29 van de 41
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 april 2012 11:20 AM
  [ # 421 ]

Genoeg te doen inderdaad! Smile

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 21 april 2012 04:47 PM
  [ # 422 ]

Vandaag de TZD turbo eens bekeken, maar het hele front staat zo’n 3-4 cm naar rechts. Het is nu even de vraag of het nog loont om dat op te gaan knappen. Als het alleen een beschadiging rond de linker koplamp was, dan was het te overzien, maar nu moet ik er nog eens goed over na denken.

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 21 april 2012 04:51 PM
  [ # 423 ]

Beetje een tegenvaller. Met jou handigheid moet het toch wel lukken de hele handel weer 3-4 cm terug naar links te drukken? Wink

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 21 april 2012 07:11 PM
  [ # 424 ]

Wie weet Smile. Overigens moet ik er wel bij vermelden dat ik de auto zo ongeveer gratis gekregen heb, en dat daardoor de ‘tegenvaller’ wel meevalt Smile. Het blok loopt als een zonnetje en daardoor maakt me de rest niet zoveel meer uit. Ik ga gewoon kijken of het nog een beetje te fixen valt, en dan zien we wel weer verder.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 17 mei 2012 11:08 PM
  [ # 425 ]

Vandaag heb ik al het dorpelmateriaal schoon gemaakt en ingesmeerd met RX5. De hele auto is aan de onderkant keihard, maar de bovenkant van de dorpels begint wel wat krokant te worden. Precies onder het deurrubber. Ik heb meerdere lagen RX5 aangebracht, en we zullen zien of het helpt. De bumper achter zat ook niet lekker en heb deze maar eens los gemaakt. Gelukkig zitten hier 26 jaar oude boutjes met crisis-contramoeren op, die na 1 slag meedraaien. De trekhaak heb ik nog moeten laten zakken om bij de middelste bout te kunnen. Uiteindelijk was de bumper los, en hij zit nu weer goed vast met de later geplaatste plastic contramoeren. De volgende keer moet hij dus een stuk makkelijker los komen.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 17 mei 2012 11:08 PM
  [ # 426 ]

Vandaag heb ik al het dorpelmateriaal schoon gemaakt en ingesmeerd met RX5. De hele auto is aan de onderkant keihard, maar de bovenkant van de dorpels begint wel wat krokant te worden. Precies onder het deurrubber. Ik heb meerdere lagen RX5 aangebracht, en we zullen zien of het helpt. De bumper achter zat ook niet lekker en heb deze maar eens los gemaakt. Gelukkig zitten hier 26 jaar oude boutjes met crisis-contramoeren op, die na 1 slag meedraaien. De trekhaak heb ik nog moeten laten zakken om bij de middelste bout te kunnen. Uiteindelijk was de bumper los, en hij zit nu weer goed vast met de later geplaatste plastic contramoeren. De volgende keer moet hij dus een stuk makkelijker los komen.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 juni 2012 08:55 PM
  [ # 427 ]

Na 35000 vrij probleemloze kilometers met de tgd break is helaas de hd leiding van de pomp naar drukregelaar weer gesneuveld. Het was een 2e hands exemplaar, en deze is nu gescheurd bij de aansluiting op de drukregelaar. Deze leiding was lek toen ik de BX kocht. Nou kan ik weer een 2e hands exemplaar halen bij Hegru hier in Veldhoven, maar ik was benieuwd of iemand ergens het productnr. van deze leiding kan achterhalen zodat ik ‘m nieuw kan bestellen (als de prijs te doen is). Ik ga er vanuit dat hij dan al aardig in de goede richting is gebogen.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 07 juni 2012 09:21 PM
  [ # 428 ]

Voor de 1.8 en 1.9 diesel (wel of geen turbo wordt niet aangegeven) wordt een leiding van 565 mm lang opgegeven.
Klopt dat een beetje?

Onderdeelnummer is 95 596 564 en is nog niet NFP.
Dat is heel wat, want voor alle andere BX types is die wel NFP.

Prijs zonder korting bij de dealer zou €33,28 zijn.  Wink

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 juni 2012 10:01 PM
  [ # 429 ]

He Coen,

nummer 15 moet ik hebben, is dat die jij bedoelt?

Het is namelijk zo’n 6+2 pomp. Heb je enig idee wat deze dan zou moeten kosten? 4020 XA

Afbeelding Bijlagen
BX - toevoerleidingen vering.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 07 juni 2012 10:10 PM
  [ # 430 ]

Oh, voor een 6+2 pomp. Ik had voor een gewone pomp gezocht.

Voor een 6+2 pomp moet je dus deze leiding hebben:

4020XA en die kost:  €50,08.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 07 juni 2012 11:16 PM
  [ # 431 ]

Dankje! Dat gaat een nieuwe worden.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 juni 2012 10:27 AM
  [ # 432 ]

De leiding is besteld, levertijd 2 weken. Ik ga in de tussentijd maar even aan de gang met een 2e hands exemplaar.

Nog wat foto’s van de roestperikelen van mijn type 1:

Achterkant zijn nog weinig schokkende dingen te zien:

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 juni 2012 04:20 PM
  [ # 433 ]

Een 2e hands exemplaar specifiek voor de BX heb ik bij v. Gompel of Hegru niet meer kunnen vinden, daarom heb ik er een van een Xantia meegenomen. Deze moet dus helaas wat bijgebogen worden, maar het zit nu weer. Het is nu even wachten of de originele nieuwe leiding een keer binnen komt.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 juni 2012 01:13 AM
  [ # 434 ]

Ik heb zaterdag een Brun maya BX ‘geplunderd’ op een sloop in Venlo:

Verder heb ik besloten alles van de Franse TZD turbo in te gaan bouwen in m’n Tri koets die ik nog heb staan. De Franse heeft toch een te harde klap gehad. Ik was een paar weken uit de roulatie, en ben daarom maar wat gaan poetsen. Ik heb het motorruim van de tri alvast goed schoon gemaakt:

Het subframe heb ik er ook onderuit gehaald, zodat ik een andere goed schoon kan maken en een ander stuurhuis voor stuurbekrachting kan monteren.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 26 juni 2012 11:05 AM
  [ # 435 ]

Weer druk aan het klussen Vermond…


Wat doe je met het wrak van de Franse TZD?

Profiel  
 
 
29 van de 41
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook