Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het is sowieso wel een goed idee om die HR er eens af te halen en schoon te maken natuurlijk. Ik keek laatst in het WPH en als ik het mij goed herinner stond daar in dat ik een van de twee leidingen direct moest afdoppen of doorverbinden omdat anders via de betreffende leiding het vat leeg zou lopen. Ben ik nu aan het raaskallen of klopt dat? Als het klopt, dan is het toch net zo goed om het vat even leeg te zuigen bij gebrek aan een koppelstuk voor de leiding?
De tweede laag RX5 zit er trouwens ook op en ik ben erg tevreden over het resultaat. Het is uitstekend in alle felsnaden getrokken en het is mooi strak getrokken. Als het weer wat warmer is ga ik met kit in de weer en vervolgens met RX10 als afwerklaag.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat vat kan je op vele manieren leegzuigen. Daarna verse LHS er in, de boel ontluchten en daarna na een paar duizend kilometer nog een keer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik zou de cardanspuit er bij pakken. Is er al weer echte LHS verkrijgbaar eigenlijk of blijft het nog steeds bij Castrol RR363?
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb vandaag de hele dag staan kijken naar sleutelende XM-rijders op de XM Club sleuteldag en dat gaf een drang om zelf ook nog wat te doen. Ik ben dus aan de bodem aan het kitten geweest en ik heb de voorste hoogteregelaar er af gehaald om deze schoon te maken. Hij hoogteregelaar lag er zo af. Het voorscherm was er al af en het binnenscherm ook. De wartels kwamen probleemloos los. Het vat heb ik niet afgetapt, ik besloot om het er maar op te wagen en het ging goed, er bleef geen leiding pissen.
Laat ik over de hoogteregelaar niet zo veel zeggen, de foto’s spreken voor zich. De plunjer is nog wel prima, verder was het een erg smerige bende. 1 van de openingen in de plunjer zat bijna helemaal dicht met zwarte koek! Het is een wonder dat het ding nog iets deed. De klemringen om de rubber membranen heb ik helaas gesloopt, die zaten erg vast. Daar moet ik dus even een twee andere voor scoren.
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Lijkt inderdaad geen overbodige luxe, moet het bij m’n DS denk ik ook nog een keer doen, succes
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Aan de kleur te zien kan je er ook wel een keer nieuwe lhm in doen.
Of een keer spoelen met hydrorincage o.i.d.
Toch wel leuk dat je die inspiratie opdeed op een sleuteldag.
Succes met de klus.
Peter.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
LHM is echt een heel erg slecht idee in dit geval. Mijn DS heeft nog een rood systeem. .
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Ik dacht ook LHM zo lijkt het namelijk met die groen gloed
Greetz Martijn
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Is er overigens ergens een schematische voorstelling te vinden van het stangenstelsel dat de hoogteregelaar in werking stelt?
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het zou mij verbazen als dat niet in het werkplaatshandboek staat.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Lucas Unger schreef:
LHM is echt een heel erg slecht idee in dit geval. Mijn DS heeft nog een rood systeem. .
ops:
Overheen gelezen een 64er.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Lucas Unger schreef:Het zou mij verbazen als dat niet in het werkplaatshandboek staat.
Ik vind daar wel de handbediening.. Maar niet die van de automatische rijhoogteaanpassing… Ik zal er wel weer overheen kijken…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je op lucas’ eerste foto kijkt zie je rechts onder de HR een stangetje naar binnen lopen. Dat stangetje van verenstaal zit in het midden van de auto vast op de stabilisatie stang. Meer is er niet!!
Het verenstaal stangetje zit vast aan de verticale hefboom die de HR bedient.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Zo, gistermiddag met het hoofd beunzaken het andere draagarmstel er op geklust. Het ging eigenlijk verrassend soepel. Aan de fuseekogels rechts moet nog wel wat gebeuren, de bovenste heeft te veel speling en van de onderste is het kommetje gebroken. Het draagarmstel dat er af kwam bleek er 1 te zijn van een break, mogelijk dat dat het eigenaardige fenomeen van de speling op de bovenste arm verklaart.
Wat foto’s:
De hoogteregelaar halverwege de montage, in ieder geval wel weer schoon:
De hoogteregelaar weer op zijn plek:
Daar ontbreekt iets:
Zo te zien is dit draagarmstel er af gevallen:
Hammer time!
Weer op eigen benen:
Pas op met die hamer
Succes met sleutelen.