Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
en de filtertjes op je kleppendeksel en op je blok waar ze op aangesloten zitten!!
Bij mij zaten ze potdicht gekoekt. had een flink negatief effect op carterdruk.
Is een simpel klusje, alhoewel dat filtertje op het blok je wel een hernia en een ontvelde rechterarm geeft, en dan heb ik nog een DS met stuur aan de rechterkant, blijkbaar is het voor jullie europeanen wat lastiger met een DS kwa stuurstang die in de weg zit.
Toen ik de auto kocht was olieverbruik 1 op 800 nu 1 op 4000, maar die 1 op 800 kan vertekent zijn vanwege de vele korte ritjes die de vorige eigenaar ermee heeft gereden, dan verbruikt hij bij de eerste lange rit wat meer olie.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
camemBert schreef:gelaleo schreef:Trouwens de olielekkage zo te zien ook gevonden…de hoekjes van het stukje kurk over de voorste lagerkap geven bellen als ik afzeep. Dus de motor kan er ook nog uit!
Je hebt volgens mij carteroverdruk, waarschijnlijk door versleten zuigers/veren, du met een betere ventilatie/ontluchting ook op te lossen lijkt me. Check eens de doorlaat van de carterdamp slangen, onder en boven?
Lekkage langs die pakking kan enkele oorzaken hebben die even goed bekeken dienen te worden. Als eerste checken of de carterdruk hoog is. Indien de ventilatie van het carter ok is en de motor toch overal olie uitperst: zuigerveren matig
Indien dat niet het geval is: de kurkpakking kan gaar zijn. Gewoon vervangen
Maar: ook de krukaslagers dien je goed te checken. Zijn deze versleten dat krijg je veel te veel “verlies” druk en gaat ie achter het vliegwiel lekken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De 123 LPG is kapot. Hij doet plots helemaal niets meer, ledjes branden niet meer, hij blijft in 1 veel te ruime stand staan. Alle aansluitingen zijn inorde. Dus eruit met dat ding en er weer een gewone regel schroef in.
Met de Lambda sonde heb je wel het gas zo afgesteld.
Eens horen wat ze bij Albertronics gaan doen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
SHIT!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Hi Egbert,
Da’s frustrerend, na al je werk om het goed aan de gang te krijgen. Ben nu wel heel erg benieuwd naar het verschil in performance nu de zaak weer analoog werkt. Merk je verschil in trekkracht? Verbruik?
Groeten, Matthijs
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm, da’s mooi waardeloos. Dacht dat dit spul nou net zo mooi betrouwbaar was ...
Hij is weer gemaakt, altijd weer geweldige service bij Albertronics.
Kreeg de volgende begeleidende mail er bij:
Hoi Egbert,
Probleem is verholpen (defecte spanningsregelaar).
We hebben de laatste stand van de software geprogrammeerd.
Dit heeft de volgende voordelen:
Onder de 1200 rpm gaat de gaskraan niet meer regelen. Voordeel: je kan nu met de knop op de verdamper je mengsel goed afstellen. Voorheen werd dit door de gaskraan gecompenseerd
Als het vacuum onder de 0,25 bar daalt, dus bij het fel optrekken of hoge toerentallen met hoge belasting gaat de gaskraan ook niet meer regelen. Voordeel het mengsel blijft rijker en koelt de kleppen beter!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
en nu nog testen…
Hallo allemaal, ik heb met aandacht deze draad gelezen, ik ga komende donderdag ook de 123 lpg monteren en had hier en daar alleen maar “maren” gelezen. Ik ga alle tips meenemen en toepassen en hou jullie op de hoogte.
Ik heb trouwens ook een regelbare 123 net gemonteerd, ik heb me suf gezocht naar de juiste curve maar denk het nu voor elkaar te hebben. Had hiervoor al een voorgeprogrammeerde maar dit is toch veel leuker
P.S.: Als iemand nog een 123 met voorgeprogrammeerde curve zoekt, hij staat al goed!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Veel succes met je 123-LPG.
Stel je vragen en ik zal proberen je op weg te helpen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De 123-LPG zit er weer in. De auto rijdt weer geweldig. Is toch echt beter rijden dan de conventionele LPG afstelling. Mn bij optrekken heb ik veel meer vermogen, omdat de 123-LPG dan kortstondig het mengsel rijker maakt.
De service van Albertronics vind ik in deze ook erg goed. De unit is 1 jaar oud. mailtje en ze zeggen stuur maar op, reparatie en ook nog even een software update. Natuurlijk na 1 jr hoort ook gewoon garantie te zijn. Vorig jaar hebben ze ook gewoon mijn 123-ignition die al vele jaren oud was onder garantie zonder problemen gemaakt ( die had printschade door koelvloeistof lekkage, wat in de unit gekomen was).
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik heb dezelfde ervaring, toen ik er niet uitkwam kon ik gewoon langskomen en het werd ter plekke opgelost. Zonder kosten terwijl het eigenlijk mijn onwetendheid was. Kreeg er nog een rondleiding in de fabriek op de koop toe, gaaf om te zien hoe alles uitgedacht word en de producten van de toekomst bedacht worden
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
123lpg is ingebouwd, mijn hele motor is van slag. krijg mijn 123 tune niet goed afgesteld ook niet op benzine. hij knalt en plofy aan alle kanten
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik kan niet begrijpen waarom hij ook niet goed loopt op benzine.
Liep hij voordien wel goed op benzine?
Waar heb je de lambda sensor geplaatst? Is de uitlaat nog wel dicht?
Waar en hoe heb je de vaccuum aansluiting geplaatst?
Bougiekabels los gehad en per ongeluk verkeerd terug gezet.
Afstellen 123-LPG kan lastige klus zijn, eerst zorgen dat hij weer goed loopt op benzine.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper