2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Saxo 1.1 voelt tam aan
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 23 april 2012 02:10 PM
  [ # 16 ]

En welke waren dat zo’n Duo pakket of apart gekocht? Ik weet niet welke ik moet nemen. Idem voor de benzinefilter maar daar is het eerder het merk.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 23 april 2012 06:03 PM
  [ # 17 ]

ik neem altijd een duo pak van bosch ruitenwissers twin 502 voor   valeos zatten er bij op toen ik hem kocht zijn evengoed
let goed op met promos waar rubber mee gemoeid is op de fabricagedatum hoe nieuwer hoe soepeler en dus hoe beter er geveegd word  
ps glasscrub van provision   (of iets wat er op trekt) zorgt ervoor dat een ruwe raam terug zeer glad wordt daarna met de antiregen/rainx erover en je hebt zelden een ruitenwisser nodig   *gebruik wanneer het nodig is!*  dan heb een zeer heldere voorruit bij zware regen hoe meer regen hoe liever dan hoef ik men ruitenwissers bijna niet meer aan te doen (werkt vanaf 60km/ uur goed)  en heeft bijkomend voordeel dat de raam minder hard bevriest.

benzinefilter is bij mij hengst   bosh en fram is ook goed

Profiel  
 
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 23 april 2012 07:19 PM
  [ # 18 ]

Alles is besteld. Net even gekeken, dat plastiek bandje heeft eigenlijk geen praktisch nut lijkt me. Die filter hangt op zich vast genoeg toch?

Profiel  
 
Wizzy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 26-01-2012

- Saxo 1.1i
Gepost: 23 april 2012 09:39 PM
  [ # 19 ]

Ik weet alleen dat ik Bosch ruitenwissers heb gekregen toen mijn auto voor een sterretje bij Carglass was. Lijkt me logisch dat dat een duopak was.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 24 april 2012 06:30 PM
  [ # 20 ]

toffe actie schilt je ca 25 euro ...
je kan ruitenwissers kant per kant kopen als bv enkel 1 kant versleten is en de andere is nog zeer goed ...

dat plastiek bandje heeft als doel dat de benzine filter nooit een object waar jij overrijdt te kunnen laten raken.  je wil niet dat er daar iets lekt   ik heb liever olielekkage dan benzinelekkage… voorkeur is alles lekvrij ...

Profiel  
 
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 29 april 2012 01:05 PM
  [ # 21 ]

Zo pakketje komt maandag toe hopelijk is het probleem met de nieuwe brandstoffilter opgelost.

Even een ander vraagje:

De temperatuur van mijn saxo loopt op tot tussen de helft en 3/4de van de meter. Behoorlijk normaal denk ik. Echter vraag ik me af wanneer de ventilator dient aan te slaan? Als ik de airco aanleg dan gaan beide ventilatoren draaien. (De motor temperatuur zakt niet drastisch) Nu stond ik laatst in de file en liep de temperatuur op naar 3/4 van meter. Op welk punt dienen de ventilatoren aan te slaan? Hoe kan ik makkelijk controleren of alles wel nog oké is? Ik heb nog nooit temperatuursproblemen gehad maar vraag mij wel af of het toelaatbaar is dat de temperatuur zo hoog oploopt.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 29 april 2012 03:22 PM
  [ # 22 ]

normaal hoort de koelingsfan na 15 minuten stilstaan draaien beginnen te blazen kort maar hevig (ps temp afhankelijk deze tijd is bij 10°C en hoger)  bij mij komt dit overeen met iets hoger dan het middenstreepje.  Heb wel geen airco.  De airco fan staat normaal los van de motor fan.  Niveau koelvloeistof op max?

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 29 april 2012 03:22 PM
  [ # 23 ]

normaal hoort de koelingsfan na 15 minuten stilstaan draaien beginnen te blazen kort maar hevig (ps temp afhankelijk deze tijd is bij 10°C en hoger)  bij mij komt dit overeen met iets hoger dan het middenstreepje.  Heb wel geen airco.  De airco fan staat normaal los van de motor fan.  Niveau koelvloeistof op max?

Profiel  
 
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 30 april 2012 05:07 PM
  [ # 24 ]

Koelvloeistof staat op max. T’is niet dat hij oververhit ofzo maar echt koel blijft het toch ook niet. Nu las ik hier en daar wel dat de ventilator soms erg laat aan zijn werk begint. Misschien scheelt het daar aan, of is men temperatuurmeter iets te pessimistisch. Ik heb nog nooit de ventilator horen aanslaan, enkel als ik de airco aanzet gaan ze beide draaien.

De nieuwe brandstoffilter hangt eronder. Het bandje was wel kapot (logisch..) Verder geen grote problemen gehad ook al was ik vergeten in welke richting de pijl moest (oeps) Heb dan maar een gokje geplaatst maar ik denk wel dat hij goed hangt.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 april 2012 08:01 PM
  [ # 25 ]

Na een stadsrit kun je gemakkelijk de ventilateur testen door na aankomst thuis de motor stationnair te laten draaien. Dan moet hij op een gegeven moment gewoon aanslaan.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 01 mei 2012 12:27 AM
  [ # 26 ]

pijtlje moet in richting van de stroom gaan.  maw brede kant pijl gekoppeld aan de benzinetank.

Profiel  
 
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 02 mei 2012 10:11 AM
  [ # 27 ]

Zal wel goed zitten dan. Hij loopt weer zoals nieuw. Lekker vlot ook laag in de toeren, geen vervelende stationaire trillingen of korte schokjes bij het loslaten van het gas of terugschakelen.

Ik ben zeer tevreden, bedankt voor de hulp iedereen!

Profiel  
 
Wizzy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 26-01-2012

- Saxo 1.1i
Gepost: 02 mei 2012 12:45 PM
  [ # 28 ]

Dit door de nieuwe brandstoffilter? Ik heb namelijk dat ik tijdens stationair draaien soms (best frequent) een schokje voel. Kan dat liggen aan een vuile brandstoffilter dan?

Profiel  
 
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 02 mei 2012 01:57 PM
  [ # 29 ]

Ze zijn niet volledig weg die schokjes, maar minder frequent en amper nog merkbaar.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 02 mei 2012 05:39 PM
  [ # 30 ]

Ik zou de computer nog een paar minuten los gooien. Die kan het een en ander verkeerd hebben aangeleerd. Heb ik een keer aan de hand gehad.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook