Mijn dochter heeft een C3 1.4 HDI van 2002. De wagen ging in onderhoud en nazicht voor de technische controle. In de garage is er zo aan die wagen geknoeit dat we al tot 3 maal toe de wagen terug naar de garage moetsen brengen vanwegen brandstofverlies ter hoogte van de injectoren. tot op heden is het nog altijd niet opgelost.
Het is begonnen met het vervangen van de verstuiverkapjes. sindsdien hebben we steeds benzinegeur.
Heb zelf al eens gekeken, en het motorblok staat gelijk vol mazout. De retourleidingen lijken mij ok.
Weet iemand misschien wat het nog kan zijn.
Ik had al aan de toevoerleiding gedacht, maar hij start prima.
groeten
Ludwig
Hallo,
ik had een soortgelijk probleem met mijn Xsara Picasso. De dichtingen van de injectoren waren bij mij kapot zodat de injectoren er uit moesten om nieuwe dichtingen te plaatsen.
De wagen stond bijna een week bij de garage maar ze kwamen maar niet los. Mijn garagist heeft het dan uiteindelijk anders opgelost: de motor werd warm gereden en dan heeft hij ze AANGEDRAAID ipv uitgehaald.
We zijn ondertussen een half jaar verder en ik heb geen last meer van een tikkende motor en de vervelende brandstofgeur.
Misschien kan het een hulp zijn voor jou?
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Brandplaatjes die onder de verstuivers zitten schiet mij zo te binnen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Zoals T(h)ijs al zegt: de zwarte “aanslag” die je ziet naast de verstuiver(s) komt door een slecht afdichtende koperring onder de verstuiver(s). De betreffende cilinder(s) hebben nu last van compressielekkage langs de verstuiver en daardoor krijg je die zwarte aanslag en zul je een soort van uitlaatgaslucht in de auto ruiken. Als je vervolgens ook een brandstoflucht ruikt zal dat een andere oorzaak hebben. Misschien een lekkende retourslang van de verstuiver? Het is in ieder geval belangrijk dat die compressielekkage verholpen wordt.