5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Daan’s Xsara VTS 137pk - Door naar de volgende!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 april 2012 11:40 AM
  [ # 61 ]

Zou kunnen inderdaad. Ben er eigenlijk nog niet achter of de eerste eigenaar een vrouw danwel man is geweest. Weet alleen zeker dat de auto destijds door Ruesink is afgeleverd en dat deze na een zwerftocht door de biblebelt bij mij terecht is gekomen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 april 2012 02:01 PM
  [ # 62 ]

En zojuist vier vierkante meter dempingsfolie van 2mm dik besteld. Daarmee ga ik binnenkort de deuren en deurpanelen + alle andere holle ruimten en rammelbronnen aanpakken.

Vanmiddag denk ik de achtervelgen van de diesel overzetten naar de VTS. En ik ben nog steeds naarstig op zoek naar ruimte/gelegenheid om de remmen over te zetten.. Als ik nou eens zeker zou weten dat het droog blijft vanmiddag zou ik er denk ik wel aan durven beginnen.

Edit: dit spul dus

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 april 2012 05:11 PM
  [ # 63 ]
EW schreef:

De EW in de Walvis heeft [...] de onhebbelijke eigenschap dat een tussenschotje in het uitlaatspruitstuk gaat resoneren

Hier ben ik vanmiddag bij gebrek aan beter weer maar even in gedoken. Op het C5-Clubforum het volgende topic gevonden: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=1055

Het probleem zoals het in dat topic omschreven is moet haast wel hetzelfde zijn als datgene wat bij de VTS het geval is. Ben maar even zo vrij geweest om een daar gelinkte afbeelding te kopiëren zodat iedereen hier ook kan zien en begrijpen wat de bedoeling is:

uitlaatspruitstuk3ba1

De vier pijpen van het uitlaatspruitstuk trillen tegen elkaar en tegen de pijp die het geheel bijeen houdt. Door een bout in het midden te draaien en deze even aan te tikken met een lasapparaat moet ik dus van het vervelende gerammel verlost zijn.

Op dit moment bestaat er geen acute noodzaak tot het uitvoeren van deze ingreep, deze mag dus op het tzt-lijstje. Ben in ieder geval wel blij de oorzaak gevonden te hebben Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 april 2012 06:11 PM
  [ # 64 ]

Het is weer droog en het zonnetje schijnt. Raar maar mooi weer zo. Even onder de kap gekeken dus. Het uitlaatspruitstuk is goed te bereiken dus de kat los bouten is zo gedaan. Dan even de auto op de brug knallen en van onder moet je er goed bij kunnen.

Verder lees ik op dit forum over mensen die het gasklephuis hebben gereinigd zodat de motor mooier (stationair) loopt. Is dat zinnig om zelf eens te doen en zo ja, wat gebruik ik het best om dat zwikje te reinigen? De motor wil op dit moment best een beetje schudden. Niks heftigs, maar baat het niet dan schaadt het niet. Of is het eerder een kwestie van ‘if it ain’t broke, don’t try to fix it’?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 april 2012 06:15 PM
  [ # 65 ]

Vraagje Daan hoe is de grill? Ik merk bij mijn Xsaar op dat de Chevron nu wel erg gevaarlijk los begint te hangen.. (toch iets aan gaan doen, zodra de digit in orde is)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 april 2012 06:18 PM
  [ # 66 ]

Zit volgens mij nog goed vast. Ik heb het idee dat ze bij de phase III wat betere kit zijn gaan gebruiken Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 21 april 2012 07:15 PM
  [ # 67 ]

Kit? In de phase II gril zitten smeltlassen, er komt geen kit/lijm aan te pas.

Als je een lijmpistool tot je beschikking hebt is een preventieve gril-fix trouwens erg makkelijk. Met een boortje 5 mm de smeltlassen uitboren en royaal met hete lijm vullen. (Wel eerst de gril eraf om goed schoon te maken en plaatselijk op te ruwen zodat de lijm extra goed hecht!) De ‘lijm’ (gesmolten plastic dus) van een lijmpistool blijft mooi flexibel als het weer stolt, en dat is cruciaal voor de gril. Lijm die hard wordt is niet geschikt.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 april 2012 07:18 PM
  [ # 68 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2012 07:34 PM
  [ # 69 ]

Dat truukje van het spruitstuk doen ze bij een 206 GTi (2.0 16v) ook, dus lijkt me waarschijnlijk dat de Xsara er ook last van heeft.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 21 april 2012 07:53 PM
  [ # 70 ]

De gehele gril eruit is makkelijk, moeren zijn goed zichtbaar. Dan herken je de smeltlassen aan het rondje met een kruislings patroon erin. Het zijn 3 stukken: Een achterplaat. Daarop zit het carosseriedeel in kleur. Hierop zit de kleine chevron. De grote chevron zit alleen vast op de achterplaat, maar wel zodanig dat ‘ie over het carosseriedeel valt.

Overigens, ook verbindingen tussen achterplaat en carosseriedeel kunnen net achter de smeltlas breken.

Het wijst zichzelf prima, je kan zo zien waar de boor erop moet om de delen te lossen. De ‘staander’ die nog achter de las zit is dan het deel dat je moet schoonmaken en opruwen, zodat je door het geboorde gat een paar flinke klodders hete lijm dat gedeelte weer kan fixeren.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 april 2012 08:15 PM
  [ # 71 ]

Of ik bout deze er tussen Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 21 april 2012 09:44 PM
  [ # 72 ]

Doen!

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 april 2012 09:54 PM
  [ # 73 ]

Nou, dat vergt wel wat onderzoek. In een 206 moet je het schakelmechanisme aanpassen omdat het anders niet past. Schijnbaar krijg je het ding er sowieso al niet tussen zonder de kop te lossen of uit het subframe te tillen. Nou kan ik in de VTS rondjes om het blok wandelen, zeeën van ruimte achter het blok (in tegenstelling tot de HDi) dus is dat wellicht een minder groot probleem.

Maar dan is het nog maar de vraag wat ik er mee opschiet. Zonder verdere aanpassingen ga je denk ik weinig verschil merken lijkt me?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 21 april 2012 09:57 PM
  [ # 74 ]

Een gelijke-lengte 4-in-1 spruitstuk geeft minder tegendruk dan een prop-het-maar-bij-elkaar spruitstuk. De verbetering zal ongeveer te vergelijken zijn met een inductiekit a la K&N: Merkbaar, maar niet wereldschokkend.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 april 2012 10:32 PM
  [ # 75 ]

Ik las ook ergens dat dit spruitstuk wat dieper/langer is dan het origineel. Als dat inderdaad zo is moet de kat aangepast worden en dat is een no-go.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook