... maar wel snel dan ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De belangrijkste reden waarom ik met deze auto onderweg was… het laten monteren van nieuwe banden. Ze waren al besteld, dus hopelijk gaat het inderdaad snel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even een plaatje gepikt uit een ander topic
Dat zijn toch wel wieldoppen die erg opvallen. Ik neem aan originele Super doppen?
Ik weet niet of ik er echt weg van ben, paar mooie 14” GTi velgen zou ook wel Chic staan
Maar dat was in 76 denk ik nog geen optie…
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Deze doppen waren eigenlijk specifiek voor de 2200 Super, die maar een heel kort leven heeft gehad.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké zo zie je maar weer van die vroege bouwjaren wijkt er weer veel af
Met welke doppen werd een 2400 Super dan geleverd?
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
“Dr. Theo” weet het beter dan ik, maar ik meen dat de 2400 Super heel kort met de série 1 Pallas-doppen is geleverd, totdat de 2400 Pallas uitkwam. Sindsdien had de 2400 Super van die kleine dopjes zoals op de Confort-uitvoering. Die zie je weinig meer, want de meesten vervangen ze door Pallas-doppen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je er echt niet meer uit komt zet je er gewoon turbo velgen onder
Zo als de CX nu is heb je wel een bijzondere verschijning in elk geval
RensKorevaar schreef:“Dr. Theo” weet het beter dan ik, maar ik meen dat de 2400 Super heel kort met de série 1 Pallas-doppen is geleverd, totdat de 2400 Pallas uitkwam. Sindsdien had de 2400 Super van die kleine dopjes zoals op de Confort-uitvoering. Die zie je weinig meer, want de meesten vervangen ze door Pallas-doppen.
Jouw auto heeft wieldoppen van een CX 2200 van mj ‘75. Toen was de toevoeging “super” er nog niet. Je had alleen de cx 2000 en de cx 2200. De 2000 had de kleine, opliggende wieldopjes met centrale moer, identiek als de gs birotor. De 2200 dus de gladde wieldoppen van jouw cx. Bij mj. 1976 kwamen deze beide wieldoppen te vervallen. De pallas werd leverbaar en heeft de grote ster-wieloppen , dezelfde als de iets later geintroduceerde laagdaks-prestige (feb. 1976) . De cx 2000 comfort, 2000 super en 2200 super kregen kleine wieldopjes met centrale moer, maar van een iets ander model als de 2000 van ‘75, ze zitten iets meer verzonken in het velghart. Later in 1976 werd de 2200 motor vervangen door de 2400, maar de uitrusting van de super-types veranderde niet, dus ook niet de wieldoppen.
Bij modeljaar 1978 werden de ster-doppen van de pallas en prestiges vervangen door de gladde exemplaren met het ” bolletje” in het midden van de dop.
Een uitzondering: in 1975 was er een uitvoering :CX 2000/2200 administration, speciaal voor de franse overheid. Deze auto’s zijn altijd zwart met een blauw stoffen interieur, hebben jouw grote, gladde wieldoppen en chromen dorpelbeplating zoals de later geintroduceerde pallas- uitvoering ook kreeg.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Deze Dr. weet ook veel
Arjan Verkade schreef:Deze Dr. weet ook veel
Drs. In de citrologie….
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 24-12-2008
- 2CV 2CV6 Special
- GS/GSA X
- GS/GSA GSA Service
Als niemand er meer uitkomt…..vraag het aan Michel !
Nou, zoveel eer is nou ook weer niet nodig . Is meer beroepsdeformatie.
Ik vind die 2200 wieldoppen errug mooi! Ik heb ze ook gehad: keertje gekocht op een beurs en op mijn 2500 D Super gezet. Veel mooier dan de ster en gewone Pallas doppen en meer bijzonder dan LMV’en imho
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Hoi Rens, die kapotte band, lag die onder de motorkap of onder de auto toen deze klapte. Moet in beide gevallen een harde klap zijn geweest. Nu al mooie nieuwe banden gemonteerd? Welke van jou CXen gaat het weekend mee op de tour?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Die zat onder de auto, op snelwegsnelheid…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!