C4 e-HDI 110pk
GuVe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-09-2008

Gepost: 10 april 2012 11:39 PM

We hebben een nieuwe C4 besteld. Smile
In volgende uitvoering: 1.6 e-HDI 110pk - manuele versnellingsbak - Exclusive
met als opties Shark-grijze metallic kleur en de 17” velgen (weet niet hoe ze noemen).

Zijn hier mensen die met een gelijkaardige wagen rondrijden, en dan bedoel ik vooral de combinatie motor - versnellingsbak (dus niet de e-HDI met EGMV)?
En wat zijn jullie ervaringen? Hoe zit het met het verbruik?

Alvast bedankt.

P.S. onze huidige wagen is een C4 Picasso - 2.0 HDi met EGMV, heeft amper 70.000 km op de teller maar gaat vooral weg door die k**** versnellingsbak die om de 3 maand opnieuw moest ingeleerd worden en de luchtvering die afgelopen winter zelfs 2x volledig werd vervangen als gevolg van lekkage… voor de rest was het een hele fijne en ruime wagen.

Profiel  
 
molenspook
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 30-05-2011

- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
Gepost: 24 april 2012 09:33 PM
  [ # 1 ]

Ik heb de semi automaat met die motor en moet eerlijk zeggen dat die prima bevalt.
Ik heb die standaard lm velgen van de business line en daar heb ik wel spijt van. Door de smalle spleten is het een heidens werk ze schoon te krijgen, maar ja, deze kreeg je er gratis bij.
Het tweede en geljk laatste wat me tegenvalt is de myway navitelefoon. Dat ze dat in een auto zetten zonder het hoofd van die afdeling te kielhalen vind ik onbegrijpelijk. En dan te weten dat ze diezelfde ook in de DS versies plaatsen welke ze zo graag premium noemen… Ik kan me niet voorstellen dat iemand in een nieuwe bmw een minuut met een wieltje moet zitten scrollen omdat het benodigde telefoonnummer met een z begint - ik overdrijf niet. Of een paar adressen in je navi wil programmeren die biede in bv Amsterdam zijn en die bij het oproepen allemaal alleen Amsterdam Noordholland laten zien en verder niets tot je erop gaat staan en entert zodat ook de rest van het adres zichtbaar wordt. Of je de file’s laat zien waar je al een half uur geleden voorbij gereden bent…

Maar, ondanks die twee zaken, een hele fijne auto hoor.
Dat meen ik, zou hem zo weer kopen maar dan wel met andere velgen.
De vervloekte navi zou ik trouwens er wel weer bij doen. In een nieuwe auto wil ik geen tomtom op het raam meer, hoe goed die ook is.
O ja, doe er ook een Denon stereo bij als het nog kan. Die standaard radio staat bij mij regelmatig voluit. En dat is ten eerste niet oorverdovend, maar verder ook niet zo zuiver meer. Bij mijn business versie kon dat helaas niet.

Evengoed veel plezier. Wat is de opgegeven levertijd?

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 24 april 2012 09:50 PM
  [ # 2 ]

Ik heb dezelfde velgen maar met een goede velgenborstel is het goed te doen hoor! Ik heb de velgen wel met velgenwax ingesmeerd, dat scheelt heel veel werk.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 24 april 2012 10:07 PM
  [ # 3 ]
GuVe schreef:

We hebben een nieuwe C4 besteld. Smile
In volgende uitvoering: 1.6 e-HDI 110pk - manuele versnellingsbak - Exclusive
met als opties Shark-grijze metallic kleur en de 17” velgen (weet niet hoe ze noemen).

Zijn hier mensen die met een gelijkaardige wagen rondrijden, en dan bedoel ik vooral de combinatie motor - versnellingsbak (dus niet de e-HDI met EGMV)?
En wat zijn jullie ervaringen? Hoe zit het met het verbruik?

Alvast bedankt.

P.S. onze huidige wagen is een C4 Picasso - 2.0 HDi met EGMV, heeft amper 70.000 km op de teller maar gaat vooral weg door die k**** versnellingsbak die om de 3 maand opnieuw moest ingeleerd worden en de luchtvering die afgelopen winter zelfs 2x volledig werd vervangen als gevolg van lekkage… voor de rest was het een hele fijne en ruime wagen.

Zelfde motor en uitvoering en 17’‘velgen, maar met de EGS 6V geeft mijn computer een verbruik van 5,6l op 100km met een gemiddelde snelheid van 68 km/hen ik heb nu 8000km op de teller.

PS. t’ is een rode

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
GuVe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-09-2008

Gepost: 24 april 2012 10:15 PM
  [ # 4 ]

Met het kiezen van de velgen heeft mijn vrouw een toegeving moeten doen. Smile
Ze vond de 17” velgen niet mooi (eerlijk gezegd zelfs afschuwelijk), en ik vond de standaard 16” velgen te klein. Dat is nog iets van vroeger, heb ooit met 17” velgen op een Xsara gereden.
De optionele 18” velgen vind ik ook heel mooi, maar op het internet vind ik verschillende tests waar de 18” velgen niet zo goed uitkomen qua comfort. Denkend aan de 2 kleine kindjes op de achterbank zijn het dus de 17” velgen geworden.

Over het type versnellingsbak heb ik niet getwijfeld, we hebben voor de manuele versnellingsbak gekozen. We rijden nu met een C4 Picasso moet zo’n semi automaat en ben er echt niet blij mee. Om de 3 maanden staat de wagen in de garage voor een reset van de software. Problemen: het ontkoppelen loopt niet zacht meer, alsof je bij een manuele versnellingsbak de koppeling half ingedrukt houdt, de koppeling laat slippen om dan ineens het ontkoppelingspedaal los te laten. Ook het kiezen van de juiste versnelling door de semi-automaat was soms een beetje zoek. Voordat de garage de software reset trekt de Picasso nog amper op, alhoewel het een 2.0 Hdi is.
Na de reset is het telkens een wereld van verschil…

Maar ik wil je niet afschrikken hoor, ik denk dat onze C4 Picasso op een maandag gemaakt is.
Volgens onze garagist rijden er genoeg Citroëns rond waarbij er geen enkel probleem is met de semi-automaat.

De leveringsdatum voor de C4 is eind mei, alhoewel onze garagist de wagen vroeger verwacht. Hij zei dat het bij Citroën kalm is en de meeste nieuwe wagens een paar weken vroeger worden afgeleverd.

We zullen wel zien… hoe eerder hoe liever. Smile

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 24 april 2012 10:19 PM
  [ # 5 ]

de motor is super…
dit is een nieuwe versie tov de “oude” 1.6 hdi

deze heeft 112PK en 270Nm tov 110pk en 240 Nm

ik heb deze nu in de C4P liggen en ik vind het een hele verbetering…

Profiel  
 
GuVe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-09-2008

Gepost: 26 april 2012 10:18 PM
  [ # 6 ]

Ik ben ook wel benieuwd naar het start/stop systeem.
Klopt het dat je het niet voelt bij het terug-verder-rijden?

@ Ronama: zit dit start/stop systeem ook in jouw C4 Picasso?

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 26 april 2012 10:51 PM
  [ # 7 ]

Dat klopt niet of ‘t moet al veranderd zijn.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
molenspook
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 30-05-2011

- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
Gepost: 28 april 2012 08:43 PM
  [ # 8 ]

Het start/stop systeem is ideaal. Het werkt gewoon zo goed dat je er bijna geen erg in hebt.
En voordat je je voet van de rem op het gas hebt draait het al weer.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 28 april 2012 09:30 PM
  [ # 9 ]
GuVe schreef:

@ Ronama: zit dit start/stop systeem ook in jouw C4 Picasso?

neen dat heeft mijn C4P niet…

Profiel  
 
Jako
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 181
Geregistreerd: 23-11-2004

- Xantia Plus 1.8i 16v
Gepost: 01 mei 2012 12:13 AM
  [ # 10 ]

Hallo GuVe,
-Wat betreft het stop/start ben ik het helemaal eens met molenspook, het werkt prima en je merkt er niks van (behalve de heerlijke stilte voor een stoplicht/spoorwegovergang/open brug)
-De motor is fantástisch, veel trekkracht en heerlijk soepel.
-Het verbruik is bij mij, na 14.500 km, een mooie 1 op 21,5 (4,65 l/100 km).
Kortom, je krijgt een heel fijne auto, je Exclusieve is vast nog luxer dan mijn ligne business.

Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943

Profiel  
 
GuVe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 20-09-2008

Gepost: 04 september 2012 09:35 PM
  [ # 11 ]

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties.
We hebben de C4 ondertussen al een paar maanden, maar er werd nog niet zo veel mee gereden (2500 km).
Niet dat hij/zij niet goed is hoor, integendeel, gewoon super.
Het is inderdaad een vinnige wagen en het start/stop systeem werkt perfect.
Alleen aan het verbruik moet ik nog wat aan werken… ongeveer 6,5 liter/100km gemiddeld op 50/70 km/u wegen.

Profiel  
 
darek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 10-09-2011

Gepost: 05 september 2012 11:26 AM
  [ # 12 ]

Mijn huidige verbruik na 36000 km is 5.5l/100km. Bijgevoegd screen dump van handige MyCitroen site.

C4 e-HDI 110 AIRDREAM EGS EXCLUSIVE

Afbeelding Bijlagen
Fuel_CO2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 11 september 2012 12:13 AM
  [ # 13 ]

@molenspook
Waarom gebruik je het wieltje op het stuur om door de telefoonnummers te scrollen?
Met de rechter knop op de middenconsole gaat het veel handiger.

Profiel  
 
molenspook
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 30-05-2011

- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
Gepost: 24 september 2012 01:08 AM
  [ # 14 ]

Ha Traks, ik ben met je eens dat dat sneller gaat. Maar je moet wel aardig reiken om erbij te komen en als het druk op de weg is dan is dat niet veilig. Daarbij is dat toch ook de functie van dat wieltje?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook