Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hij doet het wel hoor, alleen net ff wat minder fel
Anders in de versnelling laten staan, dan draait de dynamo mee
Leerzaam draadje dit, altijd een genoegen!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk om te horen, ik vind het delen van de CX kennis wel belangrijk
Vandaag even met de CX heen en weer geweest naar Ronquières Belgie, met een mooi verbruik van 1 op 10
Het is mogelijk met een CX Turbo!
Ik had nog even de kabelsensor er tussenuit gehaald, de km teller beweegt wel minder erg, maar het is nog steeds aanwezig.
Ik vermoed dat het in de km teller zelf zit, deze tikt ook soms…
Het viel me net ook op bij het achterruit rijden dat de naald dan opeens voorbij 0 schiet met een tikje en weer terug. Lijkt net of er soms iets blijft hangen…
Iemand een idee dat het kan zijn? De km teller maar eens helemaal uit elkaar halen?
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
haal gewoon even de restanten van je broodje deze middag uit je tellerblok
en om nu serieus te zijn, nee, eigenlijk weet ik het ook niet (wel mooie wagen! gele lampen,mmm)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks
Toen ik de CX kocht was alles nog wit, persoonlijk vind ik nu dat alles geel is ook veel mooier.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als er met enige regelmaat tikjes te merken zijn kan de kilometerteller of dagteller gaar zijn. Toen ik last had van getik, was de dagteller kapot. Alleen door flink te klooien met het 0-stel-knopje was het weer een tijdje te verhelpen. Uiteidnelijk heb ik er een andere snelheidsmeter gemonteerd - met dus ook andere tellers. Beetje knutselen maar het is goed te doen. Een test zou kunnen zijn: even een willekeurig tellerblok er in zetten (hoeft dan niet van een turbo te zijn) en daarmee even een blokje om rijden. Als het dan niet optreedt, heb je de schuldige te pakken.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb er nog even over nagedacht, ik denk dat de de tellerbak er idd maar weer eens uit ga halen.
Ik vond het de laatste keer al niet echt soepel draaien, ik ga het eerst met de hand en gevoel even vergelijken met een reserve unit.
Weet iemand waar de massa van de unit zit? Ik had het idee dat als het knipperlicht aan stond de unit lichtjes mee knipperde, dus ik wil ook even de massa nalopen.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Is dat niet dat rare losse draadje dat je ergens onderin moet vastzetten?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij zitten er alleen stekkers aan de bovenkant van de tellerunit.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nee, d’r is ook nog een draadje. Zo’n rotdraadje dat je het standaard vergeet en dan ligt het ergens onderin de bak.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
foto iemand toevallig ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Heeft dat losse draadje werkelijk een standaard al aanwezige functie of dient het als voorbereiding voor bv. een relais voor vergeten verlichting o.i.d. op aan te sluiten (hm, dat verklikkersignaal heb ik dus dat is het ook niet)? Bij mij zwerft ie ook ergens rond maar ik heb niet de indruk dat het leidt tot kwaaltjes.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geen idee - ik schroef ‘m telkens (nou ja - hoe vaak haal ik de boel los?) weer netjes vast.
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Waaraan dan?
Inderdaad handig als iemand een fotootje plaatst, dan is meteen duidelijk of we het over hetzelfde draadje hebben. Eens zien of ik daar komend weekend tijd voor heb.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb geen extra draadje kunnen vinden…
Eigenlijk ook geen extra aansluiting waar een draadje op kan…
Ik weet uit ervaring dat een BX ook niet zo’n extra draad heeft, deze tellerbakken zijn qua techniek wel vergelijkbaar.
Wellicht heeft een CX serie 1 wel zo’n extra draadje?
Iemand nog tips om het makkelijkste bij de km steller te komen? Ik heb het eerder gedaan, maar wellicht hoeft er minder los. Al hoewel het lijkt alsof de bak echt helemaal uit elkaar moet om bij de km teller te komen…
Het zwarte deel van de achterkant krijg je niet er in elk geval niet zomaar af.