naar betere (en mooiere, en snellere) auto’s