Sigaretten aansteker geeft geen stroom meer
Tinkel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 22 april 2012 10:09 PM

Ik heb gisteren (21-04-2012) een trekhaak laten plaatsen, en op de terug weg kwamen we tot de ontdekking dat de sigaretten aansteker het niet meer doet. Dus geen stroom meer.
Wij terug gereden, was de man niet meer aanwezig. Nu heb ik deze wel dagelijks nodig en kan ik volgende week pas terug bij hem terecht.
Wij hebben gedacht aan de zekering, maar de achteraansluiting werkt ook niet (verschillende zekering). Plus deze is aangesloten het circuit van de verlichting en pitslamp achter, en die pitslamp en de binnenverlichting werken nog wel perfect.
Hebben jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Of is het toch de zekering?

Het gaat over de volgende auto
Citroën C4, grand picasso gebouwd in 2009, 7 zits

En we hebben ook het volgende probleem: de trekhaak zorgt dat onze achteruitrijsensoren tilt slaan… En dit met een dopje erop, zonder dopje soms, soms niet…

Profiel  

DS3Breda
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209

- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Gepost: 23 april 2012 10:33 AM
  [ # 1 ]

Met een vaste trekhaak heb je kans dat je de achteruitrij sensoren opnieuw af moet stellen
(volgens mij is officieel een vaste trekhaak met achteruitrijsensoren geen optie bij de C4, ik weet dit echter niet zeker)

Voor de sigaretten aansteker is het inderdaad even door meten om te kijken waar het probleem zit.

DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway

18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 23 april 2012 04:35 PM
  [ # 2 ]

Door wie is de trekhaak geïnstalleerd? Heeft hij het met een orginele aansluitset gedaan die aansluit op de CAN-BUS en is de trekhaak ook in het systeem aangemeld?

Wanneer je bij jouw auto op de ‘ouderwetse’ manier een trekhaak monteert waarbij je de kabelboom aan gaat sluiten op de bestaande bekabeling bij de achterlichten, krijg je de meest vreemde storingen in je systeem. Deze manier van werken is bij de auto met CAN-BUS systeem dodelijk.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook